English

چرا تب تحصیل در کانادا این روزها انقدر داغ است؟

کانادا جهت ادامه تحصیل برای دانشجویان از محبوبیت زیادی برخوردار است. در این قسمت مزایای انتخاب کانادا در بین سایر کشورهای جهان به عنوان کشور مورد نظر جهت تحصیل شرح داده می‌شوند.

چرا تب تحصیل در کانادا این روزها انقدر داغ است؟

به گزارش خبرگزاری موج، کانادا به علت بهره‌مندی از ویژگی‌های بی‌نظیر، در بین 3 کشور برتر جهان به منظور تحصیل در خارج از کشور قرار دارد.  هر ساله دانشجویان از سراسر جهان به منظور ادامه تحصیلات به کانادا مهاجرت می‌کنند. در این مقاله مطالب لازم در ارتباط با مزایای تحصیل در کانادا و همچنین هزینه زندگی دانشجویی در کانادا ارائه می‌شوند.

مزایای تحصیل در کانادا

کانادا جهت ادامه تحصیل برای دانشجویان از محبوبیت زیادی برخوردار است. در این قسمت مزایای انتخاب کانادا در بین سایر کشورهای جهان به عنوان کشور مورد نظر جهت تحصیل شرح داده می‌شوند.

  1. اعتبار مدارک کسب شده در کانادا

کانادا به علت کیفیت بالای آموزشی در جهان مشهور می‌باشد. فرقی ندارد در دانشگاه‌های هنر کانادا مشغول به تحصیل باشید یا دانشگاههای پزشکی آن،  هر گونه مدرک تحصیلی کسب شده در این کشور معادل مدارک اخذ شده در آمریکا و دیگر کشورهای برتر جهان محسوب می‌شود.

  1. هزینه مناسب تحصیل

هزینه تحصیل و  زندگی دانشجویی در کانادا نسبت به آمریکا و انگلستان بسیار مناسب می‌باشد. برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها در این کشور به کمترین میزان شهریه برای تحصیل نیاز دارند. این مطلب یکی از دلایل اصلی مهاجرت دانشجویان به کانادا به شمار می‌رود.

همچنین انواع محتلف بورسیه تحصیلی نیز در کانادا وجود دارند. شما می‌توانید جهت کاهش هزینه‌های تحصیل، برای دریافت بورسیه درخواست دهید.

  1. دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه‌های کانادا به جهت سطح بالای کیفیت آموزشی مشهور می‌باشند. از بین دانشگاه‌های کانادا، هفت دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. لیست دانشگاه‌های برتر کانادا به شرح زیر می‌باشد:

  • دانشگاه تورنتو، انتاریو (رتبه 25)
  • دانشگاه مک‌گیل، مونترئال (رتبه 31)
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (رتبه 45)image_dc153d81520d011dce2c99d8c979fb05fad6453e
  • دانشگاه آلبرتا (رتبه 119)
  • دانشگاه مک‌مستر (رتبه 144)

کسب دانش در دانشگاههای فوق یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود.

 

  1. حمایت مالی برای تحصیلات

دانشجویان بین‌المللی در کانادا می‌توانند از انواع بورسیه‌های دولتی، غیر دولتی و سازمانی جهت تحصیل بهره‌مند شوند. شما می‌توانید بر اساس عملکرد تحصیلی، مهارت زبانی، فعالیت‌های فوق برنامه و نیازهای مالی از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنید. تعدادی از بورسیه‌های تحصیلی دولتی در کانادا عبارتند از:

  • فلوشیپ پست‌دکترای Banting
  • بورسیه تحقیقاتی IDRC
  • بورسیه تحصیلی Vanier
  • بورسیه ASEAN SEED canada-
  • فلوشیپ پست‌دکترای canadian studies
  • بورسیه اعطا شده توسط شورای پژوهش علوم انسانی و اجتماعی در کانادا
  • بورسیه انتاریو تریلیوم

لیست بورسیه‌های تحصیلی کانادا به موارد فوق محدود نمی‌شود. اخذ بورسیه از دانشگاه‌های کانادا یکی از مزایای اصلی تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود.

  1. اشتغال در زمان تحصیل در کانادا

ویزای تحصیلی کانادا فرصت اشتغال در زمان تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. دانشجویان می‌توانند بدون نیاز به درخواست برای اجازه کار، تا 20 ساعت در هفته  به کار مشغول شوند. همچنین اشتغال به طور تمام‌وقت در زمان تعطیلات بین ترم‌ها و تعطیلات تابستانه امکان‌پذیر است.

اشتغال در زمان تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی جهت کسب تجربه کاری فرصت بسیار مناسبی محسوب می‌شود. دانشجویان می‌توانند در هر زمینه‌ای به کار مشغول شوند (اشتغال در زمینه مرتبط با رشته تحصیلی اجباری نمی‌باشد).

  1. وجود جامعه‌ چندفرهنگی در کانادا

جامعه کانادا دارای تنوع فرهنگی زیادی است. این کشور فرصت تعامل با افراد دیگر از فرهنگ‌های متفاوت و یادگیری از آن‌ها را برای شما فراهم می‌کند. شهروندان کانادا از دیگر مهاجرین استقبال کرده و به آن‌ها بسیار احترام می‌گذارند.

فعالیت‌های فرهنگی مختلفی در کانادا توسط اقوام مختلف انجام می‌شود که  دانشجویان می‌توانند در آن‍ها شرکت کرده و از تفاوت‌های فرهنگی در کانادا بهره ببرند. موسسه‌های آموزشی در کانادا، دانشجویان جدید از کشورهای دیگر را به منظور افزایش جمعیت دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در این کشور تشویق می‌کنند. فرهنگ کانادایی ترکیبی از عناصر اجتماعی، هنری، ادبی و سیاسی به شمار می‌رود.

  1. زندگی دانشجویی در کانادا

زندگی دانشجویی در کانادا یک تجربه به یاد ماندنی را برای دانشجو به ارمغان می‌آورد. کانادا دارای سبک معماری بسیار با شکوه، فعالیت‌های متنوع هنری، جشنواره‌های مشهور، نمایش و تئاتر‌های جذاب و کلوپ‌های مختلف می‌باشد.

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در کانادا از امکانات ورزشی با کیفیت بالا، سالن‌های کنسرت موسیقی و گالری‌های هنری استفاده کنند. دانشجویان همچنین می‌توانند افراد جدید را ملاقات کرده و از تجربه آشنایی با این افراد بهره‌مند شوند.

  1. سطح بالای امنیت برای دانشجویان

کانادا یکی از امن‌ترین کشورها جهت زندگی محسوب می‌شود. میزان جرم در کانادا بسیار پایین می‌باشد. همچنین به ندرت امکان بروز موارد مرتبط با تبعیض نژادی در این کشور پیشرفته وجود دارد.

کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا اقدامات مختلفی را به منظور ایمن‌سازی محیط برای دانشجویان‌ بین‌المللی انجام می‌دهند. در صورت بروز هر گونه مورد اضطراری در کانادا، شما می‌توانید با شماره رایگان 911 تماس بگیرید. این شماره در موارد اضطراری مرتبط با آتش‌سوزی، نیاز به آمبولانس یا پلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. سکونت در کانادا و کسب اجازه کار پس از پایان تحصیلات در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان بین‌المللی پس از پایان تحصیلات خود در دانشگاه می‌توانند در کانادا سکونت داشته باشند. دانشجویان همچنین می‌توانند از فرصت‌های شغلی مختلف پس از تحصیلات بهره‌مند شوند. جهت اشتغال شما بایستی برای اجازه کار پس از تحصیل درخواست دهید. در این حالت می‌توانید بسته به دوره تحصیلات خود تا 3 سال در کانادا بمانید.

در صورت تمایل به ادامه تحصیلات خود، می‌توانید برای اخذ ویزا و تحصیل در کانادا درخواست دهید. برخی از دانشجویان بین‌المللی با داشتن مدارک و سابقه کار در کانادا، می‌توانند جهت اخذ اقامت بدون ترک کانادا نیز درخواست دهند.

image_8a41c14cac6267bc475d99667f0d61cba85a1e08

  1. فرصت‌های شغلی در کانادا

دانشجویانی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند از فرصت‌های شغلی زیادی بهره‌مند شوند. 90 درصد از فارغ‌التحصیلان کانادایی در مدت شش ماه پس از پایان تحصیلات خود موفق به یافتن شغل مورد نظر خود می‌شوند. با توجه به پیشرفت در زمینه فن‌آوری، شرکت‌های زیادی در حال افتتاح شعبه در کانادا هستند. این مطلب سبب افزایش فرصت‌های شغلی در این کشور خواهد شد. وجود فرصت‌های شغلی یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کانادا محسوب می‌شود.

با توجه به مزایای تحصیل در کانادا که در این مقاله ذکر شد می‌توانید با وکلا و مشاوران مهاجرت تحصیلی در اپلای استار جهت پذیرش سریع از دانشگاه‌های کانادا تماس بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه