English

سند سیاستی جمهوری‌خواهان برای تحریم ایران به جای حمایت از برجام

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سند جامعی که به تازگی منتشر شده ضمن انتقاد از توافق هسته‌ای، خواستار تحریم ایران شده است.

سند سیاستی جمهوری‌خواهان برای تحریم ایران به جای حمایت از برجام

به گزارش خبرگزاری موج، پال رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی سند سیاست‌گذاری حزب جمهوری‌خواه که هدف آن یکپارچه کردن برنامه‌های حزب قبل از نشست مجمع ملی در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ جولای است را منتشر کرده است.

سند یاد شده با عنوان «برنامه‌ای با روش بهتر»، روز ۹ ژوئن منتشر شده و نسخه‌ای از آن روی وب‌سایت پالیتیکو قرار گرفته است.

بخش‌های زیادی از «برنامه‌ای با روش بهتر» به انتقاد از سیاست خارجی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران و توافق هسته‌ای می‌پردازد.

«پال رایان»، در این سند ۲۵ صفحه‌ای مدعی شده دولت اوباما آنچه به گفته وی شواهد حقوق بشری ایران است را نادیده گرفته و به جانبداری از تهران در راستای سیاست مذاکره با این کشور پرداخته است.

وی نوشته است: «دولت اوباما کماکان به خاطر مذاکره و حفظ توافق هسته‌ای بد نگرانی‌های حقوق بشری درباره ایران را نادیده گرفته است.»

به جای حمایت از توافق هسته‌ای، ایران با تحریم‌های شدید، تنبیه شود

«رایان»، علاوه بر این پیشنهاد کرده به جای حمایت از توافق هسته‌ای، ایران با تحریم‌های شدید، تنبیه شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بخش دیگری از این سند به رویکرد دولت اوباما در قبال اغتشاشات پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ پرداخته و ادعاهایی را در این باره مطرح کرده است.

رایان می‌نویسد: «رئیس‌جمهور مدت اندکی بعد از آمدن به کاخ سفید با یک انتخاب مواجه شد: حمایت از ایرانی‌های معترض در خیابان‌ها یا کناره گرفتن به منظور حفظ احتمال مذاکرات با حکومت(ایران).»

در ادامه آمده است: «رئیس‌جمهور گزینه دوم را انتخاب کرد و با ایران بر سر توافق هسته‌ای مذاکره کرد. این توافق باعثشد ده‌ها میلیون دلار به سمت کشور پیشرو در حمایت از تروریسم سرازیر شود.»

رایان همچنین نوشته است: «ایران در اندیشه ساختن امپراطوری منطقه‌ای است و ما باید هر کاری می‌توانیم برای جلوگیری از آن انجام دهیم. توافق هسته‌ای، به نحوی غیرعاقلانه، فشارها روی تهران را کم کرده و به این کشور اجازه داده نفوذش را گسترش دهد، حمایت از گروه‌های تروریستی را زیاد کند، برنامه موشک بالیستیکش را ادامه دهد و نائبان منطقه‌ایش را تقویت کند.»

سند سیاستگذاری جمهوری‌خواهان علاوه بر این خواستار حمایت تمام و کمال اعضای این حزب از رژیم صهیونیستی است: «دشمن قسم‌خورده ایران، یعنی اسرائیل باید محور تعاملات ما در خاورمیانه باشد. این کشور(رژیم صهیونیستی) یکی از بزرگترین متحدان ما و یک دموکراسی تابان در منطقه‌ای آگنده از ناامنی و استبداد است. برنامه‌های ما باید بر تقویت روابط دوجانبه اقتصادی، حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه و دفاع از متحدمان در برابر حملات سیاسی در سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی استوار باشد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه