English

توان بالای شرکت ذوب آهن در تامین نیاز ریلی کشور

معاون سابق ناوگان راه‌آهن کشور گفت: در حال حاضر شرکت راه آهن به دنبال تأمین نیاز خود همکاری های را با شرکت های داخلی آغاز کرده است و بر پایه قراردادهای که با شرکت‌های همچون شرکت ذوب آهن منعقد شده تأمین نیاز داخلی بر اساس ظرفیت های داخلی امکان پذیر است.

توان بالای شرکت ذوب آهن در تامین نیاز ریلی کشور

معاون سابق ناوگان راه‌آهن کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه یکی از برنامه های شرکت راه‌آهن استفاده از ظرفیت های داخلی برای ساخت ریل در کشور است، گفت: در شرایط کنونی انجام تمام عملیات زیرسازی و ساخت خط راه‌آهن از سوی متخصصان داخلی انجام می‌شود،

مجتبی تفقدی  با تأکید بر اینکه قراردادی با شرکت ذوب آهن برای تأمین ریل بخشی از پروژه‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است، افزود: در شرایط کنونی امکان تأمین ظرفیت ریلی کشور از طریق شرکت‌های تولیدکننده ریل از جمله ذوب‌آهن وجود دارد.

تفقدی گفت: در شرایط کنونی که یکی از برنامه های کشور ساخت شبکه ریلی برقی است، امکان تأمین زیرساخت های بر اساس توان تولید داخلی وجود دارد و تنها در بخش های کوچکی از فناوری «های تک» واگن و ... به شرکت های خارجی وابستگی وجود دارد.

وی در حال حاضر امکان اجرای این پروژه از سوی داخلی‌ها نیز وجود دارد و تنها در زمینه تأمین ناوگان قطار برقی مشکلاتی در داخل داریم، گفت: امکان تولید 50 درصدی واگن برقی در داخل وجود دارد که اگر یک شرکت خارجی در این زمینه جوینت ونچر شرکت‌های ایرانی شوند، امکان تولید صددرصدی واگن برقی نیز در داخل فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ریل در محصولی تازه متولد شده در شرکت ذوب‌آهن است که هنوز تائیدیه‌های بین‌المللی را اخذ نکرده، البته فرآیند دریافت تائیدیه‌های موسسه های تخصصی بین‌المللی، در حال پیگیری است و مدیران این شرکت نیز اعلام کرده‌اند که البته طبق قرارداد سال گذشته شرکت ذوب‌آهن، حدود ۱۵ هزار تن ریل UIC60 تولید کرده و آماده تحویل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه