English

سرگئی لاوروف:

اتحادیه اروپا روشی اشتباه در پیش گرفته است

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به بحران اقتصادی ناشی از کرونا، گفت که اقدامات محدود کننده تجاری اتحادیه اروپا از نظر مسکو اقدامی غیر قابل قبول است.

اتحادیه اروپا روشی اشتباه در پیش گرفته است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تاس، « سرگئی لاوروف » وزیر امور خارجه روسیه در ملاقات با اعضای انجمن مشاغل اروپایی در روسیه، اعلام کرد که مسکو با اقدامات محدود کننده حمایتی اتحادیه اروپا در رابطه با دیگر کشورها مخالف است.

لاوروف در این باره گفت: آنها [ اتحادیه اروپا ] هر چه بیشتر و بیشتر از اقدامات محدود کننده استفاده می کنند. ما می شنویم و هیچ کس هم آن را پنهان نمی کند که ابزارهای حمایتی جدیدی در حال آماده شدن است. ما متقاعد شده ایم که این روش اشتباه است.

وی ادامه داد: ما باید به طور مشترک به دنبال نقاط رشدی باشیم که به اقتصاد ما کمک می کند تا پس از کرونا به توسعه پایدار بازگردیم. ما با در نظر گرفتن نیازهای واقعی ناشی از وظایف توسعه اجتماعی و اقتصادی روسیه و البته وظایف توسعه بیشتر کشورهای اروپایی که مشاغل آنها در این جلسه نمایندگی می شود، طرفدار همکاری عملی هستیم.

وی همچنین تاکید کرد که رکود اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا باید به تلاش های مشترک در حل مشکلات کمک کند.

لاوروف افزود که اما برعکس، برخی از سیاستمداران از این دوره برای «سخت گیری رویکردهای اتحادیه اروپا در روابط با کشورهای ثالث هم در تجارت، هم در اقتصاد و هم در زمینه های مختلف» استفاده می کنند.

وی در پایان یادآور شد: البته پیشرفت هایی وجود دارد که همه ما می خواهیم حفظ کنیم. برای انجام این کار نه تنها حفظ ارتباطات و جستجوی پروژه های مشترک، بلکه جلوگیری از ایجاد موانع اضافی، جلوگیری از سیاسی شدن روابط تجاری و سرمایه گذاری و اجتناب از به کارگیری روش های رقابت ناعادلانه نیز مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه