English

استانداردهای دوگانه عربستان و فرانسه در قبال منافقان مطرود، پذیرفتنی نیست

تجمع منافقین روز شنبه نوزدهم تیرماه با حضور جمعی از مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران و ترکی الفیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی به میزبانی پاریس در فرانسه برگزار شد که این تجمع واکنش های متعددی را در داخل و خارج از کشور به همراه داشت.

استانداردهای دوگانه عربستان و فرانسه در قبال منافقان مطرود، پذیرفتنی نیست

علی نجفی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره اقدامات اخیر عربستان و حضور ترکی الفیصل در تجمع منافقان در پاریس، اظهار داشت: منافقان از نظر ملت بزرگ ایران مطرود و مضمحل شده هستند و اقدامات دوگانه دولت های فرانسه و عربستان سعودی مبنی بر تروریسم خوب و بد، پذیرفتنی نیست.

وی، جنایت برخی کشورهای منطقه و در خارج از منطقه در حمایت از منافقان را چیز جدیدی ندانست و افزود: کشورهای مختلف باید مساله مطرود بودن منافقان از نظر ملت ایران را مدنظر قرار دهند. نجفی درباره حمایت عربستان از منافقان گفت: متاسفانه حکام تازه وارد عربستان سعودی، مجموعه اقدامات خود را در راستای واگرایی با نظام جمهوری اسلامی و تشدید منازعه و اختلافات سامان می دهند که نمونه آخر آن را حضور ترکی الفیصل در تجمع منافقان است.

نماینده مردم بابل افزود: دولت عربستان بداند این اقدام آنان در حمایت از گروه های منافق نه تنها به نفع این کشور، بلکه به نفع صلح و امنیت منطقه نیز نیست. سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قرقیزستان با بیان تدابیر ویژه وزارت خارجه نسبت به این اقدامات، تصریح کرد: وزارت امور خارجه به طور طبیعی اقدامات لازم و مقتضی را در دستور کار دارد و علاوه بر موضع گیری ها و واکنش های رسمی ، رایزنی های خود را برای تشریح عملیات جنایتکارانه این گروه انجام خواهد داد. نجفی فرانسه را یکی از کشورهای با قرار داد مهم با ایران، عنوان کرد و گفت: دولت توسعه روابط با کشورهای خارجه را در دستور کار قرار دارد و کشور فرانسه نیز یکی از کشورهای اروپایی است که روابط و قراردادهای اقتصادی مهمی با این کشور داریم و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: از دولت انتظار می رود در روابط کشورهای اروپایی از جمله فرانسه مذاکرات و الزاماتی را در دستور کار قرار دهد و سوابق حمایت این کشورها از گروهک مضمحل شده منافقین را به آنان یادآوری کند. نجفی یادآور شد: دولت باید به طور مشخص تاکید کند که در این گونه مسائل، استانداراد های دوگانه مبنی بر تروریسم خوب و بد، پذیرفتنی نیست و دولت ها نباید گروهی را که در فهرست سیاه تروریستی قرار دارند، حمایت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه