English

آیت‌الله رسول فلاحتی؛

یوم‌الله ۱۳ آبان، فرهنگ مبارزه با استکبار جهانی را در جامعه نهادینه کرد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: روز 13 آبان فرهنگ مبارزه با استکبار جهانی را در جامعه به‌ویژه در نسل امروز جامعه نهادینه کرده است.

یوم‌الله ۱۳ آبان، فرهنگ مبارزه با استکبار جهانی را در جامعه نهادینه کرد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه، در چهارمین نشست شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گیلان اظهار کرد: برگزاری جلسه‌‌های این شورا برای سازماندهی و حراست از یک بعثت بزرگ است.

وی، انقلاب اسلامی را یک بعثت توصیف کرد و افزود: در دنیای پر از غوغا و آشوب، دنیایی که به طرف سلطه و زور در حرکت بود، نهضت بزرگ انقلاب اسلامی تاریخ بشر را دگرگون کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه معادلات همه‌جانبه سیاستمداران جهان هنوز متاثر از نهضت عظیم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: حفظ و حراست از این نهضت بزرگ انسانی اسلامی بر ما واجب است.

آیت‌الله فلاحتی به آغاز نهضت اسلامی از سال ۱۳۴۲ اشاره کرد و گفت: مجموعه دست‌اندرکاران نظام، انقلاب اسلامی را به دست ما سپردند و وظیفه داریم این امانت را حفظ کرده و به آیندگان بسپاریم.

تبلیغ ارزش‌های انقلاب اسلامی توسط نهادهای مردم‌نهاد

وی با تأکید بر تبلیغ ارزش‌های انقلاب اسلامی توسط نهادهای مردم‌نهاد، بیان کرد: مسئولان به عنوان امانت‌دار انقلاب اسلامی باید همراه با اقشار مختلف مردم، در صحنه حضور یابند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ورود مردم به‌ویژه جوانان در عرصه انقلاب اسلامی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر نسل امروز احساس کند امانت انقلاب اسلامی در آینده به آنها واگذار می‌شود، احساس غرور می‌کند و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.

ترویج فرهنگ قهرمانان ملی و مذهبی در جامعه

آیت‌الله فلاحتی، ترویج فرهنگ قهرمانان ملی و مذهبی در جامعه را مهم ذکر کرد و یادآور شد: معرفی افرادی که برای جامعه عزت‌آفرینی کردند حائز اهمیت است.

وی، برجسته کردن افراد نوآور در عرصه‌های انقلاب اسلامی از طریق رسانه‌ها را مهم دانست و متذکر شد: مردم به برجستگان جامعه خود افتخار می‌کنند و غفلت از این موضوع تاثیر منفی در جامعه دارد.

شورای سیاستگذاری

ترویج فرهنگ مجاهدان در بخش‌های مختلف جامعه مهم است

امام جمعه رشت با بیان اینکه ترویج فرهنگ مجاهدان در بخش‌های مختلف جامعه مهم است، اظهار کرد: مجاهدت اهل تسنن، تشیع، مسیحیان و … در عرصه انقلاب اسلامی به مردم شناسانده شود.

آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: اقلیت‌های مذهبی زندگی در سایه نظام اسلامی را برای خود افتخار می‌دانند و این نگرش ارزشمند است.

وی در ادامه با اشاره به سه حادثه بزرگ در روز ۱۳ آبان، بیان کرد: تبعید معمار کبیر انقلاب اسلامی در ۱۳ آبان سال ۴۳، شهادت جمعی از دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۵۸، سه رخداد بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در روز ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: یوم‌الله ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه عده‌ای تسخیر لانه جاسوسی را عملی اشتباه می‌دانند، تصریح کرد: امام(ره) تسخیر لانه جاسوسی را به انقلاب دوم تعبیر کردند.

وی به تداوم مقابله دنیای استکبار با نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: طرح دعاوی ایران در دادگاه لاهه آمریکا را به چالش کشیده و این عمل آنها را در دنیا منزوی کرده است.

امام جمعه رشت با اشاره به عزت بزرگ ملت ایران در دنیا، خاطرنشان کرد: هر حادثه‌ای که در نقاط مختلف دنیا اتفاق می‌افتد مسلمانان می‌خواهند نظر ایران را در مورد آن بدانند.

آیت‌الله فلاحتی، به افول آمریکا طبق مقاله بیش از دو هزار نفر از خردمندان دنیا اشاره کرد و متذکر شد: اکنون ابهت آمریکا مانند حبابی در حال ترکیدن است.

انتقال اقتدار نظام اسلامی به جوانان

وی بر انتقال اقتدار نظام اسلامی به جوانان امروز تأکید کرد و افزود: جوانان باید مبارزه با استکبار جهانی را بدانند زیرا هیچ کشوری در دنیا از جایگاه مقتدرانه ایران در مقابل دنیای استکبار برخوردار نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ایران ام‌القرای دنیای بشریت علیه استکبار شده است، اظهار کرد: اگر جوانان احساس کنند ایران اسلامی از جایگاه مقتدرانه‌ای در دنیا برخوردار است از این اقتدار لذت می‌برند.

توجه ویژه به یوم‌الله ۱۳ آبان

آیت‌الله فلاحتی بر توجه ویژه به یوم‌الله ۱۳ آبان تأکید کرد و گفت: مردم به نمادهای ملی و مذهبی به عنوان عزت‌های خود افتخار می‌کنند و امام(ره) از افتخارهای ما محسوب می‌شود که باید به نسل امروز به طور کامل شناسانده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه