English

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

جهاد و احیاء فرهنگ جهادی باید در تمامی عرصه‌های مدیریتی کشور فراگیر شود

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: بحث جهاد و احیاء فرهنگ جهادی در مدیریت و اداره کشور در تمامی عرصه‌ها فراگیر و همه‌گیر شود.

جهاد و احیاء فرهنگ جهادی باید در تمامی عرصه‌های مدیریتی کشور فراگیر شود

به گزارش خبرگزاری موج ازمشهد،آیت‌الله حسن عالمی در یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی، اظهار داشت: امانت‌داری در فرهنگ و مدیریت جهادی زیربنای اقتصاد مقاومتی است و فرهنگ و مدیریت جهادی یکی از تجربیات انقلاب اسلامی است و پس از پیروزی انقلاب جهاد سازندگی با فرهنگ و رویکرد مدیریت جهادی با فرمان امام راحل(ره) در بدنه نظام جوشید و خوشبختانه در طول بیش از سه دهه‌ای که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد جهاد سازندگی خدمات بی‌بدیلی به نظام و انقلاب ارائه کرد.

وی افزود: با همین انگیزه بالا نگاه‌داشتن وارد میدانی جهادی شدیم و یکی از اهدافمان این بوده که بتوانیم این فرهنگ و مدیریت را در تمام سطوح کشور و تمام دستگاه‌های فعال و اجرایی کشور اشائه دهیم تا این ارگان‌ها نیز بتوانند گام‌های موثری در جهت توسعه، عمران و آبادانی کشور و همچنین بهبود وضع زندگی و معیشت مردم در کنار پیروی از ولی فقیه بردارند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه آثار این فعالیت‌ها و تلاش‌ها نیز در دانشگاه‌ها و محافل علمی مشهود است، خاطرنشان کرد: امروز سخن از احیاء فرهنگ جهادی و ایجاد سبک جدیدی از مدیریت بر پایه تعالیم اسلام به نام مدیریت جهادی بر سر زبان‌ها افتاده است، حتی پس از ادغام سازمان جهاد سازندگی و وزارت جهاد کشاورزی همایش‌های فراوانی از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این رابطه برگزار شده است.

آیت‌الله عالمی تصریح کرد: هدف اصلی ما رسیدن به این نقطه بود که بحث جهاد و احیاء فرهنگ جهادی در مدیریت و اداره کشور در تمامی عرصه‌ها فراگیر و همه‌گیر شود و هدفمان اجرایی کردن عملیاتی شدن سبک مدیریت جهادی در کالبد اجرایی نظام و دستگاه‌های اجرایی مرتبط بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در بحث شعار سال، تاکید کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تمامی تلاش خود را بر شناساندن و ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی در بدنه مدیریتی و اجرایی کشور در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال) قرار داده است تا در این راستا گام‌های موثری بردارد.

در این مراسم پیمان فلسفی دبیر یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی، اظهار داشت: برگزاری همایش و جشنواره فرصتی مغتنم برای تجلی و طنین‌اندازشدن دستاوردها و افتخارات جهادی بیش از هر زمان دیگری است.

وی افزود: با گرد هم آمدن سرمایه‌های انسانی و نخبگان و با تضارب افکار و تبادل اندیشه‌ها موضوعات مهم و مبتلا به جامعه مورد نقد، بررسی و کنکاش قرار می‌گیرد و این هم‌افزایی و هم‌اندیشی موجب دستیابی به راه‌حل‌های علمی و منطقی در جهت حل معضلات و مشکلات جامعه می‌شود.

دبیر یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی با اشاره ثمرات برگزاری این رویداد، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه در کنار اجتماع نخبگان و فرهیختگان همایش موجب آن می‌شود که فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی، فرهنگی، پژوهشی و غیره در بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی، تعاونی و مردم‌نهاد با استفاده از ابزار، تجهیزات و تکنیک‌های نمایشگاهی مورد بازدید مخاطبان خاص قرار می‌گیرد.

فلسفی تصریح کرد: با توجه به نتایج قابل قبول حاصل از برگزاری نمایشگاه در همایش سال گذشته، برپایی دومین نمایشگاه طرح‌ها و الگوهای جهادی را همزمان با یازدهمین نمایشگاه ملی در روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر ماه ۹۶ در مشهد برگزار کردیم، تا ضمن بهره‌گیری از تجارب گذشته و رفع کاستی‌های موجود در جهت ترویج مدیریت جهادی و فرهنگ‌سازی آن در جامعه تلاش شود.

وی تاکید کرد: به منظور حسن انجام کار در برپایی نمایشگاه و با رویکرد برون‌سپاری وظایف موسسه پژوهشی، فرهنگی و هنری سنگرسازان بی‌سنگر به عنوان مجری نمایشگاهی در وزارت جهاد کشاورزی تعیین شد تا نقش موثر خود را به‌خوبی ایفا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی