English

رئیس مجلس در جلسه شورای اداری گیلان:

تحولات اخیر منطقه بر تصمیم سازی های داخلی تاثیرگذار است/ هشدار لاریجانی به رفتارهای بی حساب و کتاب ترامپ

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری گیلان با تاکید بر همگرایی بیشتر مسوولان در داخل کشور، تحولات اخیر منطقه بر تصمیم سازی های داخلی را تاثیرگذار عنوان کرد.

تحولات اخیر منطقه بر تصمیم سازی های داخلی تاثیرگذار است/ هشدار لاریجانی به رفتارهای بی حساب و کتاب ترامپ

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، علی لاریجانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ادارای که در سالن اجتماعات غدیر استانداری این استان برگزار شد، آخرین تحولات منطقه را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه تحولات منطقه بی تاثیر بر تصمیم گیری های داخلی نیست افزود: ظرف چندماه گذشته تحولاتی در منطقه اتفاق افتاده که نشانگر طراحی و انجام کارهای بی حساب و کتاب و عجولانه ایالات متحده برای ایجاد آشفتگی های سیاسی است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه رفتار ایالات متحده نسبت به ایران و منطقه بسیار نسنجیده است ادامه داد: تمامی این ماجراجویی‌ها و اقدامات غیرمنطقی در منطقه برای این است که ایالات متحده به‌زعم خود در مسیر توسعه که ازسوی جمهوری اسلامی ایران در حال طی شدن است، وقفه و خللی ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: آن‌ها سعی دارند با این اقدامات مانع از جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان شوند و این مسئله، دقیقاً همان نکته‌ای است که باید بیشترین تمرکز را بر آن قرار دهیم و این مسائل نباید خللی در مسیر توسعه و آرامش کشور ایجاد کند.

لاریجانی با تاکید براینکه ایران باید در این مسیر با دقت نظر گام بردارد تصریح کرد: مساله تروریسم در عراق و سوریه و نقش بی بدیل ایران در این قضیه و ضربه ای که داعش در عراق خورد همه و همه برای ما هزینه داشته است که مهمترین آن شهادت عزیزان ذی قیمت مان بوده اند.

وی با بیان اینکه اخبار پشت صحنه از برخی کشورها نشان دهنده همکاری آنها با رژیم صهیونیستی است ادامه داد: ما باید در تدوین برنامه ریزی های خود همه این حرکت ها را زیر نظر قرار دهیم و مهمترین الویت ما در این شرایط استقامت و پیشرفت در کارهاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر هم افزایی و همگرایی بیشتر بین مسئولان داخل کشور اظهار کرد: برای رشد و توسعه کشور باید از چالش های درونی فاصله گرفت و این ذلت دموکراسی و آزادی بیان در کشور است که اختلاف سلیقه و نظر وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظر ذات دموکراسی است افزود: ما اکنون چالش های مهم ملی و منطقه ای داریم و عقل مصلحت اندیش همه ما را به همگرایی بیشتر حکم میکند.

لاریجانی در بخشی دیگر از سخنان خود مسایل اقتصادی و رسیدگی به معیشت مردم را از الویت های دولت دانست و مساله رونق در تولید و صادرات را از اولویت های اقتصادی عنوان کرد که با توجه بیشتر به راهبردهای مقام معظم رهبری برای رسیدن به یک اقتصاد مطلوب محقق خواهد شد.

رئیس خانه ملت ادامه داد: اکنون گیر ما در مسله اقتصادی تولید ثروت است و پاسخ به این پرسش که چرا اقتصاد ما ثروت زا نیست.

لاریجانی خاطر نشان کرد: برای دست یافتن به اقتصادی ثروت زا باید سیاست های اصل44 و اقتصاد مقاومتی را درست در کشور پیاده سازی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه