English

امتیاز ویژه برای ۴۰۰۰ مددجوی زندان رجایی شهر؛

برگزاری مسابقات جام رمضان در اردوگاه فشافویه

در چند روز گذشته زندان های استان تهران حال و هوای کاملا ماه رمضانی داشت و به مناسبت این ایام برنامه های مختلفی برگزار شد.

برگزاری مسابقات جام رمضان در اردوگاه فشافویه

به گزارش خبرنگار موج ، در این هفته چندین برنامه فرهنگی و آموزشی در  زندان های استان تهران برگزار شد. مدیر زندان رجایی شهر از امتیاز ملاقات برای بیش از ۴۰۰۰مددجو از ابتدای سال ۹۵ خبر داد. محمد مردانی گفت: اعطای ملاقات‌های مختلف اعم از کابینی، حضوری و ویژه به زندانیان، از جمله اهرم‌های در اختیار ما برای ایجاد آرامش روانی در بین زندانیانی است که مستعد بروز رفتارهای تنش‌زا و پرخطر هستند. وی گفت: مددجویانی که از امتیاز ملاقات با خانواده‌هایشان بهره می برند نسبت به سایر مددجویانی که فاقد ملاقات هستند، دارای اعتماد به نفس بالا و وضعیت جسمی بهتر می باشند. مدیر زندان رجایی شهر در این خصوص اظهار داشت: واحد ملاقات این زندان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به اعطای ۲۵۵۷ مورد ملاقات کابینی، ۱۲۱۶مورد ملاقات حضوری و ۲۴۰ مورد ملاقات ویژه به زندانیان واجد شرایط نموده است. علاوه بر ملاقات هایی که بطور روزانه صورت می گردد، در برخی اعیاد و مناسبت‌های گوناگون و یا برای مددجویانی که در حوزه های فرهنگی و قرآنی فعال می باشند نیز ملاقات های تشویقی درنظر گرفته می شود.

*اطعام روزانه ۷۰۰ نفر از مددجویان بازداشتگاه اوین

بر اساس این گزارش در بازداشتگاه اوین در ماه مبارک رمضان هر روز ضیافت افطاری با حضور جمعی از مددجویان در بازداشتگاه اوین برگزار می شود. در این مراسمات که پس از محفل انس با قرآن کریم و اقامه نماز جماعت مغرب و اعشاء برگزار می گردد، بیش از ۷۰۰ نفر از مددجویان به همت خیّرین بر سفره افطاری و شام اطعام می شوند. پس از برگزاری آیین ضیافت افطاری و شام، مددجویان به اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی می پردازند. طبق گفته یکی از خیرین بازداشتگاه اوی این مراسمات سبب می شود که روحیه این زندانیان افزایش یابد.

*برگزاری مسابقات جام رمضان در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی فشافویه

در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی فشافویه هم در ایام ماه رمضان مسابقات جام رمضان ویژه مددجویان و سربازان وظیفه در ۳ رشته ورزشی طناب کشی، مچ اندازی و والیبال با شعار فواید ورزش کردن و مضرات زندگی بدون ورزش همزمان برگزار می‌شود که با استقبال مددجویان روبرو بوده است. مدیر اردوگاه در این مورد افزود: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی به منظور بهینه نمودن اوقات فراغت مددجویان و سوق دادن آنها به سوی برنامه های ورزشی است لذا با بهره گیری از این فرصت طلایی می توان گامی مهم به سوی اهداف غایی سازمانی برداریم. شمس زارع برگزاری مسابقات ورزشی و ترغیب مددجویان به فعالیت بدنی را بخشی از برنامه های فرهنگی و تربیتی اردوگاه برشمرد و گفت: در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین مددجویان و سربازان وظیفه مسابقات جام رمضان امسال در ۳ رشته ورزشی طناب کشی، مچ اندازی و والیبال در حال برگزاری است و تا پایان ماه مبارک رمضان و اعلام نتایج تیم‌ها ادامه خواهد داشت.

*برگزاری مسابقات قرآن کریم و اذان درکانون اصلاح و تربیت تهران

بر اساس این گزارش یک دوره مسابقات قرآن کریم و اذان ویژه مددجویان کانون اصلاح و تربیت تهران برگزار شد. این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت مفاهیم و تفسیر قرآن کریم و اذان ویژه مددجویان برگزار شد که در این دوره از مسابقات ۴۰ مددجو شرکت داشتند و از افراد برتر با اهدا جوایز ارزنده ای تقدیر بعمل آمد. محمدعلی گنجی رییس اداره فرهنگی کانون در خصوص فعالیت های دارالقران گفت: دارالقرآن کانون در حال حاضر با ظرفیت ۴۰ نفر در روز اقدام به برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان خوانی، تجوید و صوت و لحن و آموزش مفاهیم قرآن کریم می کند و برنامه های ویژه ای را در ماه مبارک رمضان به اجرا گذاشته است که بسیار مورد استقبال مددجویان قرار گرفته است.

*محفل انس با قرآن کریم در بازداشتگاه اوین برگزار شد

در بازداشتگاه اوین برنامه فرهنگی دیگری در این ایام برگزار می‌شود. محافل انس با قرآن کریم با حضور مدیر، کارکنان و مددجویان بازداشتگاه اوین در دارالقرآن و حسینیه‌های بازداشتگاه درحال برگزاری است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. گفتنی است دارالقرآن الکریم بازداشتگاه اوین به منظور بهره‌مندی مددجویان و کارکنان از انوار قرآن کریم، دوره‌های ویژه آموزشی حفظ و قرائت قرآن کریم، جزء‌خوانی و مسابقات قرآن کریم در طول سال، مخصوصا در ایام ماه رمضان را به صورت گسترده ‌تر برگزار می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه