English

جعفر کبیری:

پیگیر عدم انجام تعهدات دستگاه ها به وزارت تعاون هستیم

معاون تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنچه که دستگاه های مختلف موظف به انجام آن بوده اند ولی اجرا نکرده اند، در قالب نامه نگاری و جلسه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی می شود.

پیگیر عدم انجام تعهدات دستگاه ها به وزارت تعاون هستیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد جعفر کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (6 آذر ماه) در نشست فصلی مدیران تعاون سراسر کشور که در بندرعباس برگزار شد ضمن اشاره به برنامه هایی برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی، اذعان داشت: عبور از این دوران گذار برای کشور یک فرصت است اما این دوران به معیشت مردم سختی و فشار زیادی وارد می کند.

وی ادامه: در این مرحله است که باید مسئولان به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورود پیدا کنند، وزارت تعاون خط مقدم مبارزه با فقر و همراهی با مردم است.

کبیری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر بخش تعاون، بیان کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با بخش تعاون، خوشبختانه در کلیت توسعه بخش تعاون و همچنین در بخش شبکه سازی تعاونی ها و ایجاد اشتغال پایدار، اقدامات خوبی  انجام گرفته است و توانستیم برای شبکه سازی و تکمیل زنجیره های تعاون و اشتغال پایدار طبق رویکرد رهبری، پیشروی کنیم و همچنین قابل ذکر است که گام های موثری در راستای تامین مالی و شفافیت در این حوزه برداشته شده است.

وی افزود: قرار بر این شده است  که یک گزارش مطلوبی از عملکرد و برنامه‌های در دست اقدام بخش تعاون خدمت مقام معظم رهبری ارائه دهیم.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از بررسی زمینه قانونی احیای شورای عالی هماهنگی تعاونی های کشور با یک عنوان و قالب جدید خبر داد و با تاکید بر همکاری و هماهنگی درون بخشی سازمان های تعاونی سراسر کشور، گفت: پیشنهاد تشکیل کارگروه تعاون داده شد که خوشبختانه به تصویب رسیده است.

معاون تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: آنچه که دستگاه‌های مختلف بر اساس اصل 44 موظف بودند وظایفی را به دوش بکشند و اجرا نکردند در قالب نامه نگاری و جلسه با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بررسی می شود.

وی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، صدا و سیما و  بانک مرکزی دستگاه‌هایی هستند که در بحث عدم انجام تعهدات در بخش تعاون شناسایی شده اند.

کبیری گفت: ما به سراغ این دستگاه‌ها در راستای پیگیری قوانین بر زمین مانده بخش تعاون خواهیم رفت و از مدیران خواهش می‌کنیم اگر دستگاه‌های دیگری هستند که به تعهداتشان عمل نمی‌کنند به ما معرفی کنند.

وی ادامه داد: امروز ابتدا برای بررسی و کارشناسی دغدغه های مقام معظم رهبری و دوم برای بررسی عملکرد بخش تعاون در استان های مختلف بر اساس برنامه ریزی که در ابتدای سال صورت گرفته است، دور هم جمع شده ایم.

جعفر کبیری خطاب به مدیران حاضر در نشست اذعان داشت: جزئی از برنامه و هدف گذاری ما به این صورت بود که اعتماد عمومی را باز سازی کنیم تا خاطرات تلخی را که از بخش های مختلف تعاون به وجود آمده بود را با کمک همه شما کم رنگ کرده ومردم را ترغیب به سرمایه گذاری در بخش های خرد تعاون کنیم.

وی گفت: این نشست تخصصی نیز با رویکرد بحث توسعه شفافیت و نوآوری به منظور افزایش اعتماد عمومی به بخش تعاون برگزار می‌شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مدیران تعاون سراسر کشور در این نشست تخصصی حضور دارند، تصریح کرد: به منظور توسعه شفافیت در بخش تعاون، سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور را طراحی و بارگذاری کردیم که این سامانه بر اساس یک نظام خودکنترلی اعضا بر روی فعالیت های هیئت‌مدیره و مدیران عامل است.

کبیری ادامه داد: این سامانه می‌تواند اعتماد خدشه دار شده نسبت به بخش تعاون را بازگرداند و زمینه جذب سرمایه خرد مردمی را مجدداً در بخش تعاون ایجاد کند.

وی عنوان کرد: افراد می‌توانند برای تشکیل تعاونی‌ها به سایت وزارت خانه مراجعه و بدون هیچ‌گونه مراجعه حضوری نسبت به تشکیل تعاونی های خود اقدام کنند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: سامانه جامع تعاون راه‌اندازی شده است و ما حتما به دنبال این هستیم در بخش تعاون و کار به جایی برسیم که کسی به وزارتخانه و ادارات کل برای تشکیل تعاونی مراجعه نکند و همه کارها از طریق سامانه انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی