English

دژپسند در نشست هم اندیشی با فعالان بازار سرمایه عنوان کرد؛

کمک به پیشرفت اقتصاد ایران با گسترش و تعمیق بازار سرمایه

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست هم‌اندیشی با فعالان بازار سرمایه، وضعیت بازار سرمایه را خوب توصیف کرد.

کمک به پیشرفت اقتصاد ایران با گسترش و تعمیق بازار سرمایه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ، فرهاد دژپسند در این نشست که با حضور رئیس کل سازمان امور مالیاتی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران عامل شرکت های بورس و فرابورس و فعالان بازار سرمایه کشور برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: وضعیت کنونی بازار سرمایه نشانگر این است که وظیفه فراموش ‌شده این بازار در حال بازگشت است.

دژپسند با بیان اینکه به بازار سرمایه امید زیادی است، گفت: تقدیر رئیس جمهور از رئیس سازمان بورس نشان دهنده جایگاه این حوزه و حمایت از آن و لزوم تلاش بیشتر در جهت ارتقاء نقش آن است.

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم و با مشکلاتی در تامین مالی و حجم بالای نقدینگی مواجه هستیم، تاکید کرد: بهترین و موثرترین راه برای عبور از این شرایط، این است که به سراغ بازار سرمایه برویم ، در این صورت هم تامین مالی مورد نیاز اقتصاد و هم هدایت نقدینگی به سمت بورس انجام می‌شود.

دژپسند ادامه داد: لازمه ورود به بازار سرمایه، توان ریسک پذیری برای انجام فعالیت‌های اقتصادی است که باید زمینه اینکار را فراهم کنیم و حلقه مفقوده این موضوع، آگاهی‌رسانی و آموزش درست است که باید صورت گیرد.

وی گفت: بنگاه‌های بزرگ ‌مقیاس برای تامین مالی بجای بانکها باید به سراغ بازار سرمایه بیایند، بنابراین باید چنان کار را روان کنیم و توسعه دهیم که بنگاه‌های بزرگ برای تامین سرمایه در گردش ، امکان ورود به بازار سرمایه را داشته باشند.

دژپسند تصریح کرد: لازمه این کار این است که قوانین و مقررات را بسیار ساده، شفاف و گویا کنیم و اگر نیاز است اصلاح کنیم،

وی با بیان اینکه در همه دنیا هزینه های حاکمیتی دولت را باید از طریق مالیات تامین کنند، گفت: وزیر اقتصاد باید هم به دنبال افزایش درآمدهای مالیاتی و هم پویایی و بالندگی اقتصاد باشد.

وی به فرآیند تخفیف‌های مالیاتی اشاره کرد و افزود: طبق قانون اساسی وضع یا معافیت هر گونه مالیاتی، با تصویب مجلس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی