English

رئیس سازمان بورس؛

عده ای بدون مبنا طرح حباب بورس را همیشه مطرح می کنند

دهقان دهنوی گفت: در زمانی که شاخص بورس ایران ۲۰۰ هزار واحد بود عده ای می گفتند شاخص بورس حباب دارد و زمانی شاخص کل به دو میلیون واحد رسید بازهم می گفتند شاخص حباب دارد، در حالی که آنها هیچ مبنای برای تعیین حباب ندارند.

عده ای بدون مبنا طرح حباب بورس را همیشه مطرح می کنند

رئیس سازمان بورس در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره اینکه آیا بورس ایران حباب دارد یا خیر، گفت: در زمانی که شاخص بورس ایران ۲۰۰ هزار واحد بود عده ای می گفتند شاخص بورس حباب دارد و زمانی شاخص کل به دو میلیون واحد رسید بازهم می گفتند شاخص حباب دارد در حالی که هیچ مبنای برای تعیین حباب ندارد، در واقع حباب در ارزش یک سهام زمانی مطرح است که بیش از ارزش واقعی آن معامله شود.

محمد علی دهقان دهنوی افزود: اگر در شش ماه گذشته ترامپ همچنان رئیس جمهور آمریکا می ماند به طور قطع الان شاخص بورس در ایران ۳ میلیون واحد بود و عده ای افسوس می خوردند که چرا روی شاخص دو میلیون واحد سهام نخریدند بنابراین باید تغییر شرایط را هم در نظر گرفت و بر مبنای آن وضعیت بورس را ارزیابی کرد.

او با بیان اینکه در شرایط کنونی بورس بهترین ابزار برای هدایت نقدینگی است، افزود: به طور قطع ورود نقدینگی به بورس نسبت به سایر بازارها مثبت تر است زیرا سهام در سبد خردی خانوار نیست و تغییر قیمت آن در هزینه معیشت خانواده ها تاثیری ندارد، به همین دلیل دولتمردان باید همواره مردم را به ورود به بورس تشویق کنند.

رئیس سازمان بورس با تاکید بر اینکه اگر نرخ سود بین بانکی کاهش پیدا کند سرمایه مردم به سمت بازار دارایی ها می رود، گفت: بانک مرکزی در یک سال گذشته اگر نرخ سود سپرده مازاد بین بانکی به گونه ای تغییر می داد که پول بانک ها وارد بانک مرکزی می شد شرایط بورس هم تغییر می کرد، اما بانک مرکزی این سیاست را اجرایی نکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در یک سال گذشته شاخص بورس ایران به نصف رسیده و بسیاری این مساله را تحت تاثیر فضای روانی و نامه نگاری و انتقاد اقتصاددان ها از حباب بورس می داند، اما برخی مسئولان معتقدند با همین انتقادهای بدون مبنا مردم را ترساندند و باعث خروج نقدینگی از بورس شدند به همین دلیل شاخص بورس ایران با افت شدید مواجه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی