English

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه:

تخصیص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای متقاضیان طرح های اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه

حسین قبادی بصیر گفت: سازمان بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی امسال 4 میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته که نیمی از آن به متقاضیان واگذار و با رفع موانع، پیگیر دریافت نیمی دیگر از این اعتبار هستیم.

تخصیص 4 میلیارد تومان اعتبار برای متقاضیان طرح های اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم (ص) استان افزود: با کاهش اعتبارات اقتصاد مقاومتی در سال جاری ما در سطح استان به‌طرف سایر منابع که قابل وصول بود حرکت کردیم و طی جلساتی مخصوصاً با معاونت توسعه‌یافته روستایی استانداری منابعی که برای توسعه روستاها در نظر گرفته‌شده است توانستیم موافقت‌نامه‌های را در این حوزه به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس موافقت‌نامه بسیجیان برای استفاده از اعتبارات برای فعالیت در عرصه یک مقاومتی در اولویت هستند، گفت: طی جلسات مقرر شد که قسمت‌های سیکل اداری که طولانی است برای ما حذف شود.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان تصریح کرد: در رابطه با وام‌های اقتصاد مقاومتی دولت براین واقف است که اگر 50 درصد وام‌های که داده می‌شود برای اشتغال بکار گرفته شود و به هدف برسد عملکرد مثبت خواهد داشت اما بررسی‌های که در رأس وام‌های اقتصاد مقاومتی صورت گرفته بیش از 80 درصد این اعتبارات در همان راستایی که تعریف‌شده مصرف‌شده است.

قبادی بصیر در ادامه به مسئله‌یک اشتغال و توانمندسازی افراد به‌عنوان محور در نواحی بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار 600 نفر درزمینهٔ های مختلف فنی و حرفه‌ای، صنایع‌دستی و کشاورزی با کمک دستگاه‌های زیر بط آموزش‌دیده‌اند.

وی بابیان این مطلب که بیش از 10 هزار نفر در سطح استان در اردوها جهادی شرکت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: به جزء این افراد گروه‌های جهادی دیگری نیز از سایر استان‌های کشور در استان کرمانشاه نقش‌آفرینی کرده‌اند که عملکرد بسیار بالایی داشته‌اند.

 قبادی بصیر اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی طرح اعتلای خدمات‌رسانی را در طرح‌های آینده پیگیری می‌کند و به دنبال ایجاد تحولی عظیم در اردوهای جهادی و توانمندی آرزوهایم جهادی که تعداد ترکیب‌های جهادی است.

 این مسئول بابیان این مطلب که بیشتر که فعالیت‌های جهادی در سال‌ها گذشته حول محور فعالیت‌های عمرانی بود که باید گسترش یابد، خاطرنشان کرد: گروه‌هایی جهادی نیز در عرصه‌های مختلف همانند فرهنگی، سلامت و تربیت و.... خدمات و فعالیت‌های داشته باشند که مستلزم توانمندسازی و استفاده از گروه‌هایی جهادی و مدیریت گروه‌هایی جهادی از اقشار مختلف جامعه‌ی بسیج است.

 قبادی بصیر گفت: یکی از محورهایی که در بحث جهادی باید پیگیری شود مسئله‌ی مجمع خیرین جهادی استان است و مایایی کسانی که در کار خیر می‌خواهند از اموال خودمصرف کنند ارتباط بگیریم که با تأمین نیروهایی بسیجی آن‌ها در این زمینه منابع مالی را تأمین کنند.

وی افزود: سپاه در سال 96 بالغ‌بر دو میلیارد تومان در راستای اجرای پروژه‌ها برای محرومیت‌زدایی استان تعریف کرده است که یک میلیارد تومان آن سهم سپاه استان و یک میلیارد تومان دیگر سهم قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان است که از این مبلغ بیش از 50 درصد آن محقق شده و پروژه‌های آن تمام‌شده است و اسناد تحویل آن به تهران ارسال‌شده است.

این مسئول عنوان کرد: 50 درصد دیگر اعتبارات آن جذب‌شده است و برای سال 97 تحولاتی عظیم در این زمینه رخ خواهد داد و برای پروژه‌های که تعریف کرده آیم 10 برابر این مبلغ یعنی 20 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است و در راستای محرومیت‌زدایی از استان قراردادی با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه منعقدشده است که 862 پروژه تعریف‌شده که بتوانیم این پروژه‌ها را در سال‌ها آینده به سرانجام برسانیم.

 قبادی بصیر با اشاره به اینکه دولت درزمینهٔ ی تأمین اعتبارات پروژه‌های عمرانی خود در واگذاری اوراق خزانه اسلامی تغییر رویه داشته است، گفت: امسال نتوانستیم همانند سال‌ها گذشته با دولت همکاری داشته باشیم و فقط سه پروژه اساسی با دولت درزمینهٔ یک آب‌رسان داریم که دو پروژه شامل آب‌رسانی به مزارع کشاورزی و یک پروژه دیگر آب‌رسان به روستایی سر فیروزآباد (ماهیدشت) است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه