English

اعلام آمادگی وزیر خارجه الجزایر برای سفر به تهران

وزیر خارجه الجزایر در دیدار با همتای ایرانی آمادگی خود را برای سفر به تهران و پیگیری موضوعات دوجانبه اعلام کرد.

اعلام آمادگی وزیر خارجه الجزایر برای سفر به تهران

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران روز شنبه سوم مهر ماه در دیدار پایانی خود در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با «رمطان لعامره» وزیر خارجه الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت و عمق روابط بین دو کشور تأکید کرده و ابعاد مختلف روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

* درخواست تشکیل جلسه کمیته سیاسی مشترک ایران و الجزایر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سطح مناسب روابط بین دو کشور، بر لزوم اجرایی شدن توافقات پیشین بین ایران و الجزایر تأکید کرده و تشکیل جلسه کمیته سیاسی مشترک دو کشور با هدف مرور و ارتقای روابط دوجانبه را خواستار شد.

وزیر خارجه الجزایر با استقبال از پیشنهادات امیرعبداللهیان، برای سفر به تهران و بررسی موضوعات مطرح‌شده، اعلام آمادگی کرد.

همچنین در این نشست در خصوص تحولات شمال آفریقا و منطقه غرب آسیا رایزنی صورت گرفت. امیرعبداللهیان در این دیدار از مواضع الجزایر در خصوص تحولات منطقه، به ویژه در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی، تقدیر کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس، دانمارک، ایتالیا، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، صربستان و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه