English

بثینه شعبان اعلام کرد:

تاثیر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر روند زندگی عرب ها

مشاور بشار اسد طی سخنانی گفت: عرب ها بپذیرند همه سوار بر یک قایق هستند و جنگی که ضد سوریه به راه انداخته اند دیر یا زود دامن گیر آنها خواهد شد.

تاثیر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر روند زندگی عرب ها

به گزارش خبرگزاری موج، "بثینه شعبان" مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: سرنوشت سوریه، آینده اوضاع را برای کشورهای عربی و جهان تعیین می کند.

بثینه شعبان افزود: تردیدی نیست که سرنوشت سوریه، سرنوشت همه عرب ها را صرفنظر از ناتوانی دولت های عربی تعیین خواهد کرد. عرب ها چاره ای جز آن ندارند که اعتراف کنند شیوه های فعلی دولت های عرب جز هلاکت و نابودی نتیجه دیگری ندارد.

عرب ها باید به ناکامی این سیاست ها در یک قرن و نیم گذشته اذعان کنند و شیوه های خود را تغییر دهند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

شعبان در مقاله ای در پایگاه اینترنتی شبکه المیادین نوشت: شهروندان عرب حق دارند سوال کنند آیا عرب ها به ناظرانی بر آنچه در منطقه آنها رخ می دهد تبدیل شده اند؟

آیا عده ای از آنها به ابزارهایی در دست دشمنان عرب ها تبدیل شده اند تا طرح های خود را برای تضعیف جهان عرب عملی کنند؟

این در حالی است که دوستان و دشمنان عرب ها هر یک به نوبه خود تلاش می کنند جایگاه خود را بهبود ببخشند و منافع خود را در جهان جدیدی که در برابر چشمان ما در حال شکل گیری است، عملی کنند.

وی افزود: شهروندان عرب یا باید در برابر پیچیدگی اوضاع و از همراهی و همدستی دولت های عربی با دشمنان در عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین و لیبی ناامید و سرخورده شوند یا اینکه باید در اندیشه های راهبردی خود بازنگری کنیم.

امت عربی چگونه در تاریخ معاصر خود می پذیرد، افرادی در قدرت باشند که مخالف مقاومت، فلسطین و حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها در سوریه، عراق، لیبی و یمن هستند؟

پیروزی دونالد ترامپ یا هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیری بر روند زندگی عرب ها نخواهد داشت

مشاور بشار اسد خاطر نشان کرد: پیروزی دونالد ترامپ یا هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیری بر روند زندگی عرب ها نخواهد داشت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم نمی تواند بر وضع معیشتی و آموزشی شهروندان کشورهای عربی تاثیر بگذارد، تنها چیزی که می تواند اوضاع جهان عرب را تغییر دهد آن است که عرب ها بپذیرند همه سوار بر یک قایق هستند و جنگی که ضد سوریه به راه انداخته اند دیر یا زود دامن گیر آنها خواهد شد و بازگشت امنیت به سوریه تضمین امنیت برای عرب ها، منطقه و جهان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه