English

رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی در گفت‌وگو با موج:

اخلاق همواره سرلوحه کار جهان پهلوان تختی بود

رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی گفت: جهان پهلوان تختی یکی از شخصیت‌های بزرگ ورزشی کشور بود که همواره اخلاق را سرلوحه کار خود قرار داد.

اخلاق همواره سرلوحه کار جهان پهلوان تختی بود
مسعود ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار موج، اظهار کرد: جهان پهلوان غلامرضا تختی پرافتخارترین چهره تاریخ ورزش قهرمانی ایران و فاتح سکوهای رفیع کشتی جهان، نه تنها در ایران بلکه در تاریخ ورزش دنیا نیز چهره‌ای کاملاً شناخته شده است.
وی با بیان اینکه درخشش و افتخارات جهان پهلوان تختی در رقابت‌های مختلف کشتی خیره‌کننده و بی‌شمار است، افزود: بیش از هر چیزی ایمان، تلاش و اراده کم‌نظیر جهان پهلوان تختی و همچنین استعداد و مهارت فوق‌العاده این پهلوان نامی در زمینه کشتی مثال‌زدنی است.
رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی با بیان اینکه جهان پهلوان تختی یکی از شخصیت‌های بزرگ ورزشی کشور بود که همواره اخلاق را سرلوحه کار خود قرار داد، خاطرنشان کرد: این پهلوان فقید اُسوه اخلاق و مردانگی و الگوی کامل برای ورزشکاران بوده است و به واقع قبل از آنکه مدال‌ها و افتخارات تختی او را در نزد مردم تختی کند، مردی و فتوتش او را در میان مردم سراسر دنیا به عنوان یک جهان پهلوان ساخت. 
ریاضی تصریح کرد: جهان پهلوان تختی نماد انسانیت در تارک ورزش است و این پهلوان ارزنده تاریخ ایران و جهان به جز نام نیک خود برایمان مردی، مرادنگی و مردمداری را به یادگار گذاشت.
وی با بیان اینکه به‌جای حرف زدن می‌بایست به منش پهلوانی و جوانمردی عمل کنیم، تاکید کرد: ورزشکاران باید با درس گرفتن از اخلاق جهان پهلوان تختی اصول بزرگ‌اندیشی، جوانمردی و پهلوانی را در سطح جامعه ترویج دهند و اگر بخواهیم روحیه و فرهنگ پهلوانی در جامعه  ترویج یابد باید ابتدا از خود شروع کنیم تا بتوانیم خصوصیات مثبت و انسان‌مدارانه را در جامعه پرورش دهیم.
رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی گفت: جوانان در کنار رسیدن به قهرمانی سعی کنند که پهلوان باشند و اگر در مسیر قهرمانی می‌خواهند موفق شوند باید مسیر بزرگانی همچون جهان پهلوان تختی که از شاخص‌ترین و بارزترین خصلت‌های پهلوانی است را در پیش بگیرند و بدانند که پهلوانی جایگاهی به مراتب ارزنده‌تر از قهرمانی دارد.
مسعود ریاضی

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه