English

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل:

دستگیری ۲ قاچاقچی چوب تاغ در آران و بیدگل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از برخورد ماموران این اداره در دو عملیات جداگانه با قاچاقچیان چوب در حین قطع درختان جنگلی تاغ در این شهرستان خبر داد و گفت: دو نفر از این قاچاقچیان دستگیر و دو نفر دیگر متواری شدند.

دستگیری 2 قاچاقچی چوب تاغ در آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، شفیعی اظهار داشت: به دنبال گشت های مستمر یگان حفاظت این اداره،  3 قاچاقچی چوب که در حال قطع درختان تاغ در محدوده تاغزارهای بالای سفید شهر نزدیک ایستگاه دهنار بودند تحت تعقیب قرار گرفتند و یک نفر متخلف همراه با موتور سیکلت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد‌.

وی با اشاره به قطع حدود 50 اصله درخت تاغ توسط قاچاقچیان چوب افزود: دو متهم دیگر با یک دستگاه نیسان متواری شده و هنگامی که ماموران اقدام به تعقیب و گریز خودرو می کنند متخلفان با ایجاد سد معبر، منجر به تصادف و مجروح شدن مامور یگان اداره منابع طبیعی شهرستان می شوند.

شفیعی بیان کرد: در ابتدای هفته جاری نیز در عملیاتی جداگانه یک نفر متخلف در حین قطع 30 درخت تاغ در محدوده جاده قدیم آران و بیدگل دستگیر و همراه با خودروی نیسان تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

وی هم چنین از دستگیری یک متخلف که اقدام به ذغال گیری در روستای محمد آباد کویرات می کرد خبر داد و گفت: در این عملیات 3 کوره ذغال تخریب و 4 کارتن ذغال کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل قاچاق چوب و ذغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت این شهرستان دانست و گفت: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق ذغال اقدام به قطع درختان و ذغال گیری می کنند.

وی تاکید کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی به دلیل کویری بودن و همچنین هجوم شن های روان در این منطقه اهمیت زیادی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه