English

مدیرکل گمرکات استان اصفهان خبر داد:

تشکیل ۶ هزار پرونده دستگاه ماینر قاچاق در گمرک اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان از کشف ۶ هزار دستگاه ماینر قاچاق در ۱۰ ماهه سال جاری در استان اصفهان خبر داد.

تشکیل 6 هزار پرونده دستگاه ماینر قاچاق در گمرک اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، رسول کوهستانی‌ پزوه به مناسبت "روز جهانی گمرک" در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در 10 ماهه امسال  کشف ۶ هزار دستگاه ماینر ، بیشترین کالای قاچاق کشف شده در گمرک استان اصفهان است.

وی بیان داشت: پارچه، موتورسیکلت، پوشاک، لوازم خانگی، لوازم یدکی و کارت گرافیک در رده‌های بعدی کالاهای قاچاق کشف شده در استان می باشد.

این مقام مسئول افزود: اصلاح قوانین یکی ازمهمترین عوامل بازدارنده قاچاق است که باید در این زمینه قوانین و مقررات به درستی  در مرزهای کشور رعایت شود تا در عمل  شاهد مبارزه با قاچاق باشیم.

کوهستانی با اشاره باینکه حدود ۴۰۰ دستگاه کامیون در گمرکات استان وارد شده است، اظهار داشت:در حال حاضر فقط ۶۰ تا ۷۰ دستگاه  از گمرک ترخیص شدند و مابقی در انبارها انباشته و رسوب شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: برای این کامیون‌ها مشکلاتی از طریق بانک‌ها ایجاد شده و هنوز کد رهگیری آنها توسط بانک‌ها اختصاص داده نشده است.

وی با بیان اینکه این خودروها با ارز شخصی وارد شدند، بیان کرد: بانک‌ها باید به سرعت آنها را تایید کنند اما هنوز در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

این مقام مسئول با تاکید براینکه ترخیص این کامیون‌ها باید با همت و جدیت بیشتری دنبال شود ، افزود: بانک مرکزی دستورالعملی را در این زمینه ارائه کرده اما بانک‌های استان اصفهان همکاری لازم را ندارند.

کوهستانی با اشتاره باینکه این کامیون‌ها به عنوان بیشترین کالای رسوبی و انباشت شده در گمرکات اصفهان محسوب می‌شوند، گفت: با توجه باینکه هزینه انبارداری گمرک نیز به این کامیون‌ها تعلق می‌گیرد هزینه مضاعفی به رانندگان و شرکت های حمل و نقل تحمیل خواهد شد.

وی در خصوص صادرات استان توضیح داد: گمرکات اصفهان پس از استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و تهران در جایگاه پنجم  و از در حوزه  واردات نیز در جایگاه دوازدهم تا 15 کشور قرار دارد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری  ۷۴۳ قلم کالا به ارزش یک هزار و ۹۶ میلیارد دلار از استان به ۹۳ کشور دنیا صادر شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۶۳ درصد و از نظر وزن ۱۴ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول درخصوص  مهمترین کشورهای صادر کننده کالا به مقصد گمرک اصفهان ادامه داد: کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، ارمنستان، امارات و چین به عنوان مهمترین مقاصد صادراتی استان اصفهان بوده اند.

وی گفت: عمده کالاهای صادراتی گمرکات استان اصفهان مصنوعات چُدن و آهن، فرآورده‌های نفتی، فرش و کفپوش، محصولات لبنی، مواد و وسایل پلاستیکی و مس و مصنوعات می باشد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در زمینه صادرات گمرک افزود: اصفهان، کاشان، مجتمع فولاد مبارکه و ذوب‌آهن فعال ترین گمرک‌های استان اصفهان محسوب می شوند.

کوهستانی پزوه در خصوص درآمد گمرکات استان اصفهان اظهار داشت: طی ۱۰ ماه سال جاری درآمد گمرک استان هفت هزار میلیارد و ۵۶ میلیون ریال درآمد کسب کرده که ۱۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه