English

در جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح شد؛

۷میلیارد صرفه جویی با استقرار سامانه سیماد/ بررسی طرح خرید متمرکز دارو و تجهیزات

هفتاد و نهمین، جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با رویکرد بازنگری در فرایندها و بررسی طرح خرید متمرکز دارو و تجهیزات (سیماد)، در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزار شد.

7میلیارد صرفه جویی با استقرار سامانه سیماد/ بررسی طرح خرید متمرکز دارو و تجهیزات

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در هفتاد و نهمین جلسه شورای راهبردی با بیان این مطلب که دانشگاه برای رسیدن به ارتقاء، الگوی عملی  ترسیم کرده است، تصریح کرد: در سومین سال برنامه راهبردی، شاهد به ثمر نشستن اولین ثمرات برنامه راهبردی در حوزه سلامت هستیم، این در حالی است که هنوز چشم انداز و راهبرد استان مشخص نیست.

تجدید نظر در باورها و بازنگری در فرایندها برای عبور از بحران ها حایز اهمیت است

رییس دانشگاه با اشاره به بحران های کنونی اظهار داشت: بحران ها ماندنی نیستند، مهم داشتن برنامه برای عبور از بحران ها است، در این زمینه تجدید نظر در باورها و بازنگری در فرایندها برای عبور از بحران ها حایز اهمیت است.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی در سازمان ها، گفت: یکی از این تمهیدات و تدابیر اندیشیده شده، دستاورد ارزشمند دانشگاه در زمینه خرید متمرکز دارو و تجهیزات است که در شرایط بحرانی می تواند کمک کننده باشد و تحقق این مهم تنها با داشتن هدف و برنامه امکان پذیر شد.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با مهم دانستن وجود یک برنامه راهبردی برای مدیریت فرایندها، افزود: مهمترین برنامه و الگو دانشگاه برای آینده، الگوی استفاده از شرکت دانش بنیان و تولید ثروت از طریق علم است.

 یوسف زاده چابک موفقیت اجرای نظام ارجاع الکترونیک را یکی از دستاوردهای ارزشمند برنامه استراتژیک عنوان کرد و گفت: امروز شاهد به بار نشستن نهال استراتژیک حوزه سلامت در گیلان هستیم، بهبود زیرساخت های فناوری و آمار، ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی، ارتقای رتبه فناوری سلامت و ... همه از دستاوردهای این برنامه هستند.

دانشگاه یک ثروت ملی است

وی با بیان این که دانشگاه یک ثروت ملی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه برای رسیدن به تعالی نباید وابسته به منابع مالی باشد، در این خصوص کاهش تراز منفی دانشگاه نیز از دیگر دستاوردهای دانشگاه است.

رییس دانشگاه ادامه داد: توجه خاص به منابع انسانی می تواند بسیار راه گشا باشد.

وی تاکید کرد: موفقیت های امروز دانشگاه به راحتی و ساده به دست نیامده است، نتیجه تلاش همه دانشگاهیان اعم از مدیران، اساتید،کارکنان و دانشجویان است.

 در هفتاد و نهمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه که با حضور مسوولان و صاحبان فرایند در سالن اجلاس دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، بازمهندسی فرایندها و خرید متمرکز دارو و تجهیزات، مورد بررسی قرار گرفت.

7میلیارد صرفه جویی با استقرار سامانه سیماد

به گزارش موج، با استقرار سامانه سیماد (طرح سیستم یکپارچه مدیریت انبار دارو و تجهیزات در مراکز درمانی)، دانشگاه علوم پزشکی گیلان توانست حدود 7 میلیارد تومان در سال 96 در هزینه های درمانی، صرفه جویی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه