English

پاسپورت دومینیکا بهتر است یا پاسپورت یونان؟

شرایط گرفتن پاسپورت دومینیکا چیست؟ چطور می‌توانیم پاسپورت یونان را بگیریم؟ پاسپورت دومینیکا بهتر است یا یونان؟ اقامت و پاسپورت دومینیکا و یونان را از طریق نیلگام بگیرید.

پاسپورت دومینیکا بهتر است یا پاسپورت یونان؟

به گزارش خبرگزاری موج، گرفتن تابعیت یک کشور دیگر، مزایای زیادی از جمله حقوق شهروندی و امکان دریافت پاسپورت آن کشور را به همراه دارد. در چند سال اخیر شاهد این هستیم که خیلی از شهروندان ایرانی اقدام به دریافت پاسپورت دوم خود کرده‌اند. خوشبختانه کشورهایی از نقاط مختلف دنیا وجود دارند که حق شهروندی و پاسپورت خود را در ازای سرمایه گذاری به شهروندان سایر کشورها اعطا می‌کنند. دومینیکا و یونان از جمله این کشورها هستند که امکان گرفتن پاسپورت آنها را دارید. در این مطلب ضمن بررسی شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا و یونان، به مقایسه پاسپورت این دو کشور می‌پردازیم.

شرایط دریافت پاسپورت دومینیکا

دومینیکا یک کشور رویایی در جزایر کارائیب است که سالانه گردشگران زیادی را در خود می‌بیند. رشد تعداد گردشگران در این کشور باعث شده تا دولت دومینیکا به فکر جذب سرمایه برای ایجاد امکانات بیشتر و در نتیجه رونق اقتصادی باشد. یکی از راه‌های تامین مالی در دومینیکا، جذب سرمایه خارجی است. به این صورت که به شهروندان سایر کشورهای دنیا این فرصت داده شده تا با سرمایه گذاری در این کشور، امکان دریافت حق شهروندی و پاسپورت را داشته باشند.

یکی از بهترین روش های اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری، خرید املاک و مستغلات است. متقاضیان پاسپورت دومینیکا می‌توانند با خرید املاک با کاربری‌های مختلف با حداقل ارزش هزار دلار صاحب پاسپورت این کشور شوند. البته اگر قصد خرید ملک هم نداشته باشید، این امکان را خواهید داشت تا با سرمایه گذاری در پروژه‌های عمرانی یا خرید سهام هتل‌ها به همان مبلغ، پاسپورت دومینیکا را بگیرید.

اگر قصد سرمایه گذاری در بخش املاک یا خرید سهام هتل را ندارید و می‌خواهید با مبلغ کمتری صاحب حق شهروندی و پاسپورت دومینیکا شوید، راه دیگری هم وجود دارد. دولت دومینیکا، صندوقی تحت عنوان صندوق اقتصادی تشکیل داده که با کمک بلاعوض به آن می‌توانید صاحب پاسپورت دومینیکا شوید. حداقل میزان مشارکت در این صندوق، 100هزار دلار است. اما اگر بخواهید پاسپورت را برای خودتان و همسرتان بگیرید باید حداقل 150هزار دلار هزینه کنید.

دریافت پاسپورت

شرایط دریافت پاسپورت یونان

یونان از جمله کشورهای اروپایی است که از طریق برنامه گلدن ویزا اقدام به دادن اقامت به شهروندان سایر کشورها کرده است. برای گرفتن اقامت یونان باید از روش‌های مختلف برای سرمایه گذاری در این کشور استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که در مرحله اول فقط اقامت یونان را می‌گیرید و امکان اخذ پاسپورت را ندارید اما بعد از گذشت چند سال می‌توانید درخواست خود را برای دریافت حق شهروندی و پاسپورت یونان هم ارائه کنید.

جذاب ترین روش دریافت اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری، خرید ملک است. برای اخذ اقامت و سپس پاسپورت یونان باید ملکی با حداقل ارزش 250هزار یورو در یکی از شهرهای یونان خریداری کنید. یونان از این لحاظ، یکی از ارزان‌ترین برنامه‌های دریافت اقامت از طریق خرید ملک را در اروپا ارائه می‌کند.

به جز خرید ملک روش‌های دیگری هم برای سرمایه گذاری در یونان و گرفتن اقامت و پاسپورت دارید. گرفتن اقامت از طریق تمکن مالی یکی از همین روش‌هاست. در این روش باید یک حساب بانکی با حداقل موجودی 25هزار یورو در یونان باز کنید. البته به جز این باید ثابت کنید که از تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی در یونان هم برخوردار هستید. به جز این‌ها از طریق ثبت شرکت هم می‌توانید اقامت یونان را بگیرید که دردسرهای بیشتری نسبت به دو روش قبلی دارد.

دریافت پاسپورت

پاسپورت دومینیکا بهتره یا یونان؟

نمی‌توان به طور قطعی گفت که کدام گزینه بهتر است اما در ادامه به بررسی مزایای هر کدام می‌پردازیم تا خودتان به این نتیجه برسید که برای شما پاسپورت دومینیکا بهتر است یا پاسپورت یونان.

مزایای اخذ پاسپورت دومینیکا

  • دریافت حق شهروندی و پاسپورت دومینیکا بلافاصله بعد از سرمایه گذاری در این کشور
  • امکان سفر به بیش از 140 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا
  • پتانسیل توریستی بالای منطقه و امکان اجاره دادن ملک
  • سرمایه گذاری مناسب در یک کشور خارجی با ثبات اقتصادی
  • مقرون به صرفه بودن مبلغ سرمایه گذاری
  • برخورداری از تمامی حقوق شهروندی دومینیکا
  • اجباری نبودن حضور در این کشور
  • امکان انتقال حقوق شهروندی به فرزندان

مزایای اخذ پاسپورت یونان

  • امکان سفر آزادانه و بدون نیاز به ویزا در تمامی کشورهای شینگن
  • امکان سفر به بیش از 160 کشور دنیا بدون ویزا و یا با ETA
  • گرفتن حقوق مربوط به زندگی، کار و تحصیل در یونان
  • امکان گرفتن اقامت و پاسپورت برای اعضای خانواده
  • امکان اجاره دادن ملک و کسب درآمد یورویی
  • عدم اجبار به حضور فیزیکی در یونان
  • نزدیک بودن به ایران نسبت به دومینیکا

برای انتخاب از بین پاسپورت دومینیکا و پاسپورت یونان باید به مواردی مثل ترجیحات شخصی و میزان سرمایه‌ای که در اختیار دارید توجه کنید. بدون شک گرفتن پاسپورت هر کدام از این کشورها مزایای خاص خود را دارد و می‌تواند یک سرمایه گذاری جذاب باشد. برای آگاهی از جزئیات این برنامه‌ها و گرفتن مشاوره می‌توانید با کارشناسان نیلگام ارتباط برقرار کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه