English

نگاهی به بیانیه عنابستانی؛

از تکذیب سیلی زدن به سرباز راهور تا سانسور فحاشی راننده/وقاحت در دروغگویی در برخی سیاستمداران عادی شده است

درگیری یکی از نمایندگان مجلس با یک سرباز وظیفه آن هم برای انجام وظیفه خود در شهر تهران حواشی زیادی به وجود آورده است.

از تکذیب سیلی زدن به سرباز راهور تا سانسور فحاشی راننده/وقاحت در دروغگویی در برخی سیاستمداران عادی شده است

 خبرگزاری موج؛ چند روزی از انتشار کلیپ درگیری  یکی از نمایندگان مجلس و راننده وی  با مامور پلیس راهور در فضای مجازی داغ شده است و مسوولین و مردم به نوبه خود در این زمینه اظهار نظر می کنند.

 

بیشتر بخوانید:

خواسته جمعی افکار عمومی نسبت به عنابستانی؛ یا استعفا دهد یا اخراج شود!

حکم درگیری و فحاشی با مامور پلیس چیست؟/ هیچ‌ کس در هیچ مقام و جایگاهی حق ندارد،‌ اقدام به ضرب و جرح دیگران کند

 

برخی مجلسیون سعی بر آن دارند تا این اتفاق را مشکوک و اقدامی برای تخریب مجلس انقلابی تلقی کنند، مسوولین نیروی انتظامی به دنبال احقاق حق بوده و به گفته خودشان در صورتیکه ماجرا همانگونه که در فیلم بازنشر شده باشد، از مامور خود حمایت می کنند و مردم هم در فضای مجازی به این نماینده مجلس تاخته و استعفا یا اخراج این نماینده را تاوان خطای این رجل سیاسی می دانند.

اما انگار عنابستانی این ماجرا را طور دیگری دیده است! وی شب گذشته اعلام کرد که مشغول جمع و جور کردن کارها هستند و تا آخر شب بیانیه ای صادر خواهند کرد که این بیانیه دقایقی پیش منتشر شد.

نکات تاسف باری در این بیانیه ذکر شده که شاید با قرار دادن تصاویر ویدیوهای منتشر شده در کنار این بیانیه کلام های خلاف واقع در آن دیده می شود که به آنها خواهیم پرداخت:

چرایی ورود به خط ویژه؟

- به گفته عنابستانی "راننده جوان و بی تجربه وی پس از اینکه مطمئن می شود به سفر نمی رسند به سمت خط ویژه می رود"، این جمله سوالی را در ذهن متبادر می کند که آیا داشتن عجله دلیلی بر زیرپا گذاشتن قانون است؟ و آیا این اقدام به طور معمول توسط راننده این نماینده صورت می گرفته است؟

حذف فحاشی راننده نماینده مجلس در بیانیه

- در تمامی فایل های منتشر شده و شاهدین عینی که در صحنه حضور داشتند فحاشی راننده عنابستانی را تایید کرده اند و به گفته سرباز راهور کلمه بچه خوشگل پس از آنکه راننده این نماینده به سرباز فحاشی کرده است در جواب فحش او داده شده است که به نظر جواب مودبانه ای نیز می آید.

- اما شاید فاجعه آمیزترین قسمت این بیانیه تکذیب سیلی زدن نماینده مجلس به سرباز وظیفه ای است که در چهره اش صداقت دوران جوانی همچنان موج می زند. ادعای سیلی نزدن این نماینده به صورت سرباز در فیلمی که از دوربین های پلیس راهور ضبط شده کاملا نفی می شود و اینکه این نماینده اعلام کرده است که او را هل داده داستانی است که وی در ذهن خود به آن پرداخته است.

- ادعای دیگر نماینده مجلس این است که "سرباز که جلو راه ما را سد کرده به راننده اتوبوس عقبی می‌گوید از عقب سپر به سپر این ماشین بچسبان تا نتواند تکان بخورد! خواهش‌های راننده ما برای باز شدن راه به جایی نمی‌رسد!" این ادعا نیز در فیلم های منتشر شده در روز اول این اتفاق تقریبا رد می شود. زمانیکه فرد فیلمبردار به سمت ماشین می رود و از پلاک جلوی ماشین فیلم می گیرد و به سمت صندوق عقب می رود، فاصله حدود نیم متری اتوبوس با دنای مجلسی مشخص است و حتی پلیس در این کلیپ خواهش می کند ماشین را به گوشه خیابان بیاورند تا مسیر باز شود و از ترافیک بیشتر جلوگیری شود. از طرفی هنگامیکه با مامور پلیس درگیر شده اید وظیفه قانونی آن است که در صحنه حضور داشته باشید.

- در بندهای پایانی عنابستانی به نیت سو ماموران پلیس که در صحنه حاضر بودند تشکیک می کند و می نویسد "افسری که وظیفه حفظ نظم و رعایت قانون دارد خود عامل تشنج عمومی در خیابان و جنجال‌آفرینی شده و با ایجاد ناامنی و تهییج سایرین برای هجوم به سمت نماینده ملت با خیال راحت از صحنه سازیش با دوربین شخصی فیلم گرفته و آن را در فضای مجازی پخش می‌کند و هیچکس سراغی از نیت او نمی‌گیرد." حال یک سوال اینجا به ذهن می رسد، اگر تمامی افرادی که در فیلم حاضر بودند را جز عوامل خارجی بدانیم و افرادی که برای تخریب مجلس دست به هر اقدامی می زنند، اول - از کجا می دانستند شما در آن محل و به دلیل نرسیدن به برنامه سفرتان و همچنین عجله برای سفر به حوزه انتخابیه به سمت مسیر خط ویژه خواهید رفت مگر آنکه این اتفاق نه یکبار بلکه چندین بار افتاده باشد و تبدیل به الگویی ثابت شده باشد که خود تخطی از قانون است و شما متخلف" و دوم- چرا شخصی که مجوزی برای تردد در مسیر خط ویژه ندارد اصرار بر حرکت دراین خط کند و بدتر از اصرار اقدام به انجام این کار که تخلف محصوب می شود؟" وقتی نماینده مردم که از قضا زمانی کارآموز وکالت نیز بوده و از لحاظ حقوقی از من خبرنگار و خیل عظیم شهروندان مسائل حقوقی را می داند باید اقدام به قانون شکنی کند از مردم که خواه یا ناخواه از افراد شاخص جامعه خود الگو برداری می کنند چه انتظاری باید داشت؟!

- در بند آخر بیانیه عنابستانی می نویسد"اگر از حیثیت این همکار کوچکتان که همچون شما شأنیتی در این کشور جز خادمی و نمایندگی از مردم ندارد دفاع نشود تردید نکنید که این آخرین مورد نیست..." اینجا تاکید بر دفاع از حیثیت مهم است اما نه حیثیت یک فرد بلکه حیثیت صداقت در گفتار و نوشتار. آری صداقتی که چندین سال است در فضای سیاسی کشور کمتر آنرا می بینیم و این صداقت در گفتار به وقاحت در گفتار تغییر ماهیت داده است.

در پایان انتظار می رود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس به این موضوع ورود کنند و با بررسی این موضوع افکار عمومی را تنویر کرده و با خاطی این ماجرا برخورد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه