English

روش های بسته بندی جذاب، فرصتی طلایی برای صادرات به عراق!

همه ی ما می دانیم که اولین و مهمترین نکته ای که سبب فروش و دیده شدن محصول می شود بسته بندی آن است. برای فروش بهتر محصول و برند، باید بهترین نوع بسته بندی را برای آن در نظر گرفت.

روش های بسته بندی جذاب، فرصتی طلایی برای صادرات به عراق!

به گزارش خبرگزاری موج، موضوع صادرات یکی از دغدغه های همیشگی همه ی کشورهاست و می تواند یکی از بخش های پردرآمد هر کشور باشد، به همین سبب مبحث صادرات کالاها بسیار حائز اهمیت می باشد. عراق یکی از بزرگترین کشورهای همسایه ما است که به دلیل سالها جنگ از سوی صدام، داعش و آمریکا در تولید اکثر محصولات صنعتی، کشاورزی و غذایی از بقیه کشورها عقب مانده است و به سبب مرز طولانی این کشور با ایران، اکثر این محصولات از کشور ما به عراق صادر می شوند و همین دلیل باعث شده که تجارایرانی صادرکننده محصولات، سود قابل توجهی بدست بیاورند. در بحث صادرات اولین موضوع قابل توجه بسته بندی کالاها است که یکی از مهمترین موارد در صادرات محصولات می باشد. مردم عراق به سرعت جذب زیبایی و جلوه ی بسته بندی کالا می شوند. حال می خواهیم بدانیم چگونه می توان یک بسته بندی را برای صادرات به عراق جذاب تر نمود تا عراقی ها ترغیب به خرید آن کالا شوند؟

بهترین کالاها برای صادرات به عراق

عراق یکی از کشورهایی است که به دلایل شرایط اقلیمی و سیاسی امکان تولید اکثر محصولات به خصوص محصولات کشاورزی را ندارد به همین سبب اکثر کالاهای مورد نیازشان را از کشورهای دیگر وارد می کنند. این واردات بیشتر از کشورهای چین و ترکیه می باشد ولی ایران نیز در زمینه ی صادرات به عراق فعال است. محصولاتی مانند انواع میوه و مرکبات، صیفی جات و سبزیجات، محصولات پلاستیکی، سرامیکی، محصولات آهنی و ماشین آلات صنعتی بیشترین کالاهای صادراتی به عراق هستند که به میزان زیادی به این کشور فرستاده می شوند.

بهترین و جذابترین بسته بندی صادراتی به عراق در 2021 چگونه است؟

همه ی ما می دانیم که اولین و مهمترین نکته ای که سبب فروش و دیده شدن محصول می شود بسته بندی آن است. برای فروش بهتر محصول و برند، باید بهترین نوع بسته بندی را برای آن در نظر گرفت. این بسته بندی باید با توجه به نوع فرهنگ و سلیقه ی مردم کشور مبدأ باشد.

 در ابتدا باید در زمینه ی فرهنگ مردم عراق، طرز فکر آنها، دین، زبان، نوع روابطشان و ... اطلاعاتی بدست آورد و در تولید پک های بسته بندی تمام این موارد را در نظر گرفت. عراق کشوری است با دین اصلی اسلام، که در کنارش ادیان دیگری نیز وجود دارد زبان اصلی مردم این کشور عربی و کوردی است زیرا شهرهای شمالی این کشور کورد نشین هستند با دانستن این موارد تا حدودی راحتتر می توان جعبه های بسته بندی نزدیک به فرهنگ و سلیقه ی مردم عراق را تولید نمود.

 توجه کردن به این که متن روی پک های بسته بندی به چه زبانی نوشته شود، بسیار اهمیت دارد. باید گفت که مردم عراق فقط به خرید محصولاتی که روی آنها نوشته های انگلیسی و عربی باشد ترغیب می شوند زیرا آنها زبان فارسی را بلد نیستند و اگر روی جعبه کالاها متن فارسی نوشته شده باشد تمایلی به خرید آن ندارند. نکته ی بعدی قابل توجه در صادرات محصولات به عراق، رنگ پک های بسته بندی است، اکثر مردم عراق به رنگ های شاد علاقمند هستند، رنگ هایی مثل قرمز، طلایی، سبز و ... که به کارگیری هر کدام از این رنگ ها در جعبه های بسته بندی آنها را برای عراقی ها جذابتر می کند.

مورد بعدی طراحی زیبای بسته بندی هاست، طراحی مرتبط با محصول، استفاده از طرح ها و نقش های جذاب، خدماتی مثل طلاکوبی، نقره کوبی، برجسته نمودن کلمات و لوگو که همه و همه در جذب نگاه مشتری محصول مؤثر هستند و می توانند برای مشتری های عراقی جذاب باشند. مقاوم بودن و کیفیت خوب پک نیز یکی دیگر از نکات مورد توجه عراقی هاست، اگر در تهیه و تولید جعبه های بسته بندی محصولاتتان به این نکات توجه کنید و آنها را اجرا نمایید مطمئن باشید در بازار صادرات به عراق موفق می شوید و محصولتان به خوبی در این بازار به فروش می رسد، جذابیت و کیفیت جعبه محصول سبب می شود که مشتری عراقی کالا را خریداری کند و حتی با نگهداری پک آن تا مدتها نام برند شما را در ذهن بسپارد و بعدها نیز در بازار به دنبال بسته بندی محصولات شما در قفسه های فروشگاه ها بگردد و دوباره آن را خریداری نماید.

کارتن سازی آوین پک

در ابتدا شاید فکر کنید که برای تهیه ی یک بسته بندی که همه ی ویژگی های جذب مشتریان عراقی را داشته باشد هزینه ی تقریبا زیادی باید بپردازید و به نظرتان این هزینه و قیمت تمام شده ممکن است بسیار زیاد و اضافه باشد ولی مطمئناً با عرضه محصولتان به بازار هدف و با فروش بیشتر آن سود زیادی بدست خواهید آورد و از انتخاب یک بسته بندی مناسب و پرداخت هزینه ی بیشتر پشیمان نخواهید شد.

اگر تاجر یا تولیدکننده هستید و برای تهیه بسته بندی محصولتان نیاز به داشتن قیمت تقریبی جعبه های بسته بندی دارید میتوانید به سایت شرکت های کارتن سازی، جعبه سازی، چاپ و بسته بندی مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات جعبه مدنظر همچون ابعاد، مدل، جنس و غیره، قیمت پک بسته بندی مناسب با محصولتان را بصورت آنلاین بدست آورید.

مرتبط بخوانید: محاسبه قیمت آنلاین جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از2 دقیقه

تأثیر جنس و نوع کارتن در فروش بیشتر

نوع و جنس کارتن می تواند تأثیر بسزایی در فروش محصولات داشته باشد، مخصوصاً اگر محصولتان مواد غذایی، میوه و مرکبات، سبزیجات و صیفی جات باشد زیرا این مواد در سردخانه نگهداری می شوند و به همین دلیل بسته بندی این محصولات باید به نحوی تولید شود که در سردخانه آسیب نبیند، نم و رطوبت به داخل آن نفوذ نکند(به اصطلاح کارتن ضد آب) و محصول داخل پک خراب و فاسد نشود. کارتن های 5 لایه ضد رطوبت برای بسته بندی محصولات صادراتی مناسب می باشند زیرا به دلیل ضخامت بالا و لایه های ضد رطوبتشان گزینه ی مناسبی هستند.

کارتن سازی آوین پک

 همان طور که گفتیم طرح و رنگ زیبا در جذب مشتری های عراقی تأثیر بسزایی دارد که این کار با کارتن های لمینتی صادراتی میسر میشود، کارتن لمینتی با برش دایکاتی یک فرایند بسته بندی است و به دلیل اینکه روی کارتن ها نمی توان بطور مستقیم چاپ افست انجام داد، چاپ افست را روی مقوا انجام می دهند سپس آن مقوا را پوستر نامیده و این پوستر چاپ شده با دستگاه های اتوماتیک و نیم اتوماتیک روی کارتن چسبانده میشود.

 این چاپ دارای طرح و رنگ متنوع است و ظاهری زیبا به کارتن بسته بندی می دهد، همچنین مقاومت کارتن با لمینت بالاتر می رود. روی کارتن های لمینتی یک لایه پوشش همچون سلفون براق، سلفون مات، یووی و غیره نیز میتوان در نظر گرفت که هر کدام کاربردی بخصوص دارد تا هم ماندگاری پک بیشتر شود و هم به دلیل وجود سلفون خاصیت ضد رطوبت این کارتن بالاتر برود، سلفون در دو نوع براق و مات بر روی کارتن لمینتی قابل اجراست که معمولا سلفون براق در بازار عراق علاقمندان بیشتری دارد. اگر تاجری هستید که در انتخاب طرح، رنگ و مدل جعبه ی محصول صادراتی خود سردرگم می باشید میتوانید به سایت های شرکت های کارتن سازی مراجعه کنید و با دیدن عکس های نمونه کارهای صادراتی این شرکت ها جعبه مناسب را انتخاب نمایید.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات بازار داخلی و صادراتی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا حدودی شما را با مواردی که محصولتان را در بازار عراق پرفروش می کند آشنا کنیم، با در نظر گرفتن فرهنگ و سلیقه ی مردم عراق، نوع رنگ و طرح مورد علاقه شان، مدل و جنس جعبه بسته بندی  می توانید بهترین نوع بسته بندی صادراتی را برای محصولتان انتخاب کنید. شرکت های کارتن سازی بزرگی هستند که سالها در زمینه ی تولید جعبه های بسته بندی صادراتی فعالیت دارند از جمله این شرکت ها می توان به زرین کارتن، کارتن ساز و کارتن سازی آوین پک اشاره کرد که توانسته اند نظر مشتریان را جلب نمایند اگر نیاز به راهنمایی برای خرید پک بسته بندی دارید می توانید با مشاورین فروش این شرکت ها تماس حاصل نمایید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه