English

طالب صادقیان خبر داد:

کاشت سه هزار اصله نهال به نیابت سه هزار شهید ایلام

شهردار ایلام به کاشت سه هزار اصله نهال در شهر ایلام در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام، شهردای به نیابت از این شهدا اقدام به غرس سه هزار اصله نهال کرده است.

کاشت سه هزار اصله نهال به نیابت سه هزار شهید ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،طالب صادقیان در آئین کاشت سه هزار اصله نهال به نیابت از سه هزار شهید استان ایلام، افزود: این نهال ها از نوع مثمر و غیر مثمر بومی و سازگار با جغرافیای شهر ایلام انتخاب شده است که در نقاط مختلف شهر ایلام کاشت می شود.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار طرح کاشت نهال برای نوزادان تازه متولد شده در ایلام اجرایی می شود،اظهار داشت: خانواده هایی که دارای فرزند می شوند در صورت علاقه ،با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند و با همکاری شهرداری ایلام نهالی را برای فرزند تازه متولد شده غرس می کنند که هر نهال با شناسنامه آن کودک تطابق دارد.

شهردار ایلام با بیان اینکه ۴۰۰ هزار متر مربع به فضای سبز شهر ایلام اضافه شده و فضای سبز در ایلام نسبت به سال های گذشته چهار برابر شده و از متوسط کشوری نیز بالاتر رفته است،تصریح کرد: افزایش میزان فضای سبز در شهر ایلام طی سال های اخیر در طول چهل سال گذشته بی سابقه و چشمگیر بوده و ۲ متر به سرانه فضای سبز ایلام افزوده شده است.

صادقیان با اشاره به اینکه  ۸۵ بوستان محله ای و ۱۵ بوستان شهری در ایلام وجود داشت که عمده این فضاهای سبز غیرقابل استفاده شده بودند،خاطرنشان کرد:طی سال های اخیر شهرداری ایلام علاوه بر اینکه بوستان های قدیمی گذشته را احیا  کرد ،بیش از ۳۳ بوستان محله ای جدید به تعداد بوستان های شهر ایلام اضافه شد.

همچنین معاون اقتصادی استانداری ایلام هم در این آئین با اشاره به اینکه باید امورات اجتماعی و فرهنگی به موازات مسائل و برنامه های اقتصادی توسعه و رشد یابد تا جامعه ای بالنده و شکوفا داشته باشیم،گفت: توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بدون شک به رشد و ارتقای حوزه های دیگر از جمله اقتصاد نیز کمک می کند و مردم هم یکی از ارکان مهم توسعه بخش های فرهنگی و اجتماعی هستند.

جهانگیر رستم زاد با بیان اینکه وقتی مردم در برنامه ها مشارکت کنند علاوه بر اینکه شور و نشاط در جامعه حکم فرما می شود، نسبت به زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی نیز احساس مسئولیت می کنند،افزود: کاشت نهال و مراقبت از درختان توسط آحاد مختلف مردم و مشارکت دادن آنها در این گونه برنامه ها به غنای فرهنگ جامعه کمک شایانی خواهد کرد و در این راستا باید دستگاه هایی چون شهرداری اهتمام بیشتری داشته باشند.

آئین نمادین کاشت سه هزار اصله نهال در پارک خطی بام ایلام با حضور جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی و کارکنان شهرداری برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه