English

پتروشیمی «بوعلی» در آتش تروریسم سوخت؟

وزیر نفت گفت: پمپ به اندازه کافی بود. اما مساله بالگرد و هواپیما نقشی نداشت چون معمولا با تجهیزات زمینی می شود مهار کرد.

پتروشیمی «بوعلی» در آتش تروریسم سوخت؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بیژن زنگنه در مورد دلایل آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی ماهشهر گفت: دلایلی به ذهن رسیده اما منتظر هستیم تا قطعی شود و فعلا تمرکز بر مهار آتش کردیم. به طور قطع تا آخر هفته اطلاعات را منتشر می کنیم.

وزیر نفت گفت: به طور حتم علت حادثه فنی بوده و شکی نیست. پمپی مشکل داشت و به دلیل نشتی و کنترل نشدن موجب آتش سوزی می شود و پس از آن دو مخزن دیگر هم آتش می گیرد.

بیژن زنگنه اظهار داشت: شایعاتی در این خصوص منتشر شده مثل اینکه این حادثه تروریستی بوده که از خارج کشور هدایت می شود. در مورد حوادثزلزله هم این حرف ها را می زنند. این در حالی است که تا آخر هفته گزارش کامل دلایل آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی ماهشهر را به مردم گزارش می کنم.

وزیر نفت در مورد اطفاء حریق گفت: افرادی که در خاموش کردن حریق در نفت تخصص دارند می دانند که این کار تخصصی است و افراد ماهری در این مهار حضور داشتند و تنها حضور من حمایت از فرماندهی عملیات بود. کار آنها راهبرد درستی بود و می خواستند از سرایت آتش به سایر مخازن جلوگیری کنند. یک حمله دیروز ظهر انجام شد که موفقیت آمیز نبود و پس از تخلیه مخزن دوباره حمله انجام شد و تا ساعت ۲ بامداد حرق خاموش شد. بنده از همه فرماندهی عملیات و آتش نشان ها کمال تشکر را دارم. بعد از خاموشی آتش، بین آتش نشانان که از جای ایران همه بودند، رفتم و برای من جذاب بود که با چه غیرت و دلسوزی از سرمایه کشور این طور نگهداری کردند که دستشان را می بوسم و هیچ چیزی از من نخواستند.

بیژن زنگنه گفت: در این حادثه یک خون از دماغ کسی نریخت. در این گرمای ۴۸ درجه نمی توانید بایستید حالا با کاپشن در مقابل حرارت باشید که قطعا سخت است. زنگنه در مورد اینکه نقاط ضعفی در مهار آتش و مدیریت بحران دیده شد گفت: پمپ به اندازه کافی بود. اما مساله بالگرد و هواپیما نقشی نداشت چون معمولا با تجهیزات زمینی می شود مهار کرد. در هر حال مشکل ما این است که باید تجهیزات مان به روز شود. همچنین باید به دقت بر رعایت زیست محیطی تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه