English

پیگیری خبرگزاری موج در خصوص سرنوشت خاطیان تزریق واکسن کرونا در شهرداری؛

شهردار تهران کماکان ساکت؛ تزریق خارج نوبت واکسن کرونا در دو منطقه دیگر شهرداری تهران صحیح است؟

بعد از بازتاب گسترده ای که خبرتزریق واکسن کرونا به چند نفر از مدیران و پرسنل شهرداری در منطقه ۶ داشت، حالا خبر رسیده که گویا اتفاقات مشابهی در مناطق ۷ و ۹ نیز رخ داده و به همین دلیل حراست به موضوع ورود پیدا کرده و در حال پیگیری اصل ماجراست.

شهردار تهران کماکان ساکت؛ تزریق خارج نوبت واکسن کرونا در دو منطقه دیگر شهرداری تهران صحیح است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج؛ با وجود گذشت یک روز از انتشار تزریق واکسن کرونا برخی از مدیران و کارکنان منطقه ۶ تهران و عزل چند مدیر این سازمان، حاشیه های این حادثه همچنان ادامه دارد. 

محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران نیز در توییتی نوشت: تنبیهی کم‌تر از عزل و معرفی به تخلفات اداری نباید در انتظار متخلفین باشد.

محمد جواد حق شناس، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز خواستار پیگیری این مساله و پاسخگویی شهردار تهران شد.

حجت نظری، عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در اینباره گفت: طی یک ماه گذشته دوبار در تذکراتی که در صحن شورا داشتم، تاکید کردم که هم ستاد ملی مقابله با کرونا و هم شهرداری تهران باید اسامی دریافت کنندگان واکسن کرونا را به طور شفاف اعلام کنند. اما متاسفانه شهرداری تهران هم به این موضوع توجهی نداشت.

او ادامه داد: آنچه امروز درباره تزریق خارج نوبت واکسن کرونا مطرح شده صرف نظر از اینکه چقدر صحت داشته یا نه، در واقع پیامد بی‌توجهی به تذکرات قبلی است که مطرح کرده بودم.

نظری اضافه کرد: شخص شهردار تهران باید پاسخ دهد که چرا تاکنون اسامی دریافت کنندگان واکسن کرونا در سامانه شفافیت منتشر نشده است. آیا ایشان منتظر انتشار چنین خبری بودند تا نسبت به انتشار اسامی در سامانه مذکور دستور دهند؟

او با بیان اینکه مساله تزریق واکسن به طور جدی از سوی شورا بررسی شده و در صورت صحت، فرد یا افراد متخلف باید به دستگاه قضایی معرفی شود، گفت: چنین افرادی اجازه فعالیت در شهرداری تهران را ندارند و حتما باید از مجموعه شهرداری تهران منفصل شوند، مسئول اجرای این مهم هم شخص شهردار است.

نظری اظهار کرد: سامانه شفافیت با هدف مبارزه با فساد ایجاد شده بود، اما متاسفانه گویا به نوش داروی بعد از مرگ بدل شده و امیدوارم در شفاف سازی امور مربوط به شهرداری دست بالا را داشته باشد.

این اعتراض ها آنچنان بالا گرفت که همان شب در فضای مجازی جلسه ای غیرحضوری برای بررسی ابعاد مختلف این ماجرا، با حضور مسئولان شهرداری و وزارت بهداشت برگزار شد. غلامحسین محمدی، رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در این جلسه مجازی، گفت: عده‌ای تخلف کردند و برخی از آن‌ها کارکنان و برخی هم از پیمانکاران بودند. در بین مناطق با اعلام این تخلف سریعا ورود کردیم و همین امروز برخورد‌ها شروع شد و حتی شب قبل هم یک نفر را عزل کردیم. سایت شفاف را هم بارگذاری کردیم تا رسانه‌ها و شهروندان نیز بتوانند به صورت شفاف رصد کنند. مدیران شهرداری هیچ واکسنی نزده‌اند. واکسن را کارکنان زده‌اند. برداشت متفاوت شهرداری تهران از روند تزریق واکسن‌ها، اما سبب واکنش وزارت بهداشت شد.

این مدیر شهرداری در توجیه اینکه چرا واکسن به کارمندان بازیافت هم تزریق شده، گفت: تعبیر وزارت بهداشت کل کارمندان سازمان پسماند است و ما این موضوع را از وزارت بهداشت استعلام گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

رسوایی جدید در شهرداری؛ واکسن خواری مدیران شهری تهران/ ابعاد تخلف صورت گرفته بسیار وسیع تر از اینهاست!

تکذیب وزارت بهداشت

این اظهارات در حالی مطرح می شود که علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت در واکنش به این ادعا گفت: منظور از تطهیرگر و پاکبان کاملا مشخص است، منظور از پاکبان نیز کاملا مشخص است؛ یعنی کسی که با محیط آلوده در تماس است. مثل فردی که پسماند را جمع می‌کند. مدیر آن کسی که پسماند را جمع می‎کند شامل حال واکسیناسیون نمی‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا کارمندان یا کارگران غیر پسماند مجموعه شامل حال دریافت واکسن می‌شوند یا نه نیز گفت: کارمند یا کارگر غیر پاکبان که در سازمان پسماند کار می‌کند با کارمندی که در بانک و یا اداره دیگر کار می‌کنند چه فرقی دارد؟ این اولویت برای کسی است که این خدمت را ارائه می‌دهد مثل فرق پرستار با نیروی خدماتی و نگهبان بیمارستان. کسی است که با محیط آلوده در ارتباط مستقیم است باید دریافت کند.

وهاب زاده در پاسخ به این پرسش که آیا کارمندان بهشت زهرا و یا مشاوران بهشت زهرا که در غسالخانه تردد دارند مشمول دریافت واکسن می‌شوند یا نه، گفت: من در وزارت بهداشت به عنوان مشاور فعالیت می‌کنم، اما در اولویت دریافت واکسن نبودم. مشخص است کسی که در ستاد کار می‌کند و در اولویت اول نیست در لیست قرار نمی‌گیرد. اگر قرار باشد همه پشت میز نشین‌ها و کادر اداری نیز در لیست دریافت کنندگان واکسن قرار گیرند که چندصد هزار واکسن هم جوابگو نیست.

وهاب زاده با طرح این پرسش که آیا کارمندان و کارکنان با آلودگی در تماس مستقیم هستند و یا تطهیر انجام می‌دهد؟ گفت: کارگران شهرداری و تطهیرگران در اولویت ابتدایی نبود اما اضافه شدند، چرا که در ارتباط مستقیم با آلودگی هستند. ما برای حفظ شان این افراد که کار خاصی را انجام می‌دهند و برای اینکه دلگرمی برای آن‌ها باشد این تعداد سهمیه را اختصاص دادیم.

مشاور وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که چرا در مورد کارکنانی که نامشان در لیست شهرداری برای دریافت واکسن بوده، تحقیق نشده است؟ گفت: متاسفانه به این دلیل که اسامی را شهرداری به ما می‌داد نمی‌توانستیم آن‌ها را صحت سنجی کنیم و ما به اعتماد خود شهرداری‌ها این کار را انجام دادیم و حالا شهرداری‌ها در این بین افراد دیگری را واکسینه کردند. عملا برای خانه‌های بهداشت و ستاد امکان صحت سنجی وجود ندارد. ما براساس اعتماد و اطمینان شهرداری‌ها این کار را کردیم و حالا باید پاسخگو باشند.

عزلش کنید!

براساس این گزارش، با پیگیری مراجع ذیصلاح و مشخص شدن تخلف رییس بیمارستان مدرس در توزیع واکسن کرونا، دکتر علیرضایی، جانشین دکتر ملک زاده شد.

یکی دیگر از بیمارستان هایی که نامش در این پرونده به عنوان متخلف برده شده، بیمارستان ۱۵ خرداد است. با این وجود در اطلاعیه یاد شده آمده است که وضعیت این بیمارستان و تخلف صورت گرفته در آن در حال بررسی است و هنوز بروز تخلفات مرتبط به توزیع واکسن کرونا اثبات نشده است. اما آخرین اخبار منتشر شده در مورد این پرونده حکایت از آن دارد که تاکنون نه تنها پرونده این ماجرا بسته نشده بلکه بنا بر اخبار رسیده گویا در منطقه ۷ و ۹ شهرداری تهران نیز اتفاقات مشابهی رخ داده و موجب ورود حراست به این موضوعات شده است. گرچه این اخبار هنوز تایید نشده اما؛ بی شک می تواند نقطه آغاز مجددی در چالش های شهرداری با افکار عمومی برای اثبات صداقت و شفافیتش باشد!

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه