English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

عسل تولیدی کردستان به عنوان یک برند در کشور مطرح است

رئیس سازمان جهادکشاورزی از استان کردستان به عنوان قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی نام برد و اظهار داشت:عسل تولیدی کردستان به عنوان یک برند در کشور مطرح است کیفیت این محصول باید معرفی شود و تولیدکنندگان عسل باید با اهمیت دادن به کیفیت بسته بندی نسبت به صادرات آن اقدام نمایند در سال جاری 1322 تن عسل در استان کردستان تولید شد.

عسل تولیدی کردستان به عنوان یک برند در کشور مطرح است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج،خالد جعفری در جلسه تسهیلات صادراتی محصولات کشاورزی که باحضور اتحادیه های صادرات، نماینده اداره گمرک، صنعت معدن و تجارت، استانداری برگزار شد اظهار کرد: افزایش مشوق های صادراتی در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی بسیار مفید است.

وی افزود: در حوزه تولیدات دامی پیش بینی می شود تا پایان سالجاری ۸۰ هزارتن گوشت مرغ تولید شود از این مقدار می شود ۴۰ هزار تن از ۸۰ هزار تن تولید پیش بینی شده را صادر کرد لازم به ذکر است که استان کردستان ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سال گذشته در کشور یک میلیون تن شیر صادر شد  در سالجاری در استان کردستان پیش بینی می شود که  ۲۲۶هزار تن شیر خام تولید شود که ۱۰۰ هزار تن شیر تولید شده مازاد خواهد بود و امکان صادرات  به صورت فراورده های لبنی توسط کارخانجات استان فراهم می شود و در این رابطه تعدادی از واحدهای استان در حین صادرات می باشند.

وی از استان کردستان به عنوان قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی نام برد و اظهار داشت:عسل تولیدی کردستان به عنوان یک برند در کشور مطرح است کیفیت این محصول باید معرفی شود و تولیدکنندگان عسل باید با اهمیت دادن به کیفیت بسته بندی نسبت به صادرات آن اقدام نمایند در سال جاری 1322 تن عسل در استان کردستان تولید شد.

خالد جعفری تاکید کرد:تولید ۲۷ هزار تن گوشت قرمز با کیفیت ، نشان از ظرفیت تولید گوشت قرمز را دارد.

وی یاداورشد:توان اقتصادی تولید کننده گان محصولات کشاورزی در استان کردستان پایین است افزایش مشوقهای صادراتی این توان را افزایش می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از مرز باشماق مریوان به عنوان یک ظرفیت ویژه در راستای توسعه صادرات نام برد و افزود: کمبود منابع مالی،  مانع از پرداخت یارانه های صادراتی شده است لذا تشکل ها و اتحادیه های صادرکننده محصولات کشاورزی باید با استفاده از نقاط قوت در راستای تقویت حوزه صادرات تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.

جعفری خاطرنشان کرد:در مقاطعی انسداد مرزهای استان، عدم رعایت مفاد تفاهم نامه های دوکشور ایران و عراق از سوی اقلیم سبب ایجاد مشکلاتی و در. نتیجه کاهش صادرات بود که امید است با حمایت ویژه استاندار این مشکلات مرتفع گردد.

به گفته جعفری :  اتاق بازرگانی استان کردستان به سبب بهرمندی از افراد مجرب و همچنین گمرک برای صادرات محصولات کشاورزی همکاری ویژه ایی با این بخش داشته باشند.

در پایان نماینده تشکل ها و اتحادیه های تولیدکنندگان وصادرکنندگان به ارائه نظرات و راهکار های موجود پرداختند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه