English

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج؛

۱۲ هزار نفر درگیر پرونده های واردات خودرو/برنامه های دولت دچار اشکال و ایراد و به نوعی اذیت کردن است

مهدی دادفر گفت: دولت معتقد است که خودروهایی که در گمرک دپو شده‌اند پس از تعدیل نرخ ارز با دلار 10 هزار تومانی سامانه نیما اجازه ترخیص پیدا می‌کنند و این یعنی هزینه جدید برای مردم زیرا واردکننده همان تغییر را در قرارداد با خریداران اعمال می‌کنند.

12 هزار نفر درگیر پرونده های واردات خودرو/برنامه های دولت دچار اشکال و ایراد و به نوعی اذیت کردن است

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه هیچ تولیدکننده و واردکننده ای خودرویی نمی تواند بدون نظر دستگاه های متولی، قیمتی را برای محصولات خود تعیین کند، گفت: بنابراین درباره قیمت خودرو مراجعه نظارتی به توافق خواهند می رسند و پس از آن نرخ تعیین می‌شود، در حالی که دولت امروز همین خودروهایی که قرار است از گمرک ترخیص کند را به بهانه های مختلف ترخیص نکرده و می‌گویند زمان ثبت سفارش با ارز 3800 تومان پرداخت شده و امروز باید با نرخ ارز روز 10 هزار تومان سامانه نیما محاسبه شود در چنین حالتی همان پول را واردکننده از مردم دریافت می‌کند. بنابراین اگر دولت می‌خواهد حساب و کتابی برای قیمت خودرو وجود نداشته باشد خودروها را بدون عوارض و مالیات آزاد کند تا با همان قیمت قرارداد خودرو به مردم واگذار شود. بنابراین به نظر می‌رسد که همه اظهارات و برنامه های دولت دچار اشکال و ایراد است و به نوعی اذیت کردن است.

مهدی دادفر با تأکید بر اینکه ترخیص خودروها طبق مصوبه دولت باید از 16 دی‌ماه به مدت ده روز انجام می‌شد، افزود: اگر پرونده‌های خودرو در دستگاه قضایی را مورد ارزیابی قرار دهید 90 درصد آن‌ها مربوط به همین خودروهایی هستند که در گمرک باقی مانده و این مسئله ناشی از این است که صنعت خودروی ایران درگیر تصمیم گیری‌های عجیبی شده که آسیب آن تنها محدود به همین 12 هزار نفری که پرونده قضایی برای خودرو دارند نمی‌شود و تمام صنعت خودروی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه واردات خودرو دقیق به معنای ورود خودروهای لوکس نیست، گفت: متناسب با سیاست های کشور باید واردات خودرو مدیریت شود اما این موضوع به معنای این نیست که خودروهای لوکس وارد شود، بلکه برای ایجاد تعادل در بازار و ایجاد فضای رقابتی واردات خودرو می‌تواند به صنعت کشور کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه