English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با موج؛

آمریکایی ها پشت پرده حمله تروریستی نیکشهر قرار دارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکایی ها پشت پرده حمله تروریستی نیکشهر قرار دارند.

آمریکایی ها پشت پرده حمله تروریستی نیکشهر قرار دارند

علاالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، درباره سرنوشت پیگیری حمله پایگاه مرزی سپاه در میرجاوه که در تاریخ بیست و چهارم مهر ماه سال جاری رخ داد و طی آن 12 مرزبان ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش العدل ربوده شدند، اظهار داشت: برای پیگیری موضوعاتی مانند گروگانگیری، نکته اصلی و مهم حفظ جان گروگان ها است.

وی با بیان اینکه تاکنون 5 مرزبان ایرانی آزاد شده و همچنان 7 مرزبان دیگر در اسارت گروگان ها قرار دارند، گفت: اگر ایران تاکنون اقدام جدی و قاطع برای آزادسازی گروگان های ربوده شده انجام نداده است، به دلیل تلاش برای حفظ جان گروگان ها بوده و نمی خواهیم با بی احتیاطی، جان آنها را به خطر بیاندازیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه تروریست ها در خاک پاکستان پناه گرفته و گروگان های ایرانی در این کشور نگهداری می شوند، تاکید کرد: در این حادثه مسوولیت ارتش، دولت و سازمان های اطلاعاتی پاکستان غیر قابل اغماض بوده و باید دولت این کشور اقدامات قاطعی برای برخورد با تروریست ها انجام دهد.

بروجردی گفت: اگر دولت و سازمان های اطلاعاتی پاکستان در این کار ناتوان هستند، حداقل باید این مجوز را به ایران بدهند تا جمهوری اسلامی بتواند در داخل خاک پاکستان برای رهایی گروگان های خود، اقدامات جدی تری انجام دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که طی روزهای اخیر شاهد اقدام تروریستی دیگری از سوی گروهک جیش العدل در استان سیستان و بلوچستان بودیم که منجر به حمله تروریستی نیکشهر شد، آیا با توجه به وقیح تر شدن تروریست ها، وقت آن نرسیده اقدامات قاطعی را انجام دهیم؟ گفت: ما در مذاکره با دولت پاکستان اقدامات اعتراضی متعددی انجام داده و تاکنون چندین دوره با مسوولان این کشور مذاکره کرده و هیات های مختلفی را به پاکستان اعزام کرده ایم و این اقدامات با جدیت ادامه دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: به طور قطع در پشت پرده حمله تروریستی نیکشهر ، دستی فراتر از دولت و ارتش و سازمان های اطلاعاتی پاکستان قرار دارد و آن هم آمریکایی ها هستند که با حمایت از تروریست ها می خواهند امنیت ملی ما را خدشه دار کنند.

بروجردی اظهار داشت: البته اقدامات کوری چون حمله تروریستی نیکشهر، آب در هاون کوبیدن است. اگر چه حتی یک مورد حادثه تروریستی در داخل ایران نیز زیاد بوده و پذیرفتنی نیست، اما چنین اقدامات کوری هرگز نمی تواند امنیت ملی ما را با چالش رو به رو کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی