English

نمکی در حاشیه جلسه هیات دولت:

آمریکایی‌ ها نقل و انتقال پول و دارو را برای ما ممنوع کرده‌اند

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها نقل و انتقال پول و انتقال دارو را برای ما ممنوع کرده‌اند.

آمریکایی‌ ها نقل و انتقال پول و دارو را برای ما ممنوع کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قبل از آنکه بنده به وزارت بهداشت بیایم، یک تعاملی وجود داشت و درباره TFR و باروری کل کشور آماری را ارائه کرده بوند.

وی ادامه داد: ما برای راستی‌آزمایی در این موضوع، مکانیسم‌هایی را تعریف کردیم که با این ارقام تفاوت‌هایی داشت. این تفاوت آمار شاید به دلیل اشتباه یا سوءنیت باشد که البته هنوز دلیل اثبات شده‌ای در این زمینه در اختیار نداریم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: آنچه باید بگویم این است که آماری که ارائه شده بود، آمار واقعی TFR و رشد جمعیت کشور نبود و ما تیمی را مشخص کردیم تا این روند را مورد مطالعه و ارزیابی قرار دهد.

نمکی افزود: خوشبختانه مرکز آمار ایران نیز این موضوع را تایید کرد و توانستیم با دیگر نهادها و دستگاه‌ها به یک وفاق در زمینه پذیرش این راستی‌آزمایی برسیم.

وی اظهار داشت: نگرانی‌ها در مورد اینکه جمعیت ما در ۲۰ سال آینده به سمت منفی شدن می‌رود هم از سوی مقام معظم رهبری و هم از سوی افراد دلسوز و صاحب نظر مطرح شده، یک واقعیت اجتماعی و جمعیتی است و ما در بخش بهداشت و درمان در حال پیگیری آن هستیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد:  اقداماتی از قبیل افزایش تعداد مراکز درمان ناباروری و تشویق زوج‌هایی که قدرت باروری دارند ولی در این زمینه تاخیر کرده‌اند در حوزه بهداشت و درمان  انجام شده و بیرون از این حوزه نیز برای کاهش اضطراب مردم از مشکلات اقتصادی و ایجاد زیرساخت‌های کشور برای جمعیت بیشتر در حال کار هستیم.

نمکی در پاسخ به ایجاد مشکلاتی در زمینه تهیه بعضی داروهای بیماری های خاص ازجمله پانسمان بیماران پروانه‌ای نیز گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها نه‌تنها در زمینه بیماران پروانه‌ای بلکه در مورد تمامی بیماران علیه ما در کل دنیا اقداماتی را انجام می‌دهند. متاسفانه نقل و انتقال پول و انتقال دارو را برای ما ممنوع کرده‌اند.

* مشکل بیماران پروانه‌ای حل می‌ شود

وی با تاکید بر اینکه داروها را برای بیماران تامین می‌کنیم، افزود: ما برای تامین داروهای  بیماران خاص تاکنون از مسیرهای غیررسمی نگذاشته ایم که کمبودی ایجاد شود و برای بیماران پروانه ای هم با اینکه دو شرکت مورد نظر پک‌های مورد احتیاج ما را ندادند ولی ما توانسته ایم از مسیرهای غیررسمی آن را تهیه کنیم.

وزیر بهداشت تضریح کرد: از این به بعد ان‌شالله با ایجاد یک سامانه این پک‌ها را در محل زندگی این بیماران تحویل خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی