English

محسن رضایی:

صدای مردم باید از درون مجلس شنیده شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صدای مردم باید از درون مجلس شورای اسلامی شنیده شود نه اینکه به دلیل عمل نکردن مجلس به وظایف قانونی خود، این تصور ایجاد شود که مجلس خانه ملت نیست و دنباله رو دولت است.

صدای مردم باید از درون مجلس شنیده شود

به گزارش خبرگزاری موج، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه والای مجلس در تصمیم‌گیری برای معیشت مردم و مسائل مهم کشور، اظهار داشت: مجلس جایگاهی که در دهه اول انقلاب داشت را از دست داده است، زیرا تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره این بوده که مجلس در راس امور است اما متأسفانه به مرور نقش مجلس تبدیل به فرع بر قوای دیگر شد.

* نقش مجلس و اقتدار آن باید دوباره احیا شود

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نقش مجلس و اقتدار آن باید دوباره احیا شود و قطعا مقتدر بودن مجلس یکی از محورهای مهم در آینده کشور است.

وی با بیان اینکه مجلس خانه مردم است و نمایندگان وکلای مردم، تصریح کرد: صدای مردم باید از درون مجلس شورای اسلامی شنیده شود نه اینکه به دلیل عمل نکردن مجلس به وظایف قانونی خود، این تصور ایجاد شود که مجلس خانه ملت نیست و دنباله رو دولت است.

رضایی با تأکید بر اینکه بازیابی جایگاه مجلس در چهار سال آینده بسیار مهم است خاطرنشان کرد: رویه کنونی مجلس دهم در تصمیم گیری‌ها و بدون قدرت عمل کردن آن، باید تغییر کند.

وی با اشاره به وجود ضعف در برخی تصمیم‌گیری‌های مجلس دهم خاطرنشان کرد: مجلس باید بتواند بین مسائل اصلی و منافع ملی و مسائل فرعی و داخلی خود تفکیک ایجاد کند؛ مجلس می‌تواند در مسائل جزیی و فرعی با دولت و قوه قضاییه همراه باشد اما در مسائل ملی و کلان باید مستقل باشد و به وظیفه قانونی خودش عمل کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: اگر مجلس در مسائل اصلی و راهبردی در جایگاه خودش مستقل باشد و در چهارچوب وظایف قانونی خودش عمل کند هیچگاه متهم به مجیزگویی دولت نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه