English

هشدار پلیس فتای اصفهان در خصوص کلاهبرداری از زائران اربعین حسینی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه ثبت نام زائران پیاده روی اربعین حسینی از طریق سایت‌های جعلی هشدار داد.

هشدار پلیس فتای اصفهان در خصوص کلاهبرداری از زائران اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان کرد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری این است که با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارد، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می‌کشانند.

وی با هشدار در خصوص کلاهبرداری از زائران اربعین حسینی اظهار کرد: زائران اباعبدالله الحسین (ع) هنگام پرداخت هزینه بلیت به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت کرده و حتی الامکان از مکان‌های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت‌های اینترنتی هزینه‌ها استفاده کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان متذکر شد: شهروندان باید مراقب باشند تا در دام سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده اند، نیافتند و حتماً به آدرس هایی که در نوار ابزار آمده توجه کنند که در آن از پروتکل https استفاده شده باشد، در غیر این صورت سایت مذکور جعلی است.

وی ادامه داد: همچنین در نوار آدرس این وب‌سایت یک علامت قفل شکل است که تمام الزامات و مشخصات سازمان حج و زیارت در آن قابل‌مشاهده است و اگر اطلاعاتی غیر از اطلاعات این سازمان در آن وجود داشت حاکی از جعلی بودن این سایت بوده و کاربران می‌بایست از ثبت‌نام در آن خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: شهروندان برای ثبت نام به صورت حضوری به دفاتر مجاز و مورد تایید سازمان حج و زیارت مراجعه و از ارائه مدارک هویتی از قبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کنند. این مقام انتظامی تصریح کرد: زائران می بایست برای ثبت‌نام به سایت اصلی سازمان حج و زیارت به نشانی haj.ir مراجعه و از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود خودداری و برای تهیه ویزا به دفاتر معتبر و رسمی مراجعه و در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی