English

ارائه خدمات نوآورانه بانک ملی ایران برای مشتریان؛

بام سامانه خدمات اینترنتی بانک ملی/ راهنمای استفاده از خدمات سامانه بام

بام سامانه خدمات اینترنتی بانک ملی است که به خوبی توانسته پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد و زحمت مراجعه حضوری به بانک را تا حد زیادی برای آنان کم کند.

بام سامانه خدمات اینترنتی بانک ملی/ راهنمای استفاده از خدمات سامانه بام

به گزارش خبرگزاری موج، بانک ملی ایران، نخستین بانک تجاری و دولتی ایران و بزرگترین بانک جهان اسلام و خاورمیانه است. این بانک برحسب اساسنامه بانک، به صورت یک شرکت سهامی دارای شخصیت حقوقی شناخته شد و تابع قوانین تجاری تلقی گردید.

قانون تاسیس بانک ملی ایران در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۰۶ به تصویب مجلس و اساسنامه آن در ۱۴ تیر ماه ۱۳۰۷ مورد تصویب کمیسیون مالیه مجلس قرار گرفت و ۲۰ شهریور ۱۳۰۷ رسما کار خود را در تهران آغاز کرد.

بانک ملی4

در ابتدای تأسیس بانک علاوه بر شعبه مرکزی دو شعبه در بازار تهران و بندر بوشهر که مهمترین بندر بازرگانی آنروز ایران بود تأسیس گردید. نخستین نمایندگی بانک در خارج از کشور در سال ۱۳۲۷ در هامبورگ تأسیس شد.

تعداد کارکنان بانک در روز افتتاح اعم از ایرانی و آلمانی از ۲۷ نفر تجاوز نمی‌کرد اما در حال حاضر تعداد کارکنان بانک ملی ایران بالغ بر ۴۵ هزار نفر است.

با توجه به محدودیت‌های نظام بانکی تا پیش از سال ۱۳۳۵ کلیه وظایف بانک مرکزی در اقتصاد به عهده بانک ملی ایران بود. پس از تأسیس بانک مرکزی ایران وظایف مزبور به این بانک واگذار گردید.

دکتر کورت لنیدن بلات آلمانی اولین مدیر عامل بانک ملی ایران بود و نخستین نمایندگی بانک در خارج از کشور در سال ۱۳۲۷ در هامبورگ تأسیس شد. 

گفتنی است؛ بانک ملی ایران ۳۳۲۸ شعبه فعال در داخل، ۱۴ شعبه فعال و ۴ سابسیدری در خارج کشور و ۱۸۰ باجه دارد.

بانک ملی11

برند بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد.

بانک ملی ایران تا پایان سال مالی ۱۳۹۵ با دارایی خالص ۷۶٫۶ میلیارد دلار و شبکه گسترده‌ای از ۳٫۳۲۸ شعبه بانکی، به عنوان بزرگترین بانک ایران بر پایه میزان دارایی‌ها شناخته شد.

موزه بانک ملی ایران

موزه بانک ملی ایران در روز ۲۱ تیر ۱۳۹۶شمسی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد. این موزه با مجموعه‌ای از آثار و اشیای نفیس و کهن به‌ویژه گنجینه‌های بانکداری از سنوات مختلف تاریخی ایران، در ساختمان صندوق پس‌انداز افتتاح شد.  

موزه بانک ملی

بانک ملی ایران دارای اشیای قدیمی از دوره هخامنشیان، ساسانیان و آثار گرانبهای هنری ازجمله تابلوهای نفیس نقاشی، خط، فرش و مسکوکات است.

نمایش ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و همچنین هدایای کشورهای مختلف در طول فعالیت بانک ملی ایران، از دیگر اهداف راه‌اندازی موزه بانک ملی ایران است.

در این موزه مجموعه کاملی از هدیه‌های تاریخی بانک، افزارهای دفتری و دستگاه چاپ اسکناس، عکس‌های کهن، سکه و اسکناس‌های کهن و افزارهای تشریفاتی بانک در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرند.

موزه بانک ملی ایران

همراه بانک ملی ایران

بانکداری اینترنتی به مفهوم ارائه خدمات بانکی از طریق اینترنت با واسطه های ایمن و بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان است.

استفاده از بانکداری اینترنتی سبب صرفه جویی در هزینه و زمان، همچنین دسترسی به روش های متعدد برای انجام عملیات بانکی مشتریان می شود. 

بانک ملی ایران برای افزایش سرعت و کارایی خدمات بانکی به مشتریان گرامی خدمات نوین عرضه کرده است که از جمله خدمات همراه بانک ملی ایران می توان به (دریافت مانده حساب یا کارت، دریافت صورت حساب، انتقال وجه به حساب خود و سایرین، پرداخت اقساط تسهیلات، پرداخت قبوض، خرید شارژ سیم‌ کارت، اعلام مفقودی کارت، استعلام چک و تعیین تاریخ سر رسید چک و . . . ) اشاره کرد. 

همراه بانک ملی

سامانه بام ملی

این روزها تقریبا تمام بانک های دولتی و خصوصی کشور اپلیکیشن همراه بانک مختص به خود را دارند و بسیاری از خدمات مهم شان را بدین شکل به مشتریان خود ارائه می کنند.

بانک ملی ایران هم به عنوان یکی از پر سابقه ترین و قدیمی ترین بانک های ایرانی اپلیکیشن موبایل همراه بام ملی را وسیله ای برای ارائه این خدمات قرار داده و امکانات بسیار مفیدی را در آن گنجانده است. که از امنیت بالایی برخوردار است.

سامانه بام ملی نسل جدید سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی است که با فضایی کاملاً متفاوت از آنچه تاکنون مشتریان از اینترنت بانک ملی می‌شناختند، به مشتریان بانک ملی سرویس می‌دهد. 

سامانه بام، در سه کلان حوزه بانکداری شخصی، بانکداری شرکتی و بانکداری سازمانی بر پایه سیاست‌های کلان بانک ملی ایران به مشتریان سرویس‌ ها و خدمات نوآورانه ارائه می‌ دهد.

بام ملی

اپلیکیشن همراه بام با این سطح از امکانات به خوبی توانسته که پاسخگوی نیازهای مشتریانش باشد و زحمت مراجعه حضوری به بانک را تا حد زیادی برای آنان کم کند. 

همراه بام بخش گسترده ای از خدمات سامانه بام ملی (به آدرس اینترنتی https://my.bmi.ir) را به شکلی فشرده و در قالب اپلیکیشنی خوش ساخت به پلتفرم های iOS و اندروید آورده. این یعنی برای فعالیت در محیط اپلیکیشن، شما مستقیما به پروتکل های امن (SSL) بانک ملی متصل می شوید که امکان نفوذ به آن بسیار پایین یا بهتر بگوییم، تقریبا غیر ممکن است.

ورود با یوزرنیم و پسورد و پروتکل های امن به قدر کافی ضامن امنیت شما هستند، اما بانک ملی برای آسودگی بیشتر خیال شما «رمز یکبار مصرف پیامکی» را هم به عنوان یک سد محافظتی دیگر برای ورود به اپلیکیشن در نظر گرفته. بنابراین هر بار که بخواهید وارد حساب بانکی تان شوید، ضمن وارد کردن مشخصات کاربری حتما باید از اپلیکیشن بخواهید که به شماره تلفن تان رمز یکبار مصرف پیامک کند.

امکانات اپلیکیشن همراه بام ملی 

تقریبا تمام کارهایی که در سامانه اینترنتی بام بانک قادر به انجامش هستید را هم می توانید در اپلیکیشن همراه بام انجام دهید. 

بام 121

صفحه نخست، صفحه حساب ها است؛ جایی که حساب های جاری، کوتاه مدت و قرض الحسنه شما همراه با شماره حساب و مبلغ باقی مانده به نمایش در می آید. برای آن که به ریز تراکنش ها و جزئیات هر حساب دسترسی داشته باشید، باید به بخش های صورت حساب و صورت حساب روز جاری مراجعه کنید.

اینجا تمام تراکنش هایی که از ابتدای ساخت اینترنت بانک تا حالا داشته اید را مشاهده خواهید کرد. تمام آن ها شماره پیگیری دارند، می توانید بدانید که طرف حسابتان که بوده و حتی قادر هستید که به لطف جستجوی فیلتردار، به راحتی تراکنش های مد نظرتان را هم جستجو کنید.

یکی از مزیت های بسیار خوب همراه بام این است که تراکنش ها را روی چارت به نمایش می گذارد. حضور چنین خصوصیتی در همراه بام باعث می شود که بتوان روی آن به عنوان یک ابزار مدیریت مالی خوب حساب باز کرد.

انتقال پول یکی از مفیدترین قابلیت های سامانه بام است.می توانید پول را مستقیما به شماره حساب یا شبای طرف حساب هایتان بفرستید، یا کار را به شکل کارت به کارت پیش ببرید.

گفتنی است همراه بام اطلاعات افرادی که با آن ها تراکنش داشته اید را در خود ذخیره می کند تا در مراجعات بعدی، به راحتی با فشردن آیکن آبی رنگ مخاطبین آن ها را پیدا کرده و زحمت نوشتن دستی شماره حساب یا کارت را از دوش تان بردارید. همچنین تشخیص هوشمند نوع انتقال پول ( ساتنا، پایا و ... ) را هم باید یکی از خصوصیات خوب همراه بام توصیف کنیم.

پس از انجام هر تراکنش، موفقیت آمیز بودن یا نبودن آن در بخشی به نام تأیید انتقال پول به اطلاع تان می رسد، هر چند بعدا در منوی «صورتحساب» هم می توانید به ریز جزئیات هر تراکنش دسترسی داشته باشید.

همچنین می توانید تمام قبض های آب و برق و گاز و تلفن را می توانید با وارد کردن شناسه قبض به طور دستی، یا اسکن بارکد آن ها از طریق بارکدخوان درون برنامه ای اپلیکیشن در کسری از ثانیه پرداخت کنید و رسیدتان را تحویل بگیرید.

همراه بام32

همراه بام در خصوص مبادلات چکی، خدماتی مثل امکان تعیین مبلغ چک و امکان استعلام وضعیت برگه چک را در اختیارتان قرار می دهد. به لطف این دو می توانید نسبت به تعیین و ثبت مبلغ چک صادره خود اقدام کرده و از آخرین وضعیت آن در سیستم بانکی کشور (پاس شده یا برگشت خورده) مطلع گردید.

بانک ملی هر سال به جمع بزرگی از مشتریانش وام و تسهیلات اعطا می کند. با اپلیکیشن همراه بام همچنین می توانید اقساط این تسهیلات را هم پرداخت کنید، و وضعیت قسط های بعدی خود در ماه های آینده را نیز مورد بررسی قرار بدهید.

همچنین با همراه بام در هر لحظه می توانید مبلغ باقی مانده در کارت تان را چک کنید، و اگر به سرقت رفت یا آن را گم کردید هم از طریق اپلیکیشن و بدون مراجعه حضوری به بانک آن را مسدود نمایید.

برای مسدودسازی کارت وارد کردن رمز دوم کفایت می کند. اما برای فعالسازی مجدد حتما می بایست با مدرک شناسایی خود به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کنید.

امکان خرید شارژ سیم کارت یکی دیگر از خدماتی است که می توانید از طریق همراه بام ملی انجام دهید.

در کل طراحی‌های سامانه بام طوری انجام شده است که مشتری به محض مراجعه به درگاه الکترونیک و در زمانی کوتاه نیازمندی‌های اصلی خود را مشاهده و برطرف می‌کند.

راهنمای کاربری فعالسازی رمز یکبار مصرف از طریق سامانه بام

جهت استفاده از سرویس رمز یکبار مصرف ابتدا می بایست نرم افزار موبایلی 60 بانک ملی ایران را از طریق آدرس ir.bmi.www دریافت نموده و پس از نصب و فعالسازی آن بر روی گوشی همراه خود نرم افزار رمزبان بانک ملی ایران را نیز نصب کنید.

شما می توانید امکان دریافت رمز اول و دوم یکبار مصرف را برای تمامی کارت هایبانک ملی خود از طریق سامانه بام فعال نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • مجتبی

    سلام
    شماره ملی وشماره تلفن روجهت ثبت نام سامانه بام وارد میکنم ولی همش خطامیده چکارکنم؟

    • ناشناس

      مرحله آخر ایجاد رمز , هر رمزی رو با توجه به راهنما هر کاراکتری میذارم خطا میده الان یک هفته است درگیرم . ثبت و پایان میزنم همش خطا میده. لطفا راهنمایی کنید زودتر انجام بدم

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه