English

سید محمد رستگاری؛

قانونمندی رکن اساسی در انتخابات سالم است

فرماندار یزد گفت: لازم است همگان التزام به قوانین را از مراحل آغازین انتخابات رعایت کنند تا انتخابات سالمی رقم بخورد.

قانونمندی رکن اساسی در انتخابات سالم است

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد، سید محمد رستگاری، فرماندار یزد با اشاره به اینکه نامزد‌های انتخاباتی از حقوق یکسانی در تمامی مراحل انتخابات برخوردارند گفت: تمامی افرادی که به این حوزه ورود یافته قابل احترام بوده و لازم است پای بندی به قوانین را از زمان تبلیغات رعایت نمایند.

وی افزود: شروع تبلیغات برای ششمین انتخابات شورا‌ها از ساعت ۱۲ شب پنج شنبه ۲۰ خرداد آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رأی یعنی ساعت ۱۲ شب چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

رستگاری با تاکید بر روشن بودن باید‌ها و نباید‌های انتخاباتی ادامه داد: به دلیل قابل توجه بودن تعداد داوطلبان، لذا باید زمینه برای تبلیغات عادلانه فراهم شود و شهرداری یزد نیز در این زمینه اعلام آمادگی نموده و از زمان شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بنر‌هایی را در مکان‌های مختلف در نظر گرفته است.

فرماندار یزد اظهار کرد: همچنین انتظار می‌رود که نامزد‌های محترم، آدرس و مسئول ستاد انتخاباتی خود را به فرمانداری معرفی کرده و در صورت عدم اطلاع رسانی بموقع، ممکن است از سوی واحد اجرائیات شهرداری اقدامات لازم وقانونی صورت گیرد.

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان یزد درباره نحوه دریافت شکایات با اشاره به مواد ۷۰ و ۷۱ آیین نامه اجرایی انتخابات شورای شهر افزود: داوطلبین باید رأساً التزام به قوانین را رعایت نمایند و هرگونه تخلف وشکایت نیزطبق مفاد قانونی اطلاع رسانی شود.

رستگاری درباره تبلیغات در اماکن شخصی نیز تاکید کرد: در صورت عدم موافقت شخص حق پی گیری لازم بر طبق قانون محفوظ و کاندیدا‌ها باید آموزش‌های لازم از لحاظ اخلاقی و قانونی را به فعالین ستاد خود درباره انجام تبلیغات ارائه دهند.

این مسئول همچنین اظهار کرد: داشتن نماینده از سوی نامزد‌ها در شعب اخذ رای باید بر اساس مفاد قانون انتخابات شورا‌های اسلامی بوده وتا سه روز قبل از اخذ رای لازم است نمایندگان مذکور به فرمانداری معرفی شده و با توجه به تغییراتی که ممکن است در لیست کاندیدا‌ها ایجاد شود، لیست نهایی مذکور در روز منتهی به انتخابات نیز از سوی فرمانداری برای نصب درشعب اخذ رای منتشرمی شود.

فرماندار یزد  در پایان با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی گفت: با توجه به پیش رو بودن انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا حاکم بودن آرامش در روز انتخابات ضروری بوده تا به این ترتیب عوامل اجرایی نیز بر برگزاری هرچه بهتر انتخابات متمرکز باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه