English

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی:

صنعت بیمه در حوزه شبکه فروش به یک دگردیسی بزرگ نیاز دارد

تبادل اطلاعات بین دستگاه‌ های حاکمیتی، علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در حوزه های عملکردی، به توسعه فعالیت‌های سازمانی نیز منتهی خواهد شد.

صنعت بیمه در حوزه شبکه فروش به یک دگردیسی بزرگ نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، سید قاسم نعمتی که در کمیسیون فنی و تخصصی وزارت امور اقتصادی و دارایی سخن می‌گفت، با تاکید بر نهادینه سازی اقتصاد هوشمند و اشاره به این مطلب افزود: در جهان امروز جمع آوری دیتا و تحلیل داده ها و تبادل منطقی آن از روش های اصلی شکوفایی اقتصادی به شمار می رود و سیاست کلی بیمه مرکزی تبادل اطلاعات با تمامی دستگاه های مرتبط است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از سامانه سنهاب به عنوان مرکز عملیات و ساماندهی فرآیند سیستمی و شاخص های الکترونیکی صنعت بیمه یادکرد و گفت: کسب رتبه نخست توسط سامانه سنهاب در بین تمامی دستگاه های اجرایی یک دستاورد بزرگ برای صنعت بیمه کشور است، اما هنوز برای تکمیل سیستم داده پردازی و تحلیل اطلاعات راه درازی در پیش داریم.

وی تکمیل زیرساخت های فن آوری و همکاری تنگاتنگ مراکز فاوای صنعت بیمه را زمینه ساز تسهیل فعالیت های بیمه گری و کاهش تقلبات و تخلفات عنوان کرد و افزود: صنعت بیمه پتانسیل های نهفته بسیاری دارد که با در بستر فن آوری از مرحله ایده به محصول تبدیل خواهد شد.

نعمتی با اشاره به ورود استارتاپ ها و جوانان باانگیزه مبتکر و پویا به صنعت بیمه، خاطرنشان کرد: ایده های نو به حمایت‌های جدی نیاز دارند و در همین راستا استارتاپ‌ها در چارچوب قانون و نظارت های فنی می توانند در توسعه صنعت بیمه نقش کلیدی ایفا کنند.

رئیس مرکز فاوا بیمه مرکزی از فراهم سازی زمینه کافی برای صدور مجوز کارگزاری به استارتاپ‌های بیمه خبر داد و گفت: صنعت بیمه در حوزه شبکه فروش به یک دگردیسی بزرگ نیاز دارد و شبکه سنتی فروش اعم از نمایندگی ها و کارگزاری ها باید خود را با تکنولوژی های روز همراه کنند.

وی به ظرفیتهای مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی برای حذف کاغذ در فرایند صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه در مسیر دیجتال شدن به سمت هوشمندی حرکت می کند که این امر علاوه بر تسهیل امر بیمه گری و ایجاد تنوع در رشته های بیمه ای به همگانی سازی این صنعت و توسعه بازار موجود نیز کمک خواهد کرد.

در پایان این نشست اعضای کمیسیون با قدردانی از پیشتازی نهاد ناظر صنعت بیمه در عرصه تبادل اطلاعات نسبت به بهره‌گیری از سایر دستگاه‌های اجرایی از تجارب بیمه مرکزی در حوزه فاوا تاکید کردند و به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه