English

منصور رضوانی جلال خبر داد:

برداشت بیش از ۴۰۰ هزار تن انگور در استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به برداشت بیش از 400 هزار تن انگور در استان همدان، از ، میزان عملکرد تاکستان های استان، خبر داد.

برداشت بیش از 400 هزار تن انگور در استان همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به برداشت انگور در استان همدان، اظهار داشت:  ۴۰۶ هزار و ۳۷۰ تن انگور از تاکستان‌های استان همدان برداشت می‌شود.

 

* برداشت بیش از 400 هزار تن انگور در استان همدان

 رضوانی جلال با بیان اینکه پیش بینی می شود با توجه به بارندگی های مناسب امسال، میزان عملکرد تاکستان های استان همدان در مقایسه با سال گذشته افزایش یابد، گفت: بر اساس پیش بینی صورت گرفته ۴۰۶ هزار و ۳۷۰ تن انگور در استان تولید می شود.

وی سطح تاکستان های استان همدان را ۲۱ هزار و ۶۷۳ هکتار عنوان کرد و گفت: ۲۱ هزار و ۳۸۸ هکتار از این تاکستان ها باغ های بارور و ۲۸۵ هکتار نیز باغ های غیر بارور هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه همدان از استان های پیشرو در زمینه تولید انگور در سطح کشور است، گفت: به طور میانگین ۱۸ هزار و ۹۹۹ کیلوگرم در هکتار انگور از تاکستان های استان همدان برداشت می شود.

وی اضافه کرد: ارقام متنوعی از انگور در باغات استان همدان کشت می شوند اما کشمش،یاقوتی، عسگری، فخری، صاحبی، شاهانی و ریش بابا عمده ترین اقلامی هستند که در باغات استان همدان کشت می شوند.

رضوانی جلال در ادامه عنوان کرد: ملایر با سطح زیرکشت ۱۰ هزار و ۶۵۶ هکتار و تولید ۲۴۲ هزار و ۲۴۲ تن بزرگترین تولید کننده انگور در استان همدان است و بیش از نیمی از تولید انگور استان همدان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: محصول انگور و مهمترین فرآورده آن یعنی کشمش عمده ترین قلم صادراتی استان همدان است و بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تمهیداتی اندیشیده که با اجرای برنامه هایی همچون آموزش باغداران، به کارگیری روش های نوین باغداری، توسعه کیفی کارگاه های فرآوری کشمش و تجهیز این کارگاه ها به فن آوری های مدرن، گام های موثری را در راستای رفع مشکلات تولید و صادرات این محصول بردارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی