English

گوگل ترنسلیت بهترین مترجم جهان (۱)؛

راهنمای استفاده از گوگل ترنسلیت/با Google translate مترجم کنار شماست

با مترجم گوگل یا گوگل ترنسلیت به راحتی با گرفتن عکس از یک متن می توانید آن را ترجمه کنید.

راهنمای استفاده از گوگل ترنسلیت/با Google translate مترجم کنار شماست

به گزارش خبرگزاری موج، گوگل قدرتمندترین موسسه در فضاهای اینترنتی اطلاعاتی در جهان است که یکی از سرویس‌ های بحث‌ برانگیز آن گوگل ترجمه، ترجمه‌ گر گوگل یا نرم‌ افزار ترجمه گوگل (Google translate) است که می‌تواند متون و کلمات مورد نظر را از زبان اصلی‌ شان به‌ زبان‌ های مختلف به صورت رایگان ترجمه کند. 

این روز ها اگر برای ترجمه کردن متنی به مشکل برخورد کردید، ترجمه گوگل یا به قول کاربران اینترنتی  گوگل ترانسلیت  حرف اول را می‌زند. با ما همراه باشید تا با گوگل ترانسلیت بیشتر آشنا شوید.

گوگل ترنسلیت

چند دهه قبل ایده اصلی این پروژه جهانی توسط استار ترک مطرح شد. این طرح به این شکل بود که افراد غریبه با استفاده از این سرویس می توانند با زبان ملی آن کشور صحبت کنند. 

ترجمه گوگل یا  گوگل ترنسلیت (Google Translate) یک سرویس رایگان و آنلاین است که از سوی کمپانی گوگل برای مرورگرهای دسکتاپ، مرورگرهای تلفن های هوشمند و همچنین سیستم های عامل اندروید و iOS منتشر شده است تا یک متن را از زبانی به زبان دیگر  (فارسی ، انگلیسی ، عربی ، فرانسه و ...) بازگردانی کند. 

تقریبا کسی نیست که اسم سیستم ترجمه شرکت گوگل را نشنیده باشد. گوگل با پیشرفت شبکه عصبی خود روز به روز ترجمه بهتر و روانتری را ارائه می دهد. اکثر مردم از گوگل ترنسلیت برای ترجمه لغات یا جملات استفاده می کنند اما تعداد بسیار کمی از این افراد از ویژگی های کامل این ابزار رایگان اطلاع دارند. 

در سال 2006، گوگل ترنسلیت بر مبنای آمار بود و از متون سازمان ملل و پارلمان اروپا استفاده میکرد تا پایگاه داده خود را ایجاد کند. این سرویس به جای اینکه مستقیما متن را به زبان مقصد ترجمه گوگل کند، اول به انگلیسی و بعد به زبان مقصد ترجمه گوگل می‌کرد.

برای ترجمه گوگل، در بین میلیون‌ها متن جستجو می‌کرد تا مناسب‌ترین الگو را انتخاب کند. در مدل آماری ترجمه گوگل دقت بسیار پایین بود. 

در سال 2016، گوگل اعلام کرد که از این به بعد برای ترجمه گوگل از مدل شبکه عصبی استفاده می‌کند. این بدین معناست که گوگل از این پس کل جمله را باهم ترجمه گوگل می کند به جای اینکه قطعه قطعه ترجمه گوگل کند. این مدل باعث شد تا مترجم گوگل بتواند با توجه به متن ترجمه گوگل دقیق تری تولید کند و ترجمه ماشینی آنلاین حاصل به زبان انسان نزدیک تر باشد.

گوگل ترانسلیت

*راهنمای استفاده از گوگل ترنسلیت

اگر برای ترجمه کردن متنی که به زبان آن آشنایی لازم را ندارید به مشکل برخوردید لازم است از گوگل ترنسلیت استفاده کنید در ابتدا باید این برنامه را از اپ استور یا Google Play دانلود کنید. سپس نرم افزار را فعال کنید. زبان مبداء و مقصد را انتخاب کنید. روی آیکون دوربین کلیک کنید و دوربین را جلوی متن مورد نظر قرار دهید تا ترجمه آن در دسترس قرار گیرد. البته می توانید متن  را در کادر تایپ کنید. اگر به اینترنت دسترسی داشتید فقط کافی است در اینترنت مترجم گوگل را سرچ کنید و متن خود را در کادر ترجمه وارد کنید تا Translate به سرعت متن را برای شما ترجمه نماید.

گوگل ترجمه یا گوگل ترانسلیت، خدماتی درمرحله بتا، از شرکت گوگل است که برای ترجمه بخشی از یک متن و یا یک صفحه وب، به زبانی دیگر به کار می‌رود.این خدمات در تعداد بندها، یا محدوده واژه‌های تخصصی، محدودیت دارد. می‌توانیم چیزی را در منابع زبانی دلخواه، به زبان خودمان درجویشگر گوگل جستجو کنیم  و نتایج را به زبان خود ببینیم. 

 

بیشتر بخوانید:

نحوه استفاده از گوگل ترنسلیت به صورت آفلاین/ قابلیت Google translate آفلاین

معرفی قابلیت‌ های قدرتمند و کاربردی گوگل ترنسلیت/ ویژگی های جدید Google translate چیست؟

 

این ترجمه‌ گر قوانین دستوری را اعمال نمی‌کند، چراکه الگوریتم‌ هایش بر تحلیل‌ های آماری استوار است تا تحلیل‌ های قاعده‌ مند سنتی و از روش ترجمه ماشینی آماری برای ترجمه متون بهره  برد. مترجم گوگل می‌تواند واژه‌ها، متون و یا وب‌سایت‌ها را به 100 زبان ترجمه کند.

برای برخی زبان‌ ها، از کاربران ترجمه‌ های جایگزین خواسته می‌شود مثلاً برای واژه‌های تخصصی، تا در به‌روز رسانی‌ های آتی به ترجمه‌ گر افزوده شوند. متن را می‌توان در زبانی خارجی تایپ کرد و اگر «شناسایی زبان» انتخاب شود، نه تنها به طور خودکار زبان متن شما را تشخیص خواهد داد، بلکه به طور پیش‌ فرض به انگلیسی ترجمه خواهد کرد.

اگر برای نمونه کاربری از انگلیسی به فارسی ترجمه می‌کند و لازم است زبان مبداء و مقصد را عوض کند، با کلیک بر روی «جابجایی بین زبان‌ها» می‌تواند این کار را انجام دهد و از فارسی به انگلیسی ترجمه کند. ترجمه‌ گر گوگل می‌تواند تلفظ واژگان انگلیسی را با لهجه‌ های مختلف به صورت صوتی پخش نماید. البته لهجه پیش فرض آن، لهجه بریتانیایی است و برای تغییر آن به لهجه آمریکایی می‌توان از دامنه‌ های دیگر این مترجم نظیر Google Translate Canada استفاده کرد.

در ترجمه دیگر زبان‌ ها به زبان انگلیسی، این امکان وجود دارد که با کلیک روی آیکون بلندگو متن ترجمه شده را شنید. این قابلیت در حال حاضر برای بعضی زبان‌ها موجود است.

 گوگل ترنسلیت از دوربین قرار گرفته روی گوشی های هوشمند برای ترجمه متن در 38 زبان زنده دنیا پشتیانی و استفاده می کند.

برای انجام این کار کافی است دوربین گوشی خودتان را روی کلماتی که می خواهید ترجمه کنید، قرار دهید. در لحظه ، کلمات برای شما ترجمه می شوند. با این حال، می توانید به روش دیگری هم عمل کنید، اگر یک عکس با کیفیت بالا از متن تهیه کنید، برنامه گوگل ترنسلیت آنرا برای شما ترجمه می کند.

مترجم گوگل هم چنین مجهز به امکان ویژه دیگری هم هست،  به جای استفاده از صفحه کلید، می توانید با استفاده از ادای کلمات به صورت گفتاری می توانید ترجمه را در اختیار داشته باشید. این ویژگی برای ترجمه گفتار هم در  32 زبان پشتیبانی می شود. گوگل ترنسلیت مجهز به امکان دیگری هست که می تواند برخی عبارات مورد نیاز شما را ذخیره کند و برای ترجمه های بعدی در اختیارتان قرار دهد.

*راهنمای استفاده از گوگل ترنسلیت در سفر 

*راهنمای استفاده از گوگل ترنسلیت در سیستم عامل اندروید

 در مرحله اول برنامه  گوگل ترنسلیت (Google Translator) را باز کنید. بیش از دو روش برای ترجمه متن وجود دارد.

  • روش اول:

بر روی آیکون دوربین ضربه بزنید و متن را جلوی دوربین بگیرید. ترجمه متن را در زمان واقعی روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد.

  • روش دوم: 

روی آیکون میکروفون ضربه بزنید و کلمه یا عبارت مورد نظرتان را بگویید تا ترجمه کند.

  • روش سوم: 

روی آیکون squiggle ضربه بزنید و کلمه یا عبارتی را که میخواهید ترجمه کنید، بکشید.

گوگل ترنسلیت بهترین مترجم جهان

*ویژگی های گوگل ترنسلیت

  • به جای ترجمه کلمه به کلمه متون را به صورت جمله  یکجا ترجمه میکند.
  • ترجمه بیش از 103 زبان زنده دنیا
  • ترجمه تصویر به 29 زبان
  • ترجمه گفتاری دو طرفه به 32 زبان
  • افزودن کلمات مورد علاقه و مهم برای استفاده آفلاین
  • قابلیت بسیار کاربردی Tap to Translate که فقط با کپی کردن هر متنی در هر نرم افزاری ترجمه متن را برای شما به نمایش در می آورد
  • وجود قابلیت مترجم آفلاین برای زمان هایی که دسترسی به اینترنت مقدور نباشد
  • وجود حالت دوربین برای عکس گرفتن از متن مورد نظر و ارائه ترجمه ای با کیفیت تر برای 37 زبان مختلف
  • قابلیت ترجمه گفتاری به صورت زنده برای 32 زبان مختلف
  • امکان تشخیص حروف و متون با دستخط انسانی و ترجمه آن برای 93 زبان متمایز
  • امکان تشکیل کتاب عبارات برای به خاطر سپردن لغات کلیدی و ترجمه آن ها به هر زبان دیگر
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    خیلی زیبا

  • خیلی زیبا

  • Ali

    برا من وقتی عکس میگیرم خطا در دسترس نبودن(E-816)میده دلیلش چیه

  • عزیزالرحمن " الکوزی "

    میخواهم متن دری را به انگلیسی ترجمه کنم اما متاسفانه تنانستم اگرهمکاری کنید

  • غزل

    میخوام لهجه شو تغیر بدم. چجوری میشه؟؟؟

  • هومن

    رانهنمای استفاده از گوگل ترنسلیت هست نه تاریخچه و معرفی گوگل و گوگل ترنسلیت
    پر حرفی بسیار بود و اصل مطلب بسیار کم
    در مورد تاریخچه میتوانستید یک لینک بدهید

    و در آخر
    چگونه میتوان یک زبان که در لیست ترجمه ها اضافه شده حذف کرد

  • mad

    سلام ایا این امکان برای لبتاب هم وجود داررد

  • ناشناس

    قیمت تجهیزات لایروبی هاپر

  • vakilmashhad.ir

    سلام ممنون مفید بود

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه