English

در نشست اعضای نظام صنفی رایانه با وزیر ارتباطات عراق مطرح شد ؛

پرداخت های الکترونیک ایران ۱.۳ برابر تولید ناخالصی داخلی

اعضای سازمان نظام صنفی رایانه در نشست با وزیر ارتباطات عراق به تشریح توانمندی های ایران در زمینه فناوری اطلاعات پرداختند که با توجه به نفوذ 70 درصدی اینترنت در ایران و افزایش استفاده از پرداخت های الکترونیکی زمینه همکاری، انتقال تجربه و برگزاری دوره های آموزشی برای شرکت های عراقی از سوی بخش خصوصی ایران وجود دارد.

پرداخت های الکترونیک ایران 1.3 برابر تولید ناخالصی داخلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در نشست مشترک با وزیر ارتباطات عراق با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت در میان خانواده های ایرانی 70 درصد است، گفت:در حال حاضر ماهانه یک نمایشگاه فناوری در استان ها و سالانه یک نمایشگاه با عنوان الکامپ برگزار می شود که شرکت ها فناوری های نوین عرضه می کنند، از این رو ایران و عراق می توانند در توسعه نمایشگاه مشترک همکاری کنند.

برنامه ریزی برای بازار مشترک

جوانمردی نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه کشور با اشاره به اینکه پرداخت های الکترونیکی ایران 1.3 برابر «جی دی پی» است، گفت: امروز 30 بانک تحت نظر بانک مرکزی عملیات پرداخت الکترونیک در ایران را انجام می دهند و بر مبنای این توانمندی استارت آپ های مختلفی فعال شده اند و حتی در زمینه دارایی ها نیز فعالیت های جدیدی آغاز شده است.

او با بیان اینکه هوش مصنوعی و بلاک چین به این خدمات در حال اضافه شدن هستند که قابلیت فناوری در این بخش بالا می برد، تصریح کرد: بر اساس این ظرفیت همکاری مثبتی می تواند بین ایران و عراق شکل بگیرد و حتی در زمینه بازارهای مشترک نیز برنامه ریزی کنند.

برگزاری دوره آموزشی برای 600 سازمان

در ادامه فریبا مهدیون عضو نظام صنفی رایانه درباره چگونگی همکاری بین دو کشور ایران و عراق در زمینه آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت های خصوصی ایران 20 ساله در زمینه مهندسی امنیت، مهندسی سخت افزار و ... فعال هستند که دوره های براساس استاندارهای که شرکت های بزرگی چون مایکروسافت ارائه می کنند.

او با بیان اینکه دوره های آموزشی مربوط به تکنولوژی های نوین و استاندارهای فناوری نیز در ایران برگزار می شود، افزود: در ایران می توان 300 کلاس آموزشی برگزار کرد و از آنجایی که مدرس های ایرانی دارای گواهینامه بین المللی هستند و با مهارت به صورت عملی فعال هستند این دوره ها می تواند بسیار کاربردی باشد.

او با اشاره به اینکه 600 سازمان تنها توسط یک شرکت در سال گذشته تخت آموزش قرار گرفته اند، تصریح کرد: دوره های آموزشی فناوری اطلاعات در ایران مطابق با استاندارد بین المللی دارد و حتی با کشورهای منطقه ای و جهانی همکاری داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی