English

«دار هفتاد رنگ»در انتظار اخذ مجوز چاپ

نویسنده کتاب«کتیبه‌ها»اعلام کرد اتفاقات مهم دو دهه و نیم از زندگی‌اش را در قالب یکی از بلندترین ساقی‌نامه‌های ادبیات فارسی کشورمان روایت کرده و در انتظار اخذ مجوز چاپ برای آن است.

«دار هفتاد رنگ»در انتظار اخذ مجوز چاپ

سعید ناظمی نویسنده، شاعر و پژوهشگر به خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری موج گفت: هم‌اکنون در انتظار اخذ مجوز چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای 3 عنوان از آثارم هستم. یکی از این کتاب‌ها با عنوان « دار هفتاد رنگ » برای دریافت مجوز چاپ ارسال شده است.من بیش از دو دهه روی این کتاب کار کرده‌ام و به نظرم نوشتن اثری را به پایان رسانده‌ام که با هزار و یک بیت یکی از بلندترین ساقی‌نامه‌های ادبیات فارسی کشورمان به حساب می‌آید.این ساقی‌نامه در بحر متقارب سروده شده است.

او افزود:ساقی‌نامه«دار هفتاد رنگ»روایتی از اتفاقات مهم دو دهه و نیم از زندگی من است.

این شاعر بیان کرد: چاپ دوم «رنگ‌ها با آدم حرف می‌زنند» دومین کتابی است که برای اخذ مجوز چاپ به وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده‌ام.

ناظمی که روزگاری از خبرنگاری به عنوان شغل محبوبش نام می بُرد و اکنون مدرس علوم ارتباطات است، اعلام کرد: کتاب سومی که منتظر اخذ مجوز چاپ برایش هستم، 4مقاله پژوهشی نوشته شده در حیطه حوزه ارتباطات را در خود جای داده است و پس از اخذ مجوز چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با عنوان «چهار مقاله» منتشر می‌شود البته در سال 1396خبری با عنوان ««چهارمقاله»در راه است»در یکی از خبرگزاری‌های معتبر کشور منتشر شده بود.در آن زمان کتاب «چهار مقاله»در مرحله تکمیل برای ارسال به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

او ادامه داد:مقالات آمده در کتاب «4مقاله »به رغم پیشرفت و رشد سریع و کیفی مقالات پژوهشی،هنوز موضوعات نویی را برای ارائه به مخاطب دارند و من امیدوارم این موضوعات همچنان نو بمانند زیرا اگر قرار باشد زمان اخذ مجوز چاپ آنها طولانی شود،شاید به این نتیجه برسیم که چاپ آنها دیگر لزومی ندارد.

این پژوهشگر گفت: انتشارات لمپا  پیگیر کار اخذ مجوز چاپ برای کتاب‌های من است.

ناظمی در خصوص اثری با عنوان« تاریخ طنز مکتوب نشریات کشور از آغاز تا انجام » توضیح داد: «تاریخ طنز مکتوب نشریات کشور از آغاز تا انجام»که کاری زمان‌بر و مفصل است،هم‌اکنون در مرحله جمع‌آوری است.این اثر یکی از خروجی‌های پایان‌نامه من به حساب می‌آید.ما از گذشته تا به امروزعملا چیزی به نام روزنامه نداشتیم و نداریم که صرفا مطالب طنز را منتشر کند .البته برخی از روزنامه‌ها ستونی را به انتشار اینگونه مطالب اختصاص می‌دادند بنابراین من اصطلاح کلی نشریات را در عنوان اثرم گنجاندم زیرا این اصطلاح دربرگیرنده هفته‌نامه‌ها، دو هفته‌نامه‌ها، فصل‌نامه‌ها و....می‌شود.

این نویسنده بیان کرد: من از سال‌های 94 یا 95 روی اثر«تاریخ طنز مکتوبات نشر کشور از اغاز تا انجام»کار می‌کنم.

گفتنی است سعید ناظمی پیش از این کتاب‌هایی چون «کتیبه‌ها»، «خط چهارم»، «رقص باد صبا» را تألیف و منتشر کرده است.

وصال عاشقانه او هم کتابی با حال و هوای عاشورایی است که به گفته خودش از دو بخش تشکیل شده است؛ یک مقاله پژوهشی در خصوص مرثیه سرایی در ایران و قسمت دوم یک ترکیب بند بلند عاشورایی. سرودن این ترکیب بند در کربلای معلی آغاز شد و چند سالی هم نوشتن آن به طول کشید.

این نویسنده و شاعر تاکید کرده که ترکیب بندی که در کتاب وصال عاشقانه وجود دارد، یک نگاه عاشقانه به واقعه عاشوراست؛ ارتباط عاشقانه و عارفانه خواهر به برادر و برادر به برادر که شاید برای نخستین بار باشد که از این منظر و نه منظر شهادت و اسارت و دیگر مصائب عاشورا، ترکیب بندی نوشته شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه