English

نکاتی در مورد سامانه ثنا (۱)؛

راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید

با دانلود نرم افزار موبایلی سامانه ابلاغ الکترونیک (دانلود سامانه ثنا) و نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید خود، به راحتی می توانید ابلاغیه های قضایی خود را مشاهده کنید.

راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید

به گزارش خبرگزاری موج، ابلاغیه های قضایی تا مدت ها قبل به صورت دستی و کتبی ارسال می شد که به دلیل ازدحام و شلوغی شعب دادگستری و همچنین مشکلاتی زیادی که برای مردم در پی داشت، افراد نمی توانستند به سادگی ابلاغیه خود را دریافت کنند اما امروزه با الکترونیکی شدن ابلاغ های قضایی و ایجاد سامانه ثنا این مشکلات برطرف شده است و طرفین می توانند بدون مراجعه حضوری ، از نتایج آرا و ابلاغیه های رسمی دادگستری مطلع گردند.

معتبرترین سامانه برای ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه، سامانه ثنا است که با ثبت نام در آن می توانید از این پس اطلاعیه ها و آرای خود را به صورت اینترنتی مشاهده کنید و نیاز به مراجعه ی حضوری نداشته باشید.

در سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی (ثنا) که در سال 95 توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به انجام رسید، حریم خصوصی افراد حفظ شده و تنها خود شخص از نتیجه آرای دعاوی خود مطلع می شود. 

بیشتر بخوانید:

سامانه ثنا سامانه ای برای مشاهده تا پیگیری ابلاغ قضایی+فایل آموزشی

روش دریافت رمز سامانه ثنا/ از رمز موقت سامانه ثنا تا مراحل بازیابی رمز سامانه ثنا

*راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید 

با نصب اپلیکیشن سامانه ثنا در گوشی اندروید خود، به راحتی ابلاغیه های قضایی خود را مشاهده کنند.

دانلوند نرم افزار سامانه ثنا در گوشی اندروید

برای دانلود نسخه موبایل اپلیکیشن اندروید ابلاغ الکترونیک می تونید از طریق یکی از لینک های زیر اقدام کنید:

پس از دانلود نرم افزار باید آن را نصب کنید و پس از نصب نرم افزار و اجرای آن، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

 

نرم افزار اندروید سامانه ثنا

با مشاهده این تصویر باید  کد ملی و رمز شخصی خود را وارد نمایید و اگر تا حالا در  سامانه ثنا ثبت نام نکرده اید باید ابتدا ثبت نام کنید.

پس از عبور از این مرحله و در مرحله ی بعد رمزی به صورت موقت به گوشی شما پیامک می شود که باید وارد مرحله زیر کنید:

سامانه ثنا2

با وارد شدن به سامانه ثنا با صفحه زیر مواجه می شوید:

سامانه ثنا4

کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده است. می توان از طریق منوی سمت چپ به سادگی از امکانات نرم افزار ثنا استفاده کرد.

*نحوه مشاهده ابلاغیه از طریق موبایل و تبلت: 

برای ورود به سامانه ثنا باید در قسمت نام کاربری و رمز عبور اعداد را به انگلیسی تایپ کنید.

پس از کلیک روی دریافت و مشاهده ابلاغ، ابلاغیه بر روی گوشی ذخیره می شود که در نوار بالای گوشی قابل مشاهده و یا در پوشه دانلودهای گوشی ذخیره شده است.

در صورتی که شخص حقوقی هستید(شرکت ها و سازمان ها) برای ورود، گزینه شخص حقوقی را انتخاب نمایید.

*نحوه پیگیری و مشاهده ابلاغ الکترونیکی

برای مشاهده و دریافت ابلاغیه می توانید بعد از ثبت نام در سامانه ثنا و طی کردن دو مرحله ی ثبت نام اینترنتی و حضوری و احراز هویت توسط دادگستری یا دفتر خدمات قضایی و دریافت پیامک حاوی رمز شخصی ده رقمی برای مشاهده ابلاغیه های خود در سامانه ثنا، می توانید با ورود به سایت سامانه ی ثنا به آدرس http://eblagh.adliran.ir رمز عبور و کد ملی خود را وارد کنید و ابلاغیه ی خود را به صورت فایل PDF مشاهده نمایید.

 

برای دریافت ابلاغیه قضایی خود لازم است یکی از نرم افزار های PDF را نصب داشته باشید. همچنین برای ورود به سامانه ثنا باید حتما از مرورگر فایرفاکس و یا گوگل کروم استفاده نمایید.

برای پیگیری ابلاغ باید بر روی گزینه مشاهده ابلاغ کلیک نمایید و در صورتی که برای مشاهده ابلاغ صفحه ای باز نشد، مراحل زیر را طی کنید:

  • استفاده از مرورگر فایرفاکس

پس از کلیک بر روی عبارت دریافت و مشاهده ابلاغ، در قسمت بالای مرورگر فایرفاکس، گزینه option را مشاهده و با کلیک بر روی آن و انتخاب گزینه Allow pop up می توانید ابلاغیه را در قالب pdf مشاهده، پرینت و یا ذخیره نمایید. 

استفاده از مرورگر فایرفاکس

پس از کلیک بر روی option  گزینه Allow Popup را انتخاب کنید تا ابلاغیه را مشاهده نمایید.

مشاهده ابلاغیه

با انتخاب گزینه allow popup از این به بعد با کلیک بر روی گزینه مشاهده ابلاغ، ابلاغیه را در صفحه جدیدی که باز می شود مشاهده می کنید.

  • استفاده از مرورگر گوگل کروم 

بر روی علامت ضربدر ( گزینه popup blocked) در نوار آدرس (سمت راست و بالا)  کلیک کنید و سپس Allow popup را بزنید.

استفاده از مرورگر گوگل کروم

در کادر باز شده، گزینه Allow pop ups را انتخاب و سپس Done را بزنید.

استفاده از مرورگر گوگل کروم 1

پس از انجام مراحل بالا، با کلیک بر روی مشاهده ابلاغ، ابلاغیه در صفحه ای جدید و در قالب pdf قابل مشاهده ،پرینت یا ذخیره خواهد بود.

*نکاتی در مورد سامانه ثنا:

  • ابلاغیه به ایمیل ارسال نمی شود

ابلاغ الکترونیکی افرادی که درسامانه ثبت نام الکترونیک قوه قضائیه ثبت نام کرده و دارای پرونده قضایی در دادگستری هستند، فقط از طریق مراجعه به سامانه ابلاغ الکترونیک به نشانی eblagh.adliran.ir  صورت می گیرد و هیچ گونه ابلاغیه،اخطاریه ، احضاریه و سند قضایی از طریق پست الکترونیک یا سامانه های دیگر ارسال نمی شود.

چنانچه نامه الکترونیک (ایمیل) تحت عنوان قوه قضائیه یا وزارت دادگستری و یا سایر مراجع قضایی و انتظامی برای شما از طریق اشخاص یا سایت های غیرمجاز یا شبکه های اجتماعی ارسال شد به آنها ترتیب اثر ندهید.

وصول الکترونیکی اوراق قضایی به حساب کاربری مخاطب در سامانه ابلاغ، ابلاغ محسوب میشود. به عبارت ساده تر زمان اعتراض و یا رفع نقص از زمانی است که ابلاغیه در سامانه قرار می گیرد.

رؤیت ابلاغ و اوراق قضایی درسامانه ابلاغ با ثبت زمان و سایر جزئیات، ذخیره میشود و کلیه آثار ابلاغ واقعی بر آن مترتب می گردد. ورود به سامانه ابلاغ از طریق حساب کاربری و رؤیت اوراق از این طریق به منزله رسید است.

در ابلاغ الکترونیکی، مخاطب در صورتی میتواند اظھار بی اطلاعی کند که ثابت نماید به لحاظ عدم دسترسی یا نقص درسامانه رایانه ای و سامانه مخابراتی از مفاد ابلاغ مطلع نشده است.

در صورت هرگونه تغییر اطلاعات ثبت شده در سامانه ثنا از قبیل تغییر آدرس یا نام یا تلفن همراه و مانند آن، اشخاص موظف اند تغییرات ایجادشده را بلافاصله در سامانه ثنا ثبت نمایند. در غیر این صورت مطابق ماده ٧٩ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی، اطلاعات سابق معیار ابلاغ و اقدامات قضایی خواهد بود.

خودداری از مراجعه به سامانه ابلاغ، به منزله استنکاف از قبول اوراق قضایی موضوع ماده ٧٠ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی محسوب می گردد.

در صورتی که ارسال پیوست های ابلاغیه به صورت الکترونیکی ممکن نباشد، امر ابلاغ به وسیله ابلاغ نامه انجام می شود.

درصورتی که از مخاطب شماره تلفن همراه یا پست الکترونیکی در دسترس نباشد، مفاد ابلاغیه و ارسال اوراق به سامانه ابلاغ، به وسیله ابلاغ نامه مطابق مقررات قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی در اقامتگاه وی ابلاغ می شود و در ابلاغ نامه مقرر می گردد مخاطب موظف است جھت ثبت نام و دریافت حساب کاربری اقدام نماید و اینکه کلیه ابلاغ های بعدی از طریق سامانه ابلاغ انجام خواھد شد. در صورت ابلاغ واقعی، ابلاغ های بعدی صرفاً از طریق سامانه ابلاغ انجام می شود.در هر صورت، پیوست ھای ابلاغ نامه فقط به صورت الکترونیکی ابلاغ می گردد.

در صورت مجهول المکان بودن مخاطب و عدم دسترسی به حساب کاربری، ابلاغ اوراق قضایی از طریق آگهی در سامانه ابلاغ و یکی از روزنامه های الکترونیکی کثیرالانتشار به تشخیص مرکز انجام می شود و مقرر می گردد که مخاطب موظف است جھت ثبت نام و دریافت حساب کاربری اقدام نماید.

درصورتیکه محل نگهداری مخاطب بازداشتگاه یا زندان یا مؤسسات کیفری باشد، ابلاغ علاوه بر حساب کاربری مخاطب به حساب کاربری زندان، بازداشتگاه یا آن مؤسسات نیز ارسال می گردد. مراجع مذکور مسئول اجرای ابلاغ برابر مقررات خواهند بود وموظف اند نتیجه ابلاغ اوراق را از طریق سامانه ابلاغ به واحد قضایی ارسال نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • حمیدرضا

    پیگیری پرونده

    • حمیدرضا

      رسیدگی به شکایت

  • مهردادازادی پیرآغاج

    دریافت آخرین وضعیت از پرونده دردادسرای رودهن

  • میلاد

    نصب برنامه

  • جلوداری

    سامانه ثنا اصلا دردست نیست

  • ناشناس

    عالی

  • لطفعلی مشیری

    چطور است ناجوانمردی م با شاهد دروغی محکومم کردند ولی هنوز نه ابلاغیه ای و نه چیزی در سایت ثنا ندیدم

  • محمدطاه

    چرا سامانه قعطه

    • ناشناس

      چرا سامانه قطع هست

  • هاجر کریمی

    با سلام چگونه میتوانم جهت دونفر در فرم الکترنیکی قضاییه ابلاغیه را با داشتن فرم ثنا و با یک تلفن همراه نصب کنم الان یکی نصب کردم دومی نصب نمیشود دومی البته برای خودم هست سپاسمندم

  • شهرام

    سلام فقط میتونم بگم بجای سهل و آسانتر کردن دسترسی به سامانه ثنا فقط گند زدیت با این برنامه ها که قابل دسترسی برای کاربر نیست متاسفم برای خود و امثال خودم

  • فرشته

    با سلام‌من قبلا درثامانه ثبت نام کرده ام اما شماره مبایلی که در انجا ثبت کرده ام‌دیگر در دسترسم نیست یعنی خارج از کشورم و شماره ام‌فعال نیست و اگر اخطاری داشته باشم بی خبرم و چون اقدام نمیکنم دادگاه یکطرفه رای می دهد چطور میتوانم شماره تماس جدیدی ثبت کنم ممنون

  • ولی اله صادقی

    چگونه ابلاغیه رو مشاهده کنم

  • رشیدجباری

    میخوام سامانه ثنا نصب کنم برام ابلاغیه اومده میخوام بدونم چیه

  • ناشناس

    جواب رای مهدی

  • همه

    یکبار یکدفعه شد درست مقل بقیه دنیا درست صاف و بدون پول کندن یک کار مثبت انجام بدید؟ من ابروم وسطه ده روزه سامانه گندشما اصلا جواب نمیده هیچ هزینه هیچ معطلی هیچ بلاتکلیفی جدا...... خدا واقعا لعنتتون کنه اوناکه اینجور بازی میکنن

  • بهزاد

    چرا نمیتوانم ابلاغ را از طریق گوشی دریافت کنم چرا ساعت کار و ارتباط بوسیله ابلاغ الکترونیکی رو مشخص نمیکنید چرا مشکلات سایت رو برطرف نمیکنید تا مردم سرگردون نشوند

  • راضیه مرادی

    سلام لطفا درصورت امکان یه فکری بابت نصب برنامه کنین چون واقعا تواین سامانه ثنا ثبت کنیم که از مشکلات دادگاه و رفت و امد نجات پیدا کنیم نه اینکه طبق معمول مشکلات قبلی حل نشه ممنون

  • امید

    ابلاغیه

  • ناشناس

    سامانتون به درد خودتان میخوره اصلا باز نمیشه

  • مهدی نورزاده

    سلام خوبین خسته نباشین من یه ماهه میرم قوی قضایی برای ثبت نام میگن برو فردا بیا من الان چیکار کنم لطفا رسیدگی کنید یه رمز شخصی میخواستم دادگاه قضایی بهم رای صادر کرده باید

  • ناشناس

    چرااصلانمیادکه نصب کنبم

  • محمدی فرشید

    سلام خسته نباشین .با عرض معذرت والا من شدید آرتویید ردماتویید دارم کلا دگ نمیتونم را برم .دازنت هم نشد ثبت کنم.باید هر هفته 5 میلیون پول امپول بدم .ندارم والا .بیکارم.راهنمای ثبت بیزحمت بفرستین ممنونم.

  • ناشناس

    سامانه ثنا خطا زیاد داره
    من هر کاری میکنم وارد سامانه نمیشه
    هی خطا میزنه
    یه بار میگه کد ملی اشتباه است
    یه بار میگه رمز اشتباه است
    پدرم در اومد
    بیشتر از هزار بار امتحان کردم ولی خطا میزنه

  • محمد یگانه

    اپلیکیش موبایل قابل دریافت نبود

  • عبدالعزیز

    سلام خسته نباشید،ببخشیدمن الان حدودسه الی چهارسال پیش ثبت نام داشتم توخوددادگاه،بازم دوسال پیش تودادگاه گفتن که ثبت نام کن،رفتم مسئول ثبت نام گفتندکه شماثبت نام کردیدقبلاالان دیگه نیازی نیست،هرچیزی که باشه میادروهمون حساب قبلی که ثبت نام کردی،ولی الان یک ماه هست یه پرونده دارم تاالان سه بارپیامک اومده روگوشیم که ابلاغیه شماره فلان درحساب کاربری شمادرج شدومینویسه آخرین اخطارولی هرچی میرم توسایت وسامانه وهمه مرورگرهابازنمیکنه سامانه ثنایامیزنه نام کاربری اشتباه هست یارمزاشتباه هست،خب تکلیف ماچیه؟چه خاکی بایدبرسربزنیم،پای آبرووشرف آدم درمیان هست،لطفاراهنمایی کنیدممنون میشم ازتون،بازم تشکرمیکنم ازجنابعالی ودستگاه محترم قضایی.

  • هادی سردیوند چگینی

    ثنا

  • جوادیانق

    ابلاغیه

  • حسین اسمعیلی

    خدا شاهده نا بلد نیستیم روزانه ده ها بار وارد سایت های مختلف میشم این وب سایت مشاهده ابلاغ الکترونیکی قوه قضائیه یا شورای حل اختلاف مشکل بزرگی دارد همین که در وب سایت ۴ لینک پشتیبان یا کمکی گذاشتید جهت ورود به وب سایت یعنی سرور اجازه نمیده مجبوری از لینک کمکی وارد بشی ولی بازهم نمیشه نه اینکه تا بحال نشده ابلاغیه جدید مشاهده کنم شده اما ۵۰ بار وارد شدم بر حسب اتفاق وارد شدم یک کد ملی یک رمز اولیه یا رمز موقت جهت ورود لازم هست حروف تصاویر واضح است ولی سایت وارد مرحله بعد' نمیشه"قبلا یکی دو بار موفق شدم ولی از بهمن ۹۹موفق نمیشم شما با طرح اینکار از اتلاف وقت جلوگیری کردید ولی این امر میسر نمیشه لطفا کمک کنید

  • ذکرعلی شهبازی

    با سلام من امروز ثبت ثنا که در مورد پرنده قضاییم دریافت کردم ولی متاسفانه هیچ راهی نیست که از پرونده‌های خود با خبر شوم نه برنامه‌ای هست که نصب کنم نه راه نشان داده می شود من چکار باید بکنم سپاسگزارم

  • mohammadzolfali

    پیگیری خرید یورو

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه