English

دستاوردهای مأموریت دو روزه شهردار بندرعباس

شهردار بندرعباس بیان کرد: دستاوردهای مأموریت دو روزه اخیر مثبت و در جهت پیشرفت و آبادانی شهر بندرعباس بوده است.

دستاوردهای مأموریت دو روزه شهردار بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس گفت: شناخت، آگاهی و کسب تجربه و تبادل‌نظر یک اصل علمی تخصصی در پیشرفت و نوسازی فراگیر شهرهاست و امروزه نمی‌توان با محدودیت و بدون استفاده از تجارب موفق به جایگاه یک شهر پیشرفته و توسعه‌یافته رسید و نیاز بندرعباس امروز رشد و شکوفایی است و بر همین اساس ما باید از تجربه‌های دیگر شهرها استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: دیدار با علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جهت تقویت و سرمایه‌گذاری در بنادر شهر بندرعباس و توسعه سواحل و گردشگری بوده و قطعاً تعاملات شهرداری با سازمان بنادر نتیجه مثبتی در آینده خواهد داشت.

مهدی نوبانی+شهردار بندرعباس

نوبانی افزود: رایزنی با حبیب خراسانی معاون ساماندهی شرکت بازآفرینی شهری ایران در راستای کمک به پروژه‌های نیمه‌تمام، نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و مرمت و به‌سازی بناهای تاریخی و همچنین قیر موردنیاز جهت استفاده در پروژه‌های عمرانی سطح شهر صورت گرفت.

نوبانی تأکید کرد: در اولین نشست شهرهای خلاق ایران در شهر رشت نیز نقاط قوت و ضعف این اتفاق در مجموعه شهرهای خلاق ایران بررسی شد و شهر بندرعباس برای رسیدن به اهداف خود در این زمینه باید گام‌های بلند و نتیجه‌بخش‌تری بردارد و زحمات زیادی پیرامون تثبیت این مسئله کشیده شده و ما نباید بی‌تفاوت به این مقوله باشیم و اگر اهمیت موضوع و جریان شهرهای خلاق را به‌درستی درک کنیم می‌توانیم از این ظرفیت در راستای اشتغال پایدار شهروندان در حوزه صنایع‌دستی و صادرات آن به کشورهای منطقه و دیگر شهرهای خلاق در دنیا گام برداریم.

1مهدی نوبانی+شهردار بندرعباس

وی افزود: این جلسه که با حضور دکتر روشن معاون ارتباطات و امور مشارکت‌های سازمان یونسکو برگزار شد و ازآنجایی‌که شهر بندرعباس به عنوان‌ شهر خلاق مطرح است، در این جلسه حاضر و به ارائه برنامه در خصوص صنایع‌دستی شهر بندرعباس پرداختیم و اگر در این جلسه حاضر نمی‌شدیم امکان حذف شهر بندرعباس از شهر خلاق بسیار زیاد بود.

مهدی نوبانی همایش شهر و پیشرفت را یک تجربه اثرگذار برای شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها دانست و گفت نباید جلسات و نشست‌های تخصصی را کم‌اهمیت و بدون بازخورد مثبت خواند چراکه اندیشه و خرد جمعی و مشورت و شنیدن ایده‌ها و نظرات می‌تواند تحولی فراگیر را برای توسعه شهر رقم بزند.

مهدی نوبانی+شهردار بندرعباس2

شهردار بندرعباس تصریح کرد: نمایشگاه صنعت تفریحات، سرگرمی و شهربازی ظرفیت‌هایی داشت که ما برای راه‌اندازی شهربازی بزرگ شهر به آن نیاز داشتیم و استفاده از فناوری نوین و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی برای گسترش مراکز تفریحی در راستای ایجاد شورونشاط در شهروندان امری ضروری است.

وی با بیان اینکه کار یک مدیر کسب تجربه و تصمیم‌گیری از خلال تبادل انتقال تجربه و استفاده از تجربیات دیگران و شهرهای موفق است، افزود: نگاه و اندیشه محدود و بسته نمی‌تواند راهکاری در جهت پیشرفت یک شهر باشد، باید ذهنیت‌های بسته و جزیره‌ای را کنار بگذاریم و تعاملات را افزایش دهیم این امر مستلزم توجه بیشتر به راه و روش‌های نوین در توسعه شهرهاست و نباید شهر را در جهتی هدایت کنیم که به بن‌بست برسد مسائل و مشکلات پیش روی شهرداری بندرعباس با عمل‌گرایی و خرد جمعی حل خواهد شد و با صبر و حوصله و استفاده از زمان این اتفاق خواهد افتاد.

مهدی نوبانی+شهردار بندرعباس5

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه