English

شهردار قم:

باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نگین بوستان هزار هکتاری قم است

شهردار قم باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نگین بوستان هزار هکتاری قم دانست و گفت: باغ‌موزه پیوست فرهنگی بوستان هزار هکتاری محسوب می‌شود.

باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نگین بوستان هزار هکتاری قم است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مرتضی سقاییان‌نژاد در آیین افتتاح باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه ریشه دفاع مقدس در تمام عرصه‌های مختلف کشور وجود دارد، اظهار داشت: عزت و سربلندی جمهوری اسلامی و خودکفایی نسبی در مسائل نظامی و دفاعی به‌واسطه تجربه هشت سال دفاع مقدس است.

سقاییان‌نژاد استقامت و تاب‌آوری مردم را در مقابل تمام سختی‌هایی که در این مدت چهل سال به جمهوری اسلامی تحمیل‌شده را یادآور شد و تأکید کرد: رواج فرهنگ ایثار و شهادت به تأسی از فرهنگ عاشورا به‌واسطه این هشت سال در بین مردم ایران نهادینه‌شده است.

وی عامل نوآوری‌هایی نسل جوان امروز را نیز دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: هراندازه در ارتباط با هشت سال و دستاوردهای آن صحبت کنیم لایه‌های مختلفی از آن برای ما روشن خواهد شد.

شهردار قم دفاع مقدس را یک سرمایه ملی دانست و تصریح کرد: این سرمایه امروز مورد دستبرد و انحراف دشمنان قرارگرفته و برای حراست از آن باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

سقاییان‌نژاد با تاکید بر اینکه حراست از سرمایه‌های معنوی نشانه رشد یک ملت است، ادامه داد: باید بدانیم موزه دفاع مقدس یک ساختمان نبوده بلکه یک وجدان و یک فرهنگ است.

وی با تأکید بر حمایت همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها یادآور شد: این موزه بعد از افتتاح هم نیاز به حمایت‌های فرهنگی دارد و نباید اجازه بدهیم این موزه به مرحله‌ی ایستایی رسیده و یک مکان راکد باشد.

شهردار قم اتحاد و همدلی را عامل به سرانجام رسیدن موزه اعلام و بیان کرد: ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هشت هزار و ۵۰۰ متر زیربنا داشته و تا زمان تکمیل نهایی آن چندین برابر هزینه دارد.

سقاییان‌نژاد خاطرنشان کرد: مسائل مادی حل می‌شود اما مسئله معنوی یعنی اینکه به‌صورت هنرمندانه و علمی از دستاوردهای دفاع مقدس دفاع شود کار بسیار سختی است.

وی با تأکید بر لزوم تکمیل ۱۰ هکتار باقی‌مانده یادآور شد: مساحت باغ موزه دفاع مقدس قم ۳۲ هکتار است که از سال ۹۵ با ۱۵ هکتار شروع‌شده و در فاز دوم ۴ و نیم هکتار نزدیک به اطراف ساختمان کارشده و نزدیک به ده هکتار دیگر باید تکمیل شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه