English

با حضور امیر حاتمی؛

۵ طرح تحقیقات کاربردی سازمان توسعه منابع انرژی به بهره برداری رسید

پنج طرح تحقیقات کاربردی سازمان توسعه منابع انرژی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به بهره‌برداری رسید.

5 طرح تحقیقات کاربردی سازمان توسعه منابع انرژی به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم افتتاح پنج طرح صنعتی تحقیقاتی حوزه مواد پیشرفته و انرژی دفاعی با بیان اینکه وزارت دفاع رسالت خود را حمایت قاطع از تحقیقات کاربردی و شبکه همکاران نخبه و شرکت‌ های دانش‌ بنیان می‌داند، اظهار داشت: سازمان توان با برخورداری از ظرفیت‌های صنعتی مبتنی بر فناوری روز به عنوان مرجع اصلی تامین نیاز انرژی دفاعی و به تبع آن تأمین مواد پیشرفته معدنی نیرو‌های مسلح، حرکت رو به رشدی داشته و خدمات شایسته‌ای هم به بخش‌های صنعت کشور عرضه کرده است.

وی با تقدیر از صنعت‌گران و محققان سازمان توسعه منابع انرژی افزود: این گروه همواره با بکارگیری نیرو‌های متخصص و زبده و با بهره‌گیری از دانش و فن‌آوری روز دنیا سعی در بهینه‌سازی فرآیند‌های موجود و ارائه محصولات جدید بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی کرده و با ثبت چندین اختراع و نوآوری و تقدیرنامه از جشنواره‌های مختلف خدمات ارزنده‌ای در جهت رشد و تعالی کشور ارائه داشته است.

وزیر دفاع با بیان فعالیت‌های سازمان توان در حوزه تحقیق، طراحی و توسعه سامانه‌ها و آرایه‌های پیشرفته هیبریدی متشکل از سیستم‌های تولید انرژی، سیستم‌های ذخیره‌ساز و خدمات مدیریت مصرف انرژی با رعایت مسائل زیست‌محیطی، گفت: سازمان توان وزارت دفاع با انتقال صنعت تولید سرب از حاشیه جنوبی به محل صنعتی خارج از استان موفق شد در محل فعلی با ایجاد فضای مناسب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تحقیقاتی شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم سازد که این موضوع از نظر زیست‌محیطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه این صنعت ظرفیت استقرار حدود ۱۰۰ واحد تحقیقاتی در مقیاس تولید اقتصادی را داراست، عنوان کرد: امروز با افتتاح پنج واحد، طرح تولید فلز آنتیموان، طرح بازیافت باتری‌های لیتیومی، طرح نیمه‌صنعتی تولید LFP، طرح صنعتی تولید گاز هلیوم و طرح تولید سوخت‌های آلی فسیلی به بهره‌برداری می‌رسد.

سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه از «آنتیموان» در طیف وسیعی از صنایع استفاده می‌شود، اضافه کرد: مهم‌ترین کاربرد جهانی «آنتیموان» مصرف آن به عنوان فلز اولیه در تولید انواع باتری‌های معمولی و هیبریدی با سایر آلیاژ‌های فلزی مانند سرب است.

وی با بیان اینکه تأمین هلیوم مایع در صنعت کشور و برخی از تجهیزات مهندسی پزشکی یک موضوع مهم است، تصریح کرد: با تولید هلیوم مایع در مجموعه سازمان توان وزارت دفاع نیاز‌های داخلی به این محصول راهبردی و تحریمی کاملاً مرتفع خواهد شد.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به تولید سوخت‌های آلی مورد استفاده در صنایع هوا و فضا افزود: تولید سوخت‌های فسیلی به عنوان سوخت با انرژی بالا برای مصارف دفاعی از دیگر طرح‌های تحقیقاتی وزارت دفاع بوده که امروز شاهد بهره‌برداری صنعتی آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها محصول نظام نوین نوآوری باز است، بیان کرد: این طرح‌ها شامل چرخه کامل بازیافت باتری‌های لیتیومی، مایع‌سازی گاز هلیوم، تولید فلز آنتیموان، تولید ماده کاتدی باتری‌های لیتیومی و سوخت خاص بر مبنای سوخت‌های آلی فسیلی است که به عنوان یک راهبرد کلیدی، ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در وزارت دفاع خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی