English

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

کریم و تعظیم شعائر دینی کمک به دین و تبلیغ دین الهی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت:تکریم و تعظیم شعائر دینی کمک به دین و تبلیغ دین الهی است و به برکت حاکمیت نظام اسلامی و در راستای حرکت خودجوش مردمی، ایام محرم الحرام کوچه پس کوچه‌های شهر طنین نوای یاحسین و یا ابوالفضل می‌‎شود.

کریم و تعظیم شعائر دینی کمک به دین و تبلیغ دین الهی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در همایش شاه حسین گویان تبریزی در بیت امام جمعه تبریز با بیان این‌که حضور عزاداران سید و سالار شهیدان در خیابان های شهرها، آرمان نهضت خونین کربلا را در یاد ایام زنده نگه داشته است، افزود: حرکتی عظیم که بدون هیچ تبلیغی از سوی دل‌های آگاه و عاشقان اهل بیت علیه السلام سیره امام حسین(ع) برای مقابله با ظلم و استبداد را در جامعه تبیین می‌کند. 

آل هاشم با تاکید بر این‌که این حرکت‌های معنوی در راستای تبلیغ دین اسلام است، گفت: عزاداری به امام حسین و یاران با وفای آن امام باید با آگاهی و بصیرت و در نهایت سادگی برگزار شود. 

قمه زنی یکی از کارهایی است که تشیّع انگلیسی تلاش دارد با این کار شیعیان پیرو اهل بیت(ع) را خشونت طلب معرفی کنند

وی با اشاره به این‌که شبکه‌های ماهواره ای متعدد و شبکه های اجتماعی گسترده با هزینه‌های بسیاری می‌خواهند با عنوان عزاداری برای امام حسین(ع) حرکت‌های خودجوش مردمی در ایام محرم را وارونه جلوه دهند، گفت: قمه زنی یکی از کارهایی است که تشیّع انگلیسی تلاش دارد با این کار شیعیان پیرو اهل بیت(ع) را خشونت طلب معرفی کنند. 

آل هاشم امام جمعه تبریز

 وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با نام عزاداری امام حسین(ع)، برنامه‌هایی را طراحی و اجرا کنند که در برابر آرمان‌های نظام و انقلاب بایستند اما با هوشیاری هیئات مذهبی و حسینی این حرکات مذبوحانه محقق نخواهد شد. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در کنار برپایی مراسم‌های عزاداری توجه به فرهنگ و آداب دینی نیز امری ضروری است و در هیئت‌های حسینی از روحانیون و اساتید و کارشناسان مذهبی برای آموزش و تبیین آموزه‌های دینی و قرآنی استفاده شود. 

وی در خاتمه  مشکلات معیشتی و اقتصادی را از دغدغه‌های مردم در شرایط کنونی برشمرد و گفت: این مشکلات را همه ما در کوچه و بازار و زندگی روزمره خود لمس می کنیم اما نباید این مشکلات باعث شود خللی در تکریم و تعظیم شعائر دینی بوجود آید. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه