English

حمایت مستمر بهزیستی کردستان از ۳۱ هزار معلول تحت پوشش

مدیرکل بهزیستی کردستان از تحت حمایت قرار گرفتن 49 هزار معلول در استان کردستان خبر داد و گفت: تعداد 31 هزار معلول بطور مستمر تحت حمایت هستند.

حمایت مستمر بهزیستی کردستان از 31 هزار معلول تحت پوشش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سیدصباح قریشی روز چهارشنبه در نشست استاندار کردستان با نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد افراد دارای معلولیت استان که با حضور فرمانداران شهرستان‌ها و به صورت ویدیو کنفرانس در حال برگزاری است، اظهار داشت: از 49 هزار معلولی که تحت حمایت اداره کل بهزیستی هستند، 31 هزار نفر آنان به صورت مستمر و بقیه به شکل غیرمستمر حمایت می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: براساس آخرین آمارها، در حال حاضر 49 هزار معلول در استان به صورت مستمر و غیرمستمر زیرپوشش این اداره کل بوده و از خدمات آن بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه تحصیل 300 دانش‌آموز در کردستان تحت حمایت بهزیستی هستند، اضافه کرد: شهریه دانشجویان معلول در حال تحصیل در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و دیگر دانشگاه‌ها به صورت کامل توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان به تلاش برای مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان و انجام اقدامات خوب در این زمینه اشاره کرد و گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری لازم را ندارند که انتظار داریم همه با جدیت برای راحتی تردد معلولان تلاش کنند.

مشاور استاندار کردستان در امور معلولان نیز با بیان اینکه بیشتر وقت ما صرف انجام کارهای زیرساختی برای معلولان می‌شود، افزود: مجوزی دریافت کردیم تا براساس آن تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی تا پایان امسال درباره نحوه تعامل با معلولان آموزش لازم را ببیند که تاکنون چنین کاری انجام نشده و بی سابقه است.

نصرالله ابراهیمی اضافه کرد: بخشنامه‌ای هم برای دستگاه‌های اجرایی صادر شده که هر کدام از دستگاه‌ها یک نفر را به عنوان مشاور و ارتباط با جامعه معلولان داشته باشند که امیدواریم این کار اجرایی و معلولان در بخش‌های مختلف جامعه دیده شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه