English

شعار مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اعلام شد/ افتخار به گذشته، امید به آینده

رییس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شعار مراسم باشکوه ایام الله مبارک فجر امسال را اعلام کرد.

شعار مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اعلام شد/ افتخار به گذشته، امید به آینده

به  گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، نصرالله لطفی امروز با حضور در یک نشست خبری، برنامه های مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: مراسم امسال با شعار محوری افتخار به گذشته، امید به آینده برگزار می شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تشریح برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب و ادعای غربی ها مبنی بر اینکه ملت ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن نخواهند گرفت، گفت: از ماه ها قبل با یک جنگ ترکیبی هوشمندانه با هدف ضربه زدن به منافع ملت ایران روبه رو هستیم و به همین دلیل می خواهیم با استفاده از ظرفیت های مردمی، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به نحوی جشن بگیریم، که توطئه های بزرگ دشمنان خنثی شود.

لطفی اظهار داشت: به همین دلیل در طراحی و برگزاری مراسم پیروزی انقلاب اسلامی در چهلمین سال انقلاب، تغییر ماهوی را در دستور کار قرار دادیم و این مراسم با یک ماهیت متفاوت نسبت به جشن های 39 سال گذشته برگزار می شود.

وی افزود: علت این است که ما در یک دفاع مقدس در برابر جنگ نرم تحمیلی از سوی نظام سلطه رو به رو هستیم و هدف دشمنان براندازی انقلاب اسلامی و کاهش امید مردم است و به همین دلیل باید برنامه ها به نحوی اجرا گردد که موجب بصیرت افزایی جامعه، افزایش وحدت عمومی و خنثی سازی توطئه های دشمنان شود.

رییس ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای برگزاری یک مراسم باشکوه و هدفمند، برای نخستین بار در کشور ستادی متشکل از ارکان اصلی نظام، فرماندهان ارشد لشکری و مدیران عالی رتبه از جمله فرماندهان ارشد نظامی، معاون اول سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه و مسوولان ارشد در مرکز تشکیل شد.

نشست خبری رییس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

لطفی گفت: در استان ها نیز ستادهایی با حضور استانداران، فرماندهان نظامی و مقامات عالی هر استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 35 کارگروه مرکزی برای برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است، گفت: همچنین در مراکز استان ها بیش از 550 کارگروه و در شهرستان ها و شهرها بیش از 4 هزار کارگروه برای این منظور تشکیل شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: محور اصلی فعالیت این کارگروه ها در دو بخش برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پاسخ به توطئه های نظام سلطه از طریق روشنگری، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به جامعه است.

لطفی بیان داشت: فراهم سازی مقدمات برگزاری این مراسم باشکوه انجام شده و از کارگروه ها خواسته شده است تا فارغ از هر نوع گرایش سیاسی دولت های پس از انقلاب اسلامی، کارنامه عملکرد 40 ساله انقلاب استخراج و به درستی برای مردم تشریح شود.

وی ادامه داد: همچنین شناسایی و پاسخگویی به شبهات از جمله دیگر اهداف ستادها برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. ضمن اینکه بازخوانی و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، شعارهای بنیادین و اهداف انقلاب در کنار تبیین نقش ولایت فقیه و نقش مردم در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی نیز در دستور کار قرار دارد.

برگزاری 4 نمایشگاه بزرگ کشوری در ایام الله مبارک فجر

رییس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: برای معرفی بهتر دستاوردهای انقلاب 4 نمایشگاه بزرگ کشور در تهران برگزار می شود که عبارت است از 2 نمایشگاه در محل مصلای تهران که به معرفی دستاوردهای نظامی و دستاوردهای محرومیت زدایی اختصاص دارد، یک نمایشگاه معرفی دستاوردهای دفاع مقدس و همچنین معرفی عملکرد وزارتخانه ها در محل باغ موزه دفاع مقدس و یک نمایشگاه در محل نمایشگاه دائمی هوا و فضا که توسط ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می شود.

به گفته لطفی نمایشگاه های پیشرفت و اقتدار و نمایشگاه تصویری در تمامی مدارس کشور نیز در این ایام برگزار می شود.

وی اظهار داشت: همچنین در ایام الله مبارک فجر 17 فدراسیون ورزشی اقدام به برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی می کنند که از آن جمله می توان به مسابقات بین المللی بدمینتون با حضور بیش از 32 کشور اشاره کرد. ضمن اینکه در 86 رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف و همچنین تمام نمایندگی های سیاسی کشور در نقاط مختلف جهان نیز ویژه برنامه هایی برگزار می گردد.

آغاز پروژه های عمرانی سپاه در ایام الله مبارک فجر

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای طرح های محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: در ایام الله مبارک فجر امسال سپاه بیش از 40 هزار پروژه محرومیت زدایی خود را آغاز می کند. همچنین در این ایام بیش از 40 هزار واحد مسکن مهر افتتاح خواهد شد. از سوی دیگر 40 پروژه شاخص عمرانی توسط رییس جمهوری در این ایام افتتاح می گردد.

لطفی ادامه داد: در استان ها نیز 1604 پروژه شاخص استانی و 520 پروژه ورزشی در این ایام مبارک به بهره برداری می رسد.

وی اعلام کرد: به فضل الهی آغاز مراسم همچون ادوار گذشته در روز دوازدهم فرودین و راس ساعت 9 صبح در محل حرم مطهر امام خمینی (ره) خواهد بود که همراه با رژه موتورسوران و گلباران مسیر حرکت امام (ره) و محل جلوس امام در بهشت زهرا است. ضمن اینکه در شهر مقدس قم نیز بیت انقلاب توسط بالگردها گلباران می شود.

جشن های ایام الله فجر هیچ تضادی با مراسم سوگواری دخت مکرم پیامبر (ص) ندارد

رییس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امسال ایام شهادت حضرت زهرا (س) با ایام الله فجر مقارن شده است، گفت: برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) هیچ تضادی با برنامه های دهه فجر ندارد. چرا که انقلاب ما، یک انقلاب اسلامی و برگرفته از راه اهل بیت (ع) است.

لطفی ادامه داد: در این ارتباط از مراجع معظم تقلید استفتا کردیم مبنی بر اینکه ایام سوگواری برای حضرت زهرا (س) دقیقا چه روزی است؟ مراجع اعظام تقلید پاسخ فرمودند که به یک روایت 13 و 14 و 15 ربیع الاول و به یک روایت 1 و 2 و 3 جمادی الثانی که مصادف است با 18 و 19 و 20 بهمن ماه.

وی افزود: در همین راستا به ستادهای برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابلاغ شد که از بعد از ظهر روز 17 بهمن تا غروب روز 21 بهمن از پرچم های سیاه رنگ استفاده شود. اما برای جلوگیری از توطئه و دروغ پراکنی رسانه های ضد انقلاب، باید تمامی پرچم های سیاه رنگ مزین به نام مبارک حضرت زهرا (س) باشد. ضمن اینکه پرچم های رنگی نیز باید به این نام مزین شود.

لطفی تاکید کرد: البته مراسم نورافشانی 21 بهمن که هر ساله ساعت 21 روز 21 بهمن به همراه فریادهای الله اکبر برگزار می شود، امسال به مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) در ساعت 7 عصر روز 22 بهمن انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی