English

آمریکا ایرج مسجدی و سه سازمان رسانه ‌ای مرتبط با سپاه را تحریم کرد

وزارت خارجه داری آمریکا اعلام کرد: سفیر ایران در بغداد و سه سازمان رسانه ای مرتبط با سپاه پاسداران را در لیست تحریم‌ ها قرار داده است.

آمریکا ایرج مسجدی و سه سازمان رسانه ‌ای مرتبط با سپاه را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از المیادین، وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که « ایرج مسجدی » سفیر ایران در بغداد را به بهانه ارتباط با سپاه پاسداران تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا ضمن متهم کردن ایران به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، نهادهای ایرانی که سعی در دخالت در انتخابات آمریکا را دارند، در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

وزارتخانه یاد شده تاکید کرد که پنج نهاد ایرانی از جمله سپاه پاسداران را با ادعای تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیر روی رای‌دهندگان آمریکایی تحریم کرده است.

نهاد آمریکایی در بیانیه خود مدعی شده که دولت ایران اطلاعات گمراه کننده‌ای را از طریق اینترنت منتشر کرده و عملیات نفوذ با هدف گمراه کردن رای‌کننده انجام داده است.

در ادامه بیانیه آمده است: شرکت «بیان رسانه گستر»، «اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی» و «اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی» از جمله نهادهای ایرانی هستند که آمریکا آنها را به «تلاش برای اثرگذاری روی انتخابات آمریکا» متهم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که ایران با «تلاش‌ آشکار برای ایجاد تفرقه در میان رأی‌دهندگان آمریکا» فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده را هدف قرار داده است.

به دنبال ادعای بی‌اساس مقامات آمریکا مبنی بر دخالت ایران در انتخابات این کشور، سفیر سوئیس به وزارت خارجه احضار شد. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اعلام احضار صبح پنجشنبه سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در کشورمان از سوی دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امورخارجه، که در پی انتشار برخی ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم آمریکا در خصوص دخالت سایر کشورها در انتخابات پیش رو در این کشور صورت گرفت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای تکراری و گزارشات ساختگی، ناشیانه و متقلبانه مقامات رژیم آمریکا، بار دیگر تاکید میکند برای تهران هیچ تفاوتی نمی‌کند کدام یک از دو کاندیدای فعلی راهی کاخ سفید شود.

رژیم آمریکا و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور که سابقه طولانی در دخالت و ایجاد آشوب در انتخابات دیگر کشورها را در پرونده داشته و در دنیای متوهمانه و متقلبانه خود نیز محبوس  هستند، در آستانه انتخابات این کشور ادعای بی اساسی را مطرح می کنند تا با فرافکنی، پروژه غیردموکراتیک و سناریوی از پیش تعریف شده خود را جلو ببرند و دور از ذهن نیست که طراحان  چنین سناریوهایی، به دنبال انحراف افکار عمومی و انجام تحریکات مشکوک در آستانه انتخابات باشند.

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه بیانیه خود اعلام کرده که همزمان دو تن از رهبران حزب الله لبنان را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. این نهاد آمریکایی تاکید کرد که شیخ «نبیل قاووق» و «حسن البغدادی» دو عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان را تحریم کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی