English

حمیدرضا جانباز؛

کشور با مشکل کم آبی مواجه شده و باید مصرف آب مدیریت شود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: در حال حاضر به دلیل تحریم ها کشور با مشکل کم آبی مواجه شده و باید مدیریت مصرف جایگزین تعریف پروژه های جدید شود.

کشور با مشکل کم آبی مواجه شده و باید مصرف آب  مدیریت شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی فاضلاب کشور در سومین روز همایش سازگاری با کم آبی با بیان اینکه اطلاع رسانی شفاف در زمینه اقداماتی که برای بهینه سازی مصرف آب انجام می شود، اهمیت دارد، گفت: وزارت نیرو در حال حاضر برنامه ای ویژه ای برای مدیریت مصرف در دوره پرمصرف دارد، از این رو این چتر سازگاری با کم آبی فرصتی برای شرکت های آب و فاضلاب به عنوان ذینفعان از این فضا استفاده کنند.

حمیدرضا جانباز با بیان اینکه مضیقه مالی دولت باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: در شرایط کنونی در نتیجه تحریم از نظر مالی کشور متضرر شده است، از این رو به جای اینکه هر روز به دنبال ایجاد طرح های تامین آب برویم باید به دنبال بهینه سازی مصرف باشیم، امروز سرانه مصرف آب 150 لیتر در روز است که مصرف ایران به عنوان یک کشور کم آب بسیار بالا است.

او با تاکید بر اینکه اجرای پروژه در قالب یک شرکت یکپارچه اهمیت ویژه ای دارد، تصریح کرد: هدف از اجرای پروژه افزایش رضایت مندی مشترکین است آیا تا امروز این اتفاق افتاده است؟ به طور قطع می توانیم از راهبری کمیته ملی سازگاری با کم آبی می توانیم به رضایت مندی دست یافت.

جانباز با تاکید بر اینکه بازچرخانی پساب با روش های مدرن یکی از روش های موثر است، اظهار کرد: باید کمک کنیم شرکت های نوپا به این بخش بیشتر ورود کند، امروز می توانیم 7 میلیارد مترمکعب آب را می توانیم با روش های به سیستم بازگرداند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، گفت: باید بررسی جامعی در کشورهای کم آب در زمینه چگونگی انجام پروژه های بازچرحانی، مدیریت مصرف و...انجام شود، تا مشخص شود چه بخش های از مث ف را باید مدیریت و چه بخش های باید منتقل شود. در حال حاضر در کاهش مصرف آب در کشور اتفاقات خوبی افتاده، اما کافی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه