English

استاندار کرمانشاه هشدار داد:

آمار بستری های کرونا در کرمانشاه از مرز ۹۰۰ نفر گذشت/ هر نوع پذیرایی در هیئات ممنوع

استاندار کرمانشاه گفت: همه عزادار امام حسین(ع) هستیم، اما نباید این بهانه را دست دشمنان بدهیم که عزاداری ها را باعث افزایش موارد مرگ و میر کرونا بدانند.

آمار بستری های کرونا در کرمانشاه از مرز ۹۰۰ نفر گذشت/ هر نوع پذیرایی در هیئات ممنوع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند در ستاد کرونا کرمانشاه با اشاره به اوج گیری موج جدید کرونا در کرمانشاه ابراز داشت: در حال حاضر بستری های کرونا استان از مرز 900 نفر عبور کرده و اگر به 1700 نفر برسیم، باید برای بستری بیماران چادر بزنیم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر حفظ حرمت ایام عزاداری محرم و شهادت امام حسین (ع)، اظهار داشت: از امروز عزادارای های محرم شروع می شود و باید بدانیم که هم اکنون در موج پنجم کرونا قرار داریم و اگر این موج به اوج خود برسد، خسارات بسیاری خواهد داشت.

وی به جابجایی مدیریتی در کشور اشاره کرد و افزود: به تازگی رییس جمهور جدید فعالیت خود را آغاز کرده و نباید بگذاریم موجی که طی هفته های گذشته در کشور به راه افتاده الان مشکل ساز شود، چرا که مردم انتظار دارند با آمدن رییس جمهور جدید تغییرات مثبتی را احساس کنند.

وی افزود: آقای رییسی در این زمینه به شدت بر تقویت نظارت بر رعایت اجرای پروتکل ها تاکید دارد و اینکه نمی شود با توصیه صرف پروتکل ها را اجرایی کرد و نیاز است در برخی موارد برخوردهای جدی تری صورت گیرد.

بازوند گفت: رییس جمهور از تمام ستادهای مقابله با کرونا در سراسر کشور خواسته پیشنهادات خود را در زمینه کنترل بیماری کرونا ارائه کنند که استان هم روز گذشته این پیشنهادات را ارائه کرد.

استاندار کرمانشاه بر تشکیل کارگروه عزاداری های محرم تاکید کرد و افزود: این کارگروه باید توسط اداره کل تبلیغات اسلامی تشکیل شده و در دهه اول ماه محرم گزارش های خود را بصورت روزانه به دفتر معاونت سیاسی استانداری کرمانشاه اعلام کند.

بازوند از صدا و سیما هم خواست تا در این ایام اقناع سازی مردم در خصوص رعایت پروتکل ها را در دستور کار خود قرار دهد.

استاندار کرمانشاه بر استفاده اجباری از ماسک در هیات ها تاکید کرد و افزود: نظارت بر رعایت استفاده از ماسک باید توسط خود هیات ها انجام شود و هیات ها موظفند بر رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک از سوی افرادی که اطراف هیات عزاداری به اصطلاح تماشاگر هستند هم نظارت داشته باشند.

بازوند تاکید کرد: در ماه محرم پذیرایی در هیات ها ممنوع بوده و توزیع نذورات هم باید بصورت مواد خام و خشک صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پروتکل های بهداشتی باید بصورت کتبی به مسئولین هیات ها ابلاغ شود و در صورت عدم رعایت پروتکل ها در مرحله اول تذکر کتبی  داده می شود، در مرحله دوم ارائه خدمات یارانه ای و پشتیبانی تا پایان ماه صفر قطع می شود و در وهله سوم مجوز هیات به مدت شش ماه لغو شده و مسئولین آن به دستگاه قضا معرفی می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه