English

رهبر معظم انقلاب:

امروز علم در خدمت بی‌ عدالتی قرار گرفته است/ کرونا یک آزمون عجیب برای دولت‌ ها و ملت‌ هاست

رهبر معظم انقلاب فرمودند: امروز بی عدالتی در دنیا از علم تغذیه می کند و علم پیشرفته در خدمت بی عدالتی و جنگ افروزی است.

امروز علم در خدمت بی‌ عدالتی قرار گرفته است/ کرونا یک آزمون عجیب برای دولت‌ ها و ملت‌ هاست

به گزارش خبرگزاری موج، سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت نیمه‌ی شعبان، سالروز ولادت باسعادت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با ملت شریف ایران آغاز شد.

 

ایشان در سخنان خود خطاب به ملت ایران فرمودند: عید نیمه شعبان را تبریک می گویم بر همه شما و مسلمانان جهان و آزادی‌خواهان دنیا. توفیق دیدار حضوری شما را نداشتم و ناگزیر از راه دور با شما حرف می‌زنم.

فرمانده کل قوا ادامه دادند: شاید در تاریخ بشر کمتر دوره‌ای اتفاق افتاده باشد که آحاد بشری و جامعه بشری به قدر امروز احساس نیاز به منجی داشته باشد؛ احساس نیاز به یک منجی، به یک مهدی، احساس نیاز به یک دست قدرت الهی، امامت مظلوم، عصمت و هدایت الهی.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  اظهار کردند: بشر با این همه پیشرفت های علمی حیرت آور، احساس خوشبختی نمی کند. بشریت دچار فقر، بیماری، فحشا، گناه، بی عدالتی، نابرابری، شکاف طبقاتی بسیار وسیع و سوء استفاده قدرت ها از علم است. اینهمه پیشرفت و تحولات گوناگون نتوانسته به بشر خوشبختی ببخشد. 

رهبر معظم انقلاب با اشاره به استفاده ابزاری از علم در غرب فرمودند: امروز بی عدالتی در دنیا از علم تغذیه می کند و علم پیشرفته در خدمت بی عدالتی و جنگ افروزی است. ماموریت بزرگ حضرت بقیة الله عبارتست از بر قراری قسط و عدل. در بسیاری از روایات و زیارت ها و دعاها به این معنا اشاره شده است. عدلی که انتظار است ایشان به وجود بیاورند در یک بخش خاص نیست؛ بلکه در همه شئون زندگی است. انتظار فراتر از نیازمندی و احساس نیاز است، انتظار یعنی امید و اعتقاد به اینکه آینده قطعی وجود دارد. انتظار، سازنده است. برای همین انتظار فرج در دین ما جایگاه مهمی دارد.

فرمانده کل قوا با اشاره به فراگیری ویروس کرونا ادامه دادند: ویروس کرونا یک آزمون عجیب برای دولت‌ها و ملت‌هاست که همه دنیا را درگیر کرد. ملت ما هم تا کنون در مقابل این وبای مدرن سربلند بوده است. 

رهبر معظم انقلاب با اشاره به تلاش جامعه پزشکی کشور در مهار کرونا فرمودند: ملت ایران در این آزمون کرونا خوش درخشید. اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور است. اینها جان و سلامت خود را در خدمت مردم قرار دادند. اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور است. این خاطرات جامه پزشکی در حافظه ملت به خوبی به یادگار خواهد ماند.

ایشان ادامه دادند: در کنار اینها، داوطلبان بودند که عضو جامعه پزشکی هم نبودند، طلاب، دانشجویان و هزاران بسیجی و آحاد مردم خدمات باارزشی که واقعا از توصیف بالاتر است ارائه کردند. در کنار اینها نیروهای مسلح که از همه توان خود حتی در زمینه‌های علمی و ساخت و ساز و تولید امکانات بهداشتی و درمانی استفاده کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به کمک‌های داوطلبانه مردم در بحث مبارزه با کرونا تصریح کردند: مشارکت‌های مردم بسیار زیبا و صحنه‌های جالب و شگفت انگیزی را به وجود آورد. مثلا در سبزوار طرح هر محله یک قربانی به وجود آمد و یک گوسفند قربانی و به نیازمند آن منطقه گوشت می‌دهند، یا در یزد یک مادر شهید به همراه سایر خانم ها، خیاط خانه تبدیل ایجاد کرده و ماسک تولید می‌کنند. در نهاوند عده‌ای از بانوان که در زمان دفاع مقدس نان می پختند و برای جبهه می فرستادند، برای مهار بیماری فعال شده و کمک می‌کنند. در خوستان، طلاب قرارگاه تشکیل داده اند. در شیراز معتمدین محلی با املاک صحبت کرده که اجاره نگیرند و یا مهلت بدهند تا کمک شود. این‌ها نشان دهنده عمق فرهنگ اسلامی در دل مردم ماست؛ در مقابل فرهنگ و تمدن غربی هم متقابلا فرهنگ خود را نشان داد. صدها یا هزاران مورد شبیه مواردی که ذکر شده در سراسر کشور وجود دارد که قبلا اشاره کرده‌ام که اینها نشانه عمق فرهنگ اسلامی و رسوخ این فرهنگ در میان مردم ما است.

ایشان با اشاره به برخورد مردم در کشورهای آروپایی و آمریکا با شرایط کرونایی ادامه دادند:  بر خلاف خواسته و کسانی که در یکی دو دهه اخیر بعضی‌ها تلاش کردند فرهنگ ایرانی-اسلامی را تحقیر کنند و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، خوشبختانه احساس تفکر اسلامی و زنجیره ارزش های اسلامی در مردم بسیار قوی و راسخ است. آنچه در کشورهای غربی اتفاق افتاد را برخی تلویزیون ما گفت، ولی برخی هم گفته نمی‌شود، اینها محصول تربیت خود را نشان دادند. اینکه دولتی ماسک و دستکش متعلق به دولت دیگر را سر راه مصادره کند و به کشور خودش ببرد اتفاق افتاد. یا مردم هر روز در ظرف مدت کوتاهی فروشگاه ها را تخلیه کنند و حِرص بزنند برای خرید بیشتر و دکان ها خالی شود، اینها را تلویزیون های دنیا نشان داد. یا کسانی برای چند دستمال توالت به جان هم بیفتند و یا کسانی برای خرید اسلحه صف بکشند (چون در این ایام احساس خطر می کند) یا بیماران را اولویت گذاری کنند و بیمار پیر را معالجه نکنند؛ این چیزهاییست که در آنجا اتفاق افتاده است؛ خودشان اینها را نماد زنده شدن غرب وحشی می دانند.

* بعضی‌ ها در غرب از ترس کرونا و مرگ خودکشی کردند

فرمانده کل قوا فرمودند:  بعضی‌ها در غرب از ترس کرونا و مرگ خودکشی کردند. این البته نتیجه منطقی و طبیعی فلسفه حاکم بر تمدن غربی است که فلسفه مادی و اغلب بی خدایی است. کرونا مشکل بزرگی برای بشریت است، لاکِن این مشکل در قِیاس با بسیاری از مشکلات چیز کوچکی به حساب می آید. مشکلات فراوانی را در دنیا و کشور خودمان داشتیم که از این حادثه کمتر نبود، بلکه بیشتر بود. از جمله درست در ۳۲ سال پیش در همین ایام هواپیماهای صدام مواد شیمیایی را در بخش هایی ریختند و از مردم ما و مردم خودشان را کشتند و البته همه قدرت های بزرگ هم از صدام حمایت می کردند. برخی از همین کشورهای غربی سلاح شیمیایی را به صدام دادند و تا به امروز هم احدی از آنها جواب پس نداده است. در جنگ‌های بزرگ دنیا مثل دو جنگ جهانی میلیون‌ها نفر کشته شدند. در جنگ ویتنام همینطور و در جنگ های گوناگون دیگر مثل حمله به عراق عده زیادی به شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به دشمنی همیشگی استکبار با ملت ایران اظهار کردند: مسئله کرونا نباید ما را از توطئه دشمنان و استکبار غافل کند؛ دشمنی استکبار با اصل نظام جمهوری اسلامی است. اصل جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری اسلامی از نظر استکبار قابل فهم نیست.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: مردم آنچه که ستاد ملی مبارزه به صورت قاطع بیان می‌کند، عمل می‌کنند. شاید وقتی چیزی را مردد عنوان کنند و مردم ندانند که باید انجام بشود یا نه. یک نمونه از عملکرد خوب مردم روز سیزدهم فروردین بود. انسان باور نمی‌کرد مردم سیزده به در را تعطیل کنند ولی شد. یعنی مردم نشان دادند به معنای واقعی کلمه یک نظم عمومی را پذیرفتند و این باید ادامه پیدا کند. تصمیمات ستاد ملی که در این زمینه مسئول درجه اول است باید جدی گرفته شود.

* برنامه‌ های معیشتی مردم سریع‌ تر اجرایی شوند

ایشان همچنین با اشاره به راهکارهای دولت در جبران خسارات مادی به بخش آسیب‌‎پذیر جامعه فرمودند: برای برخی از اقشار ضعیف مسئولان فکرهایی کرده‌‌اند و توصیه می‌کنم که مسئولان دولتی هر چه سریع‌تر این برنامه‌ها و فکرها را اعلام و اجرا کنند. عده‌ای از مردم در شرایط فعلی زندگی سختی می‌گذراند و مردمی که دست باز دارند از آنها حمایت کنند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به ماه رمضان اظهار کردند: ماه رمضان در پیش است و این ماه انفاق و ایثار و نیازمندان است و نیاز است که رزمایشی برای کمک مؤمنانه به نیازمندان بوجود آید تا به فقرا کمک شده و خاطره خوشی در اذهان ایجاد شود. بایستی صحنه‌ها و جلوه‌ای از جامعه مهدوی نظیر جامعه عدل و قسط و عزت و علم و برادری را ایجاد کنیم.  در غیاب جلسات عمومی ماه رمضان نظیر دعا و سخنرانی و توسل که سال جاری از آن محروم هستیم نباید از عبادت و تضرع و خشوع در تنهایی غافل شویم. باید در بین خانواده‌ها خود و در اتاق خود خشوع و خضوع را بوجود آوریم.

فرمانده کل قوا با اشاره به نام‌گذاری سال جدید تاکید کردند: مسئولان و فعالان جوان در عرصه علم و فناوری نباید جهش تولید را فراموش کنند و بایستی به هر قیمتی که هست آن را دنبال کرده و کشور را جهش دهیم. جوانان باید ساخت و ساز و تولید نیاز‌های فراوان کشور در آزمایشگاه‌ها دنبال کنند, ان شا الله آرزو‌های ملت بزرگ ایران با فرج حضرت، ولی عصر تحقق بخشیده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • عزیزشاکر

    پرایدثبت.نام‌کنید

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی