English

علی جعفری:

کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان اکبر مشهد، ۳ برابر افزایش داشته است

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: در پیک‌های گذشته موارد شدید ابتلا تنها به کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای تعلق داشت اما در این موج کودکان بدون هیچ بیماری زمینه‌ای به موارد شدید نیز مبتلا شده‌اند.

کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان اکبر مشهد، ۳ برابر افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی جعفری رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در موج پنجم کرونا ، تعداد کودکان دارای علائم بیماری که در این مرکز بستری می‌شوند دو تا سه برابر افزایش یافته است.

جعفری در ادامه این خبر اضافه کرد: در موج پنجم کرونا با شیوع ویروس دلتا، تعداد کودکان مبتلا کرونا در مشهد و علامت‌دار نسبت به موج‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و در پیک‌های گذشته موارد شدید ابتلا تنها به کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای تعلق داشت اما در این موج کودکان بدون هیچ بیماری زمینه‌ای به موارد شدید نیز مبتلا شده‌اند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد افزود: در موج پنجم کرونا، تعداد کودکان دارای علائم بیماری که در این مرکز بستری می‌شوند دو تا سه برابر افزایش یافته است.

جعفری در ادامه بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد کودکان بیمار، یک بخش دیگر نیز به مجموع بخش‌های بستری کرونا در این مرکز افزوده شده است، کودکان در صورت ابتلا به کرونا علاوه بر درگیری، می‌توانند منبع و منشاء انتشار بیماری نیز برای سایرین باشند بنابراین والدین در شرایط حال حاضر باید توجه و مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: بیشتر کودکان مبتلا به کرونا به دلیل حضور در جمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی به این بیماری مبتلا شده‌اند، بسیاری از والدین با تصور اینکه در دورهمی‌های خانوادگی در برابر بیماری کرونا امنیت دارند، مراقبتی از فرزندان خود نمی‌کنند و این در حالی است که در حال حاضر بیشترین موارد ابتلا به دلیل حضور در این دورهمی‌هاست.

جعفری در خاتمه تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب جدی از حضور در دورهمی‌ها را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه